Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo
2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropskou verzi malého SUV Fordu lze nově objednat bez rezervy na zadních dveřích. Snížen byl i podvozek, rozšíření se dočkala vnitřní výbava.
O kompaktní crossovery a SUV je zájem po celém světě. Není proto divu, že se Ford rozhodl udělat z brazilského EcoSportu globální model a poslal jej do Evropy soupeřit s Renaultem Captur. Tato bitva však pro modrý ovál nedopadla dobře. Zatímco totiž Francouz loni oslovil takřka 165 tisíc zákazníků, po Jihoameričanovi sáhlo necelých 13 tisíc kupujících. Letos se sice registrace Fordu EcoSport lehce navýšily, i přesto však kupříkladu v březnu značka prodala jen 3 951 nových vozů, zatímco po Renaultu Captur sáhlo osmkrát více zákazníků.
Při pohledu na tato fakta není divu, že modrý ovál přistoupil k modernizaci, která měla vyslyšet právě stížnosti evropské klientely. Pryč je tedy na zadních dveřích namontované rezervní kolo, jenž prý bylo jedním z hlavních důvodů nezájmu. Pokud ovšem budete chtít, můžete si jej v rámci doplňkové výbavy bezplatně vyžádat. Tím je ovšem proměna exteriéru dokončena, více se úřadovalo v interiéru a pod kapotou.
My si nejprve posvítíme na mechaniku, která v případě evropské verze má těžit s podvozku sníženého o deset milimetrů. Mimo to bylo specificky pro místní silnice nastaveno řízení i elektronická stabilizace, novou charakteristiku pak dostaly i pružiny a tlumiče. Dále vzadu najdete tužší torzní příčku, která by měla zamezit náklonům karoserie.
Modifikace se nevyhnuly ani motorovému prostoru, kde 1,5litrový turbodiesel produkuje 95 koní (+ 5 k). Spotřeba přitom měla poklesnout na 4,4 l/100 km, emise CO2 pak na 115 g/km. V případě litrového tříválce EcoBoost o výkonu 125 koní ale již vše zůstává při starém, což platí také o 1,5litrové jednotce Ti-VCT naladěné na 110 koní.
V kabině lze pro změnu očekávat větší ticho, neboť Ford zapracoval na vylepšení odhlučnění. Rovněž dorazil nový volant a přemístěna byla ruční brzda. S výbavou Titanium je pak spojeno polokožené čalounění, kromě toho je ale možné sáhnout rovněž po paketu Winter zahrnujícím vyhřívaná přední sedadla, čelní okno a zpětná zrcátka.
Posléze by příplatková výbava měla být rozšířena ještě o zpětnou kameru či navigaci, tím ovšem novinky pro letošní rok končí. Samotný prodej byl již v mnoha zemích zahájen, na webu českého zastoupení však EcoSport prozatím nenajdete. Jakmile však jeho ceník bude online, rozhodně se k tomuto modelu vrátíme.









Ford EcoSport se dočkal celé řady změn. Zda ale povedou k úspěchu, to je zatím sporné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch