Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru
31.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Modrý ovál zásadně mění systém přeplňování továrního dragsteru vyráběného na základech Mustangu. Z kompresoru přechází na turba.
Dosud servírované koncepty Fordu postavené na základech Mustangu, Fusionu či Focusu ST působily dost křiklavě na to, aby zapadly mezi další exponáty losangeleské výstavy, pokud ale hledáte poněkud typičtější stroje vystihující ducha autosalonu SEMA, Mustang Cobra Jet určený pro sprinty bude vhodnějším kandidátem.
Vůz jako takový zcela nový není, novinkou je ale systém přeplňování. Dosavadní Cobra Jet s pětilitrovým osmiválcem (302 ci) využívala mechanický kompresor o objemu 2,9 litru, nyní jeho místo přebírají dvě turbodmychadla Borg-Warner s turbínovými koly vyrobenými ze slitin titanu a hliníku.
A proč Ford riskoval turboefekt způsobovaný dopravním zpožděním výfukových plynů? Podle konstruktérů kompresor odebíral motoru výkon až kolem stovky koní, což bylo zřejmě na jejich vkus trochu moc. „Abychom překonali největší nevýhodu nového systému přeplňování - prodlevu - zvolili jsme co nejmenší dostupná turbodmychadla,“ vysvětluje změny inženýr Fordu přes systémy nuceného plnění Dave Born. „Udělali jsme několik opatření, abychom zlepšili reakce na plyn, motor má co nejmenší setrvačnost a velmi nízké vnitřní tření,“ dodává Born. Ze stejného důvodu inženýři vybrali pár turbodmychadel, konstrukčně velmi blízkých tomu v novém Focusu ST, které mohou točit přes 150 tisíc otáček za minutu.
Podle Fordu není nová Cobra Jet ještě hotová a po skončení výstavy SEMA jsou naplánované další testy s cílem zvýšit její výkon a zlepšit životnost a spolehlivost. Rovněž bude nutné počkat jestli Ford nové bi-turbo nabídne i svým zákazníkům, poslední tisková zpráva toto nekomentuje.













Závodní motor má kromě jiného karbonové sání, kované písty, nové ojnice a přídavné mezichladiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 2 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
