Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Kuga 2012: nová generace je venku, zatím jako model Escape
16.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Ford Kuga si sice svou premiéru odbude až v březnu v Ženevě, už teď ale víme, jak bude vypadat. Americký model Escape je totiž úplně stejný.
Pokud nás sledujete pravidelně, není pro vás výše zmíněné žádným překvapením. Již v říjnu jsme totiž avizovali, že Ford v rámci strategie One Ford představí na druhé straně Atlantiku ještě letos model Escape, který bude mít úplně stejné technické základy i vzhled jako nová generace zdejší Kugy. Kompaktní SUV v tomto směru následuje nový Focus, který se stal prvním „globálním” vozem značky a netřeba mít pochyb o tom, že podobných společných modelů bude postupem času přibývat. Doba neustálého snižování nákladů si to zkrátka žádá.
To ale bylo také všechno, co jsme s větším předstihem o novém Fordu Kuga věděli. Automobilka nám později ještě trochu otevřela oči představením zavazadlového prostoru a jeho otevírání, pomohlo i pár uniklých materiálů a představení interiéru, leccos o zevnějšku naznačily i vzpomínky na koncept Vertrek, jehož snímky najdete pro srovnání níže. Nicméně konečný vzhled nové Kugy zůstával tajemstvím. Tedy až dodnes, to se totiž Ford rozhodl vůz alespoň virtuálně představit těsně před jeho světovou premiérou na autosalonu v Los Angeles. Tak se pojďme podívat, co nabídne.


I přes významnou technickou podobnost Kugy a Escapu je to pro nás hlavně vzhled, který premiéra druhého ze sportovně-užitkových sourozenců odhaluje. I když jsme jeho části viděli již dříve, je pro nás trochu zklamáním - ne snad proto, že by vůz byl ošklivý, k dynamickému pojetí konceptu Vertrek má ale i přes společné základní rysy dosti daleko. Základní tvary karoserie jsou značně konzervativní a pár ostřeji střižených linek ve stylu posledního Focusu celkový dojem příliš nemění.
Interiér vozu jsme mohli z větší části spatřit již na jednom z předchozích upoutávkových videí, a tak nebudeme dělat překvapené. Faktem každopádně je, že zde odvaha designérům nechyběla, nejsme si ale úplně jisti, jak moc jsou velmi komplikované tvary hlavně horní poloviny palubní desky účelné. Fanoušky seriálů jako je Star Trek či filmové série o hvězdných válkách by ale potěšit měly - místo Escape nebo Kuga by se novinka klidně mohla jmenovat Enterprise a nikdo uvnitř sedící by se tomu nedivil.
Stať o vzhledu bychom měli za sebou, co technika? V tomto případě už Ford tak sdílný (pokud tedy správně považujeme za sdílnost uvolnění více než 90 fotek exteriéru i interiéru), to klíčové ale snad víme. Vůz opět využívá platformy Focusu, což by mu snad mělo znovu zajistit solidní jízdní agilitu. A to i přesto, že je ve srovnání s dosavadní generací Kugy o nějakých 10 centimetrů delší a má přijít i s obdobně prodlouženým rozvorem náprav (přesná čísla neznáme). To by mělo zajistit více prostoru pro posádku i zavazadla - 562 litrů v základním uspořádání interiéru a 1 115 litrů po sklopení zadních sedadel.
Zjevně větší rozměry karoserie by měl z hlediska provozní efektivity eliminovat nižší koeficient aerodynamického odporu, kterému krom řešení samotné karoserie napomáhají i dílčí funkční vylepšení. Ford zmiňuje zejména „aktivní masku chladiče” schopnou zavírat přívod vzduchu k chladiči a zlepšovat tak obtékání vzduchu okolo vozu. Není to nic převratného, dosud jsme ale podobné prvky mohli vidět jen na rozličných „eko” verzích dnešních aut, nová Kuga by tento prvek měla mít vždy.
O pohon vozu se v Americe postarají tři motory - základní, atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem až 170 koní, přeplňovaný motor 1,6 EcoBoost se 175 koňmi a vrcholný, opět turbem dopovaný 2,0 EcoBoost s 240 koňmi. U nás očekávejme jen poslední dva jmenované motory, pravděpodobně ve verzích se 182 a 240 koňmi, k dispozici by měl být i slabší 1,6 EcoBoost a samozřejmě i pár dieselů. Přesné informace a podrobnější specifikace jednotlivých verzí se ale dozvíme až později, zatím neznáme ani dynamiku a spotřebu těch amerických. Pouze u spotřeby automobilka zmiňuje, že klesla v průměru o půllitr benzinu na sto kilometrů. Ale bohužel už víme, jak to s EcoBoosty je - někomu palivo ušetří, jinému spíše provětrají peněženku, před testy normované spotřeby ale platí to první ve výše zmíněném duchu.
Chybět nebude ani tentokrát připojitelný pohon všech kol (standardně bude i nová Kuga předokolka) a když jsme u přenosu výkonu, tak je třeba zmínit šestistupňové manuální i automatické převodovky. V Americe budou prim hrát ty druhé, a to dokonce klasického střihu, ale nemusíme se tím příliš zatěžovat, neboť u nás by standardem měla být vždy přímo řazená skříň a alternativou dvouspojkový automat PowerShift.
To je v zásadě vše, co v tuto chvíli o novém Escapu resp. nové Kuze (to zní příšerně...) víme nebo, dále se Ford chlubí už jen bezpečnostní a komfortní výbavou, z níž dva nejprotěžovanější prvky (otevírání víka zavazadelníku „kopancem” a palubní systém MyFord Touch) už nám stihl představit dříve.
Další detaily o Escapu bychom se měli dozvědět v Los Angeles, na detailní specifikace jeho evropské sestřičky si musíme počkat skoro až do jara do Ženevy.
Kompletí fotogalerie nového Fordu Escape/Kuga a konceptu Vertrek
Nevíme, proč si Ford v poslední době oblíbil až tak širokoúhlé oficiální snímky, ale asi se s tím budeme muset smířit...
Původní koncept Vertrek působil atraktivněji, ale tak už to při proměně konceptu v sériový model chodívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha