Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo Vignale: sériová verze je venku, cena hýří sebevědomím
17.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu startuje na 930 tisících Kč. Za to dostáváte unikátní karoserii a více kůže v interiéru. Počítat můžete i s osobní péčí prodejců.
Modrý ovál již nějaký ten pátek anoncuje, že hodlá následovat příkladu takového Citroënu DS a zamířit do vyšších pater trhu. Z toho důvodu jsme si v uplynulých měsících mohli představit koncepty Mondeo Vignale a S-Max Vignale, které tento posun měly ideálně zdokumentovat. Nyní první zmíněná vlaštovka míří do prodeje, přičemž nízkým sebevědomím rozhodně netrpí. Nejlevnější taková verze se totiž na českém trhu bude prodávat za 930 tisíc korun, což oproti dosud nejdražšímu nabízenému provedení představuje takřka stotisícový posun.
Ke konkrétním cenám se ovšem dostaneme až za malou chvíli, nejprve si Mondeo Vignale představíme jako takové. Zvenčí se přitom novinka oproti standardu liší novou čelní maskou, větším množstvím chromových detailů a specifickými 18palcovými ráfky. Kromě toho exkluzivní verze dostala do vínku také metalickou barvu Nocciola, kterou ovšem za příplatek můžete nahradit bílým, stříbrným nebo černým lakem.
Spíše než na karoserii se ovšem designéři Fordu vyřádili uvnitř, kde najdeme specifické čalounění palubní desky i sedadel. Ta jsou navíc již standardně vybavena masážním strojkem, kromě toho pak výbava zahrnuje přední a zadní parkovací senzory, zpětnou kameru nebo vylepšený audio systém Sony, se kterým přichází 12 reproduktorů či multimédia Sync2 a navigace.
V rámci bezpečnosti můžeme hovořit o adaptivních čelních LEDkách nebo detekci dopravního značení. Dále nechybí systém Active City Stop, jehož součástí jsou autonomní brzdy a počítat můžete také s podélným automatickým parkováním. Pro dieselové modely je pak určena technologie Active Noise Cancellation, která za pomoci opačných zvukových vln redukuje míru hluku motoru.
Tím se dostáváme k pohonným jednotkám, mezi nimiž díkybohu nenajdete tříválec. Místo toho Ford Mondeo Vignale počítá pouze s vrcholnými agregáty, kdy dieselovou řadu zastupuje dvoulitr naladěný na 180 nebo 210 koní. Zvolit ovšem budete moci i benzinový čtyřválec EcoBoost, který dává k dobru 240 koní, a k mání je také hybridní varianta o výkonu 187 koní.
Zatímco přitom benzin-elektrické pohonné ústrojí lze spojit pouze s karoserií sedan, ve všech ostatních případech můžete sáhnout také po kombíku. A aby toho nebylo málo, pak k dispozici je za další příplatek i systém pohonu všech kol iAWD, který standardně počítá s předními poháněnými koly a ta zadní připojí až ve chvíli, kdy je detekována ztráta trakce.
Tím ovšem možnosti zákazníků zdaleka nekončí. Modrý ovál dodává, že klientela toužící po další individualizaci bude mít široké pole možností, jež může prodiskutovat s přidělenými osobními manažery. S nimi je přitom možné domluvit i vyzvednutí a opětovné vrácení vozu ze servisu, k dispozici pak bude 24 hodin i speciální telefonní linka.
Přímo v showroomech pak zákazníci mohou počítat s odděleným zázemím, které jim má nadále stvrdit větší výjimečnost. V tomto směru pak Ford hodlá navýšit i zůstatkovou cenu vozidel, neboť je nehodlá prodávat autopůjčovnám, ale maximálně do firemních flotil, kde budou sloužit zejména jako „šoférská“ auta.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na rozdíl od v úvodu zmíněného Citroënu nebude značka Vignale separována, ale zůstane plně součástí modrého oválu. Proto by nemělo překvapit zachování výroby ve španělské Valencii, zde ovšem vůz projde 100 dodatečnými kontrolami, jež mají zajistit bezchybnost laku či koženého čalounění.
Jak jsme pak již zmínili, základní sedan se slabším dieselem bude startovat na 929 990 Kč. Za hybridní provedení pak dáte 1 209 290 korun, přičemž opět dostáváte méně praktickou karoserii, zatímco kombík bude v kombinaci s benzinovým agregátem k dispozici od 1 247 490 Kč.




























Ford Mondeo Vignale sice nabízí unikátní karoserii, luxusnější interiér i osobní péči prodejců, levný ale rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
