Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford F-450 Super Duty utáhne i 15 tun, jeho diesel 6,7 V8 má až 1 254 Nm
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dieselový osmiválec o objemu 6,7 litru má točivý moment srovnatelný s Veyronem. Utáhne 14 742 kg na tzv. husím krku, 9 525 kg na kouli.
Po několika ochutnávkách konečně Ford zveřejnil údaje - nebo aspoň jejich většinu - o modernizovaných pick-up trucích F-Series Super Duty. Pro modelový rok 2017 přicházejí tahle auta v kompletně nové generaci, nejsou to „jen” velké facelifty jako v minulosti. Využívají ve velké míře vysokopevnostní ocel, to zejména pro rámy, a také hliník. Ve výsledku jsou v průměru o 160 kg lehčí než předchůdci.
Parametry jsou skutečně působivé, tedy začněme motory: 6,7l dieselový osmiválec Power Stroke má pro modelový rok 2017 výkon 446 koní a 1 254 Nm točivého momentu. Další motor v nabídce je 6,2l benzínová V8, která poskytne 390 koní a 583 Nm a zvládne jezdit na CNG i na LPG. Pro verzi F-450 a větší bude k mání také 6,8l desetiválec, který také může spalovat CNG nebo LPG. Motory byly s drobnými změnami převzaty z minulosti.
Takováhle čísla pick-up trucky F-Series Super Duty potřebují kvůli tahání těžkých nákladů. Užitečná hmotnost sahá až k 3,5 tuny a verze F-450 SuperCrew 4x4 zvládne táhnout až 14 742 kg těžký návěs - opravdu téměř patnáct tun, není to překlep -, pokud to je verze s ojí ve formě „husího krku”, v angličtině „gooseneck”. To je verze s běžnou „koulí” pro připojení přívěsu, která je umístěná nad zadní nápravou v korbě. Oj návěsu vypadá jako husí krk.
O trochu nižší maximální hmotnost přívěsu, 12 474 kg, je v případě použití kamionového tažného zařízení, toho ve tvaru podkovy, které je vidět na tahačích. I tohle se montuje do korby, přišroubuje se na rám nad zadní nápravu. Nejnižší maximální váha přívěsu, 9 525 kg, platí v případě, že použijete klasickou „kouli” za zadním nárazníkem. Rozdíly jsou tu kvůli rozložení hmotnosti přívěsu či návěsu a jejího působení na truck.
Ford očividně nabízí F-Series Super Duty jako vozy ideální k tahání přívěsů, protože nabízí i různé elektronické asistenty, které umí tuhle činnost řidiči usnadnit. Adaptivní tempomat umí např. pracovat s motorovou brzdou a s brzdami přívěsu, hlídání mrtvých úhlů hlídá i strany přívěsu, nejen strany auta, a ve střeše je kamera namířená na korbu, která usnadňuje připojování návěsu. A samozřejmě jsou k mání i kamery pro 360° pohled okolo auta pro ještě snazší manévrování.
Jediná věc, která zatím není známá, jsou ceny pick-up trucků F-Series Super Duty. Měly by se v modelovém roce 2017 začít prodávat na podzim a do té doby ceny jistě známy budou. Co ale víme už teď, je, že v Evropě tato auta oficiálně v nabídce nebudou, ale individuálnímu dovozu se meze nekladou.

















Ford F-Series Super Duty utáhne téměř patnáct tun na "husím krku" (na snímcích F-450 Crew Cab)



Návěs pro připojení „husím krkem”, v angličtině „gooseneck”. Vzduchové pružiny nejsou nutné



Návěs pro připojení kamionovým závěsem, v angličtině „fifth wheel”








Dieselový motor 6,7 V8 je sám o sobě dílo, jeho převodovka též
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 8 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
před hodinou
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 3 hodinami
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před 4 hodinami
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
před 6 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
