Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru

(+ videa) Modrý ovál zásadně mění systém přeplňování továrního dragsteru vyráběného na základech Mustangu. Z kompresoru přechází na turba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru

31.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Modrý ovál zásadně mění systém přeplňování továrního dragsteru vyráběného na základech Mustangu. Z kompresoru přechází na turba.

Dosud servírované koncepty Fordu postavené na základech Mustangu, Fusionu či Focusu ST působily dost křiklavě na to, aby zapadly mezi další exponáty losangeleské výstavy, pokud ale hledáte poněkud typičtější stroje vystihující ducha autosalonu SEMA, Mustang Cobra Jet určený pro sprinty bude vhodnějším kandidátem.

Vůz jako takový zcela nový není, novinkou je ale systém přeplňování. Dosavadní Cobra Jet s pětilitrovým osmiválcem (302 ci) využívala mechanický kompresor o objemu 2,9 litru, nyní jeho místo přebírají dvě turbodmychadla Borg-Warner s turbínovými koly vyrobenými ze slitin titanu a hliníku.

A proč Ford riskoval turboefekt způsobovaný dopravním zpožděním výfukových plynů? Podle konstruktérů kompresor odebíral motoru výkon až kolem stovky koní, což bylo zřejmě na jejich vkus trochu moc. „Abychom překonali největší nevýhodu nového systému přeplňování - prodlevu - zvolili jsme co nejmenší dostupná turbodmychadla,“ vysvětluje změny inženýr Fordu přes systémy nuceného plnění Dave Born. „Udělali jsme několik opatření, abychom zlepšili reakce na plyn, motor má co nejmenší setrvačnost a velmi nízké vnitřní tření,“ dodává Born. Ze stejného důvodu inženýři vybrali pár turbodmychadel, konstrukčně velmi blízkých tomu v novém Focusu ST, které mohou točit přes 150 tisíc otáček za minutu.

Podle Fordu není nová Cobra Jet ještě hotová a po skončení výstavy SEMA jsou naplánované další testy s cílem zvýšit její výkon a zlepšit životnost a spolehlivost. Rovněž bude nutné počkat jestli Ford nové bi-turbo nabídne i svým zákazníkům, poslední tisková zpráva toto nekomentuje.


Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 1 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 01Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 2 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 02Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 3 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 03Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 4 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 04Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 5 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 05Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 6 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 06Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 7 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 07Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 8 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 08Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 9 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 09Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 10 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 10Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 11 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 11Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 12 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 12Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru - 13 - Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo 13
Závodní motor má kromě jiného karbonové sání, kované písty, nové ojnice a přídavné mezichladiče

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.