Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Escort 2013: legenda se vrací, jako sedan pro čínský trh
20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jde zatím jen o koncept, je ale nad slunce jasnější, že tohle bude jedna z 15 novinek Fordu, které chce do roku 2015 uvést na čínský automobilový trh.
Ford má v posledních letech priority nastaveny jasně: 1. USA a Čína, pak dlouho nic, následně další americké a asijské destinace a nakonec Evropa. Člověk nemusí znát strategii americké automobilky, aby pochopil, že rvát se o náročnou evropskou klientelu, která navíc dosti pozbyla koupěschopnosti, pro Ford prostě není prioritou a soustředí svou pozornost jinam. Na tom nakonec není nic nelogického, smutné ovšem je, že to Američané odmítají přiznat.
Jejich nekonečné odklady Mondea, které se nakonec bude dříve prodávat i v Číně, jsou jedním velkým symbolem skutečných priorit, nejsou ale nakonec znát jen na budoucích plánech. Stačí se podívat, co se stalo s modelem, jaký je Focus - jeho „globalizace” z něj sice činí soupeře Corolly v boji o titul nejprodávanějšího auta světa, naše zkušenosti ale jednoznačně ukazují, že vůz pozbyl schopnosti úspěšně konkurovat špičkovým kompaktům evropského trhu. Ostatně jeho aktuální nedobré prodeje, které byly svého času v Evropě vůbec nejvyšší, to dosvědčují vůbec nejlépe.
Nezdá se přitom, že by Ford měl v úmyslu tento stav nějak měnit a dokladuje to i jeho nejžhavější novinka. Tou je koncept nového Escortu, kdysi slavného, hlavně evropského modelu, který předznamenává příchod sériového vozu stejného pojetí. To nezní špatně, představuje se ale na autosalonu v Šanghaji a Američané předem říkají, že vůz zůstane ryze čínskou záležitostí.
Co je nový Escort zač? Jde o malý sedan na pomezí mini a kompaktu, který sází na již několikrát použité designové linie nových Fordů, včetně přední masky vonící po Astonech (to není květina, pro jistotu). V tomto případě je jejich výraznost poněkud umírněna, což pravděpodobně souvisí s konzervativním vkusem čínské klientely - lidé, kteří jsou schopni kupovat desítky let staré, stále vyráběné modely, které už v Evropě sežrala rez, asi o přílišnou modernu nestojí. Však i podle výrobce je vůz „stylový, ale ne arogantní”.
Dá se počítat s tím, že ne všechny viditelné prvky se objeví i na sériové verzi, třeba světla s LED k image dostupného sedanu pro každého příliš nepasují. Tady můžeme hádat s minimálním rizikem, naopak výstřelem do prázdna by bylo odhadování podoby interiéru. Do něj nás Ford nepustil vůbec a slibuje pouze mimořádnou prostornost, sofistikovaný design a nekompromisní funkčnost. To nám skutečně mnoho nenapoví...
Je to zkrátka designový koncept, a tak nemáme ani detaily k technice, to podstatné je ale zřejmé i bez dodatečných informací. Tohle auto se stane produkčním, a to do roku 2015, do nějž chce modrý ovál začít prodávat v Číně 15 nových modelů - to je tolik, že si snad ani nemůže dovolit odhalovat koncepty, které neznačí sériový vůz. O rok později navíc chce mít v Říši středu šest nových továren, takže to s expanzí myslí mnohem vážněji než kdysi s termínem uvedení nového Mondea na čínský trh.
Jestli se vám nový Escort líbí, řekněte sami, jak už jsme ale zmínili - bez stěhování za velký firewall (mimo jiné...) s ním v garáži nepočítejte.













Ford Escort se vrátí, ale do Evropy to nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    