Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang Cobra Jet Twin Turbo: Cobra Jet dává vale kompresoru
31.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Modrý ovál zásadně mění systém přeplňování továrního dragsteru vyráběného na základech Mustangu. Z kompresoru přechází na turba.
Dosud servírované koncepty Fordu postavené na základech Mustangu, Fusionu či Focusu ST působily dost křiklavě na to, aby zapadly mezi další exponáty losangeleské výstavy, pokud ale hledáte poněkud typičtější stroje vystihující ducha autosalonu SEMA, Mustang Cobra Jet určený pro sprinty bude vhodnějším kandidátem.
Vůz jako takový zcela nový není, novinkou je ale systém přeplňování. Dosavadní Cobra Jet s pětilitrovým osmiválcem (302 ci) využívala mechanický kompresor o objemu 2,9 litru, nyní jeho místo přebírají dvě turbodmychadla Borg-Warner s turbínovými koly vyrobenými ze slitin titanu a hliníku.
A proč Ford riskoval turboefekt způsobovaný dopravním zpožděním výfukových plynů? Podle konstruktérů kompresor odebíral motoru výkon až kolem stovky koní, což bylo zřejmě na jejich vkus trochu moc. „Abychom překonali největší nevýhodu nového systému přeplňování - prodlevu - zvolili jsme co nejmenší dostupná turbodmychadla,“ vysvětluje změny inženýr Fordu přes systémy nuceného plnění Dave Born. „Udělali jsme několik opatření, abychom zlepšili reakce na plyn, motor má co nejmenší setrvačnost a velmi nízké vnitřní tření,“ dodává Born. Ze stejného důvodu inženýři vybrali pár turbodmychadel, konstrukčně velmi blízkých tomu v novém Focusu ST, které mohou točit přes 150 tisíc otáček za minutu.
Podle Fordu není nová Cobra Jet ještě hotová a po skončení výstavy SEMA jsou naplánované další testy s cílem zvýšit její výkon a zlepšit životnost a spolehlivost. Rovněž bude nutné počkat jestli Ford nové bi-turbo nabídne i svým zákazníkům, poslední tisková zpráva toto nekomentuje.













Závodní motor má kromě jiného karbonové sání, kované písty, nové ojnice a přídavné mezichladiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 3 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 9 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 2 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 5 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 6 hodinamiČínský výrobce vysavačů nepřeháněl, když říkal, že postaví své vlastní Bugatti, jen rychlejší. Ukázal první fotky
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 15:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch