Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi
5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve zvláštní strategii. U dnešního Focusu okleštil nabídku, a tak i zvýšil jeho základní cenu.
V devadesátých letech minulého století i na počátku nového milénia platil modrý ovál na českém trhu za jednoho z největších importérů. Častokrát dokonce i vzal prvenství Volkswagenu. O této slávě si však Ford dnes může nechat pouze zdát, což souvisí hlavně se změnou globální strategie. Na jejím základě se totiž Evropa dostala na chvost priorit - nové, respektive dnes již tři roky staré Mondeo si totiž kromě Spojených států klidně koupíte i v Chile, Starý kontinent však má nadále smůlu.
Automobilka navíc momentálně přichází s dalším krokem, který bychom mohli přirovnat k pověstnému hřebíčku do rakve. Pokud totiž nepočítáme skladové vozy, pak nabídka Fordu Focus řádně prořídla. Sáhnout v ní totiž můžete pouze po modelech osazených motory 1,0 EcoBoost, 1,6 EcoBoost nebo 1,6 Duratorq TDCi. Ty lze navíc spojit pouze s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
Padáka tedy dostal atmosférický benzinový motor 1,6 Duratec, stejně jako v nabídce již nezavadíte o automat PowerShift. Jelikož navíc tato převodovka byla jedinou volbou pro dvoulitrový diesel Duratorq TDCi, je logické, že v ceníku chybí i tato pohonná jednotka. Přičemž s ohledem na stávající downsizingový trend se do nabídky má navrátit pouze jeden motor, a atmosféra to rozhodně nebude.
Tím pádem se navýšila minimální částka, za kterou si Ford Focus můžete pořídit. Zatímco totiž za verzi osazenou atmosférickou Jedna-šestkou o výkonu 85 koní, pětistupňovým manuálem a výbavou Trend jste v minulosti dali 309 990 Kč, nově musíte za provedení 1,0 EcoBoost naladěné na 100 koní zaplatit o 30 tisíc korun více. Převodovka a výbava se přitom nemění.
Tato nabídka zůstane platná do podzimu, kdy dorazí faceliftovaný model. Ten pak přinese další snižování objemu, 1,6litrovou přeplňovanou jednotku totiž nahradí nový 1,5litrový EcoBoost produkující 150 a 180 koní. Doplnit jej má diesel stejného objemu, u kterého se dočkáme 95, 105 a 120 koní, vrcholem nabídky pak bude nový motor 2,0 TDCi naladěný na 150 koní.





































Ford Focus Kombi jsme ještě před dvěma roky mohli otestovat s dvoulitrovým dieselem a automatem. Tento motor i převodovka však dnes v ceníku chybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejnovější články
Další velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
před 2 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 3 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 5 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 6 hodinamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 12:08 - jerry
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 10:31 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch