Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz
3.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší Focus není nereálným nápadem, automobilka prý bude sledovat reakce na aktuální RS. Silnější verze by mohla mít víc karbonu.
Není tomu tak dávno, co existoval Ford Focus o 350 koních jen jako speciální edice RS 500. Posílal je na přední kola, je to stále jedna z nejrychlejších předokolek všech dob a ceny lepších kusů dnes mohou být klidně výše, než když si ho některý z 500 šťastlivců kupoval jako nový. Aktuální Focus s takovým výkonem si ale říká „jen” RS a žádné omezení počtu vyrobených kusů není. A víme, že prostor ke zvýšení výkonu stále existuje.
Automobilka tedy přemýšlí nad stavbou ještě ostřejší verze, Focusu RS 500. Její cena by přeléla hranici 1,4 milionu korun, za což by samozřejmě měla víc výkonu a byla by ve srovnání s aktuálním Focusem RS i lehčí. Dále se máme dočkat úprav na předním nárazníku s cílem zajistit motoru lepší chlazení.
Samosvorný diferenciál - nebo jeho elektronická náhražka - by se nastěhoval i mezi přední kola. O tom uvažovalo i pro „standardní” RS, nakonec ho ale nedostal. Také by měl být v širší míře využit karbon, a to nejen na karoserii, ale údajně možná i na brzdy. A samozřejmě, v rámci odlehčení by zmizela část zvuková izolace.
Motor 2,3 EcoBoost je s 350 koňmi blízko svých limitů, takže je dost dobře možné, že motor by posílil jen lehce a největší snaha Fordu by mířila ke snížení hmotnosti. Spekuluje se také o dvouspojkové převodovce, ale tomu příliš nevěříme - nabízí se Powershift, který pro Ford vyrábí Getrag, jenže jeho aktuální maximum je 450 Nm. A také by se standardem staly pneumatiky.
Ve výsledku by se tak tenhle vůz mohl přiblížit čtyřsekundovému zrychlení na stovku, což by bylo u hot hatche opravdu úctyhodné číslo. Jestli se tak ale stane, je zatím otázka, všechny informace mají zatím daleko k nezvratným faktům. Prozatím si tedy užívejme „normální” Focus RS a doufejme v ještě lepší zítřky.









Focus RS může dostat ještě silnějšího sourozence s tradičním jménem
Zdroj: Motormag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 6 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
27.10.2025
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
27.10.2025
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
28.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
