Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fusion 2017: facelift Mondea pro USA přinesl i verzi s V6 turbo a 4x4
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nový vrchol nabídky Fusionu bude mít 329 koní, více než BMW 340i. Zda se dostane do Evropy třeba jako Mondeo ST, je ovšem otázkou.
Americký Ford Fusion dostal facelift pro modelový rok 2017. Pro nás je zdánlivě nezajímavý, jenže americký Fusion je dnes totéž co místní Mondeo a právě na jeho vzhled - a snad i funkci, ale o tom později - bude mít modernizace Fusionu vliv. Novinky se představí dnes na detroitském autosalonu a v USA budou do prodeje uvedeny ještě letos. Doufejme ovšem, že my na ně nebudeme čekat roky jako v případě uvedení uvedení samotného nového Mondea na trh.
Na vizuální změny, kterých se u nás dost pravděpodobně dočkáme, aby si člověk připravil fotografii současného Mondea či Fusionu a vozy přímo porovnal. Nic velkého nečekejte, ale Fusion také i přes start prodeje v roce 2012 nevypadá příliš zastarale. Vpředu vidíme jinak tvarovaný nárazník, vzadu přibyla chromovaná linka přes víko zavazadelníku, zasahující do světel, to je v podstatě všechno.
V kabině také nečekejme příliš změn, nový Fusion dostal infotainmentový systém Sync 3. Větší novinky nacházíme u elektroniky, kde přibude adaptivní tempomat s automatickým brzděním a automatickým popojížděním v zácpě, aktivní udržování v jízdním pruhu, hlídač mrtvého úhlu a lepší parkovací asistent. Standardem také bude parkovací kamera u všech verzí.
Nová vrcholová výbava pro Fusion dostane název Platinum a bude obsahovat kromě všech těchto elektronických pomocníků také unikátní mřížku v přední masce v barvě Magnetic, což odhadujeme na nějaký tmavší odstín šedé. Také dostane leštěná 19" kola a kožené čalounění sedaček. Bude k mání s dvoulitrovým motorem a čtyřkolkou.
Pokud vás zajímá, proč má Fusion na fotkách čtyři koncovky výfuku, dostáváme se k největší novince na poli techniky. Nejsou to jen koncovky z katalogu příslušenství, pojí se s šestiválcovým motorem EcoBoost. Má 2,7 litru objemu, dvě turbodmychadla a dává 329 koní a 475 Nm. Posílá je na všechna kola přes upravený šestistupňový automat. Jízdní dynamiku zatím bohužel neznáme.
Je to nová vrcholová verze, která je o chloupek silnější než BMW 340i a o kus silnější než vrcholy současného Passatu a Superbu. A právě z tohoto důvodu doufáme, že se tahle varianta dostane i do Evropy. Není to asi příliš pravděpodobné, ale stále můžeme doufat v to, že nejen německý trojlístek umí ještě dnes nabídnout šestiválec, když na to u VW Group už rezignovali.
Čtyři koncovky výfuku jsou jedním z poznávacích znamení, dalším jsou tmavá 19" kola a černá mřížka přední masky. Kromě těchto novinek má vůz také plynule variabilní nastavení odpružení, takže by snad mohl na silnici být pohodlnější a zároveň jistější než verze Mondea dostupné nyní. A už z tohoto důvodu by se patřilo ho přivézt do Evropy.
A konečně, v USA dostanou pár novinek také verze Hybrid a Energi, tj. plug-in hybrid. Změny jsou tu softwarové za účelem hladší a zábavnější jízdy a také za účelem zlepšení dojezdu jen na elektřinu. A známe i nové americké ceny: základ začne na 22 995 dolarech (cca 572 tisících korunách), verze Sport na 34 350 dolarech (cca 854 tisících korunách) a verze Platinum na 37 495 dolarech, tj. cca 932 tisících korunách.
Jak stojí i v úvodu, Fordu trvalo dovézt tuto generaci Fusionu do Evropy jako Mondeo extrémně dlouho. Doufejme, že se to s faceliftem nebude opakovat a že evropskou verzi uvidíme už v březnu v Ženevě. A že se dočkáme aspoň toho elektronického podvozku, když už ne šestiválce.










Šestiválcový Fusion bude poznat podle čtyř koncovek výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 2 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 4 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 5 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 7 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 16:11 - Předseda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda