Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford představil digitální kokpit nového GT, už teď vypadá zastarale
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za cirka 13 milionů Kč mohou majitelé zbrusu nového supersportu očekávat grafiku, která připomíná přístrojové desky auty z 80. let minulého století.
Když Ford před dvěma lety na autosalonu v Detroitu představil koncept nové generace modelu GT, celý motoristický svět zachvátilo nemalé nadšení. Při pohledu na opravdu agresivní křivky nešlo supersport nemilovat, modrý ovál ale od té doby evidentně dělá vše proto, aby se z novinky stal nejnenáviděnější vůz pod sluncem.
Stačí zavzpomínat jen prvotní avízo jeho v tu chvíli neupřesněných technických parametrů. Mělo jít o nejlepší vůz světa v poměru výkonu a hmotnosti - ne v rámci určitě třídy, ale absolutně, čemuž GT nikdy nemůže dostát. S poměrem okolo 2 kg na koně nabízí mnohem méně než Bugatii či Koenigsegg.
Pozoruhodné bylo také divadlo související s jeho omezenou dostupností. Zprvu vyrobí pouze tisícovku exemplářů, pro které si zákazníky sám vybere, nicméně právě jejich volba byla až tristním představením. Automobilka stanovila, že jednou podmínek bude vlastnictví původního GT, které ale bylo vyrobeno ve více než 4 tisících kusech. Kdyby ovšem vybral tisícovku z těchto lidí, nikdo by nemohl nic říci, více než o nich jsme se ale dozvěděli různých celebritách a internetových persónách, které kolikrát ani netuší, co to Ford je. A to ani nemluvíme o dodávkách prvních aut.
Mimo to tu máme pohonnou jednotku, tedy šestiválcový motor, který měl pomoci s budováním ekologického kreditu značky EcoBoost. Americká organizace EPA však před pár dny přišla s daty, dle kterých je nový Ford GT žíznivější než vozy s objemnějšími atmosférickými agregáty. Byla tu tedy vzpruha s úžasným „offline konfigurátorem”, ježe to zjevné měla být jen náplast na bolístky, které teprve měly přejít.
Tou další je pohled na virtuální přístrojový štít zvaný Digital Instrument Display. Ten lze do značné míry přirovnat k virtuálnímu kokpitu Audi, tedy až na jeden rozdíl. U čtyř kruhů kupříkladu u takového R8 dostanete displej, který hraje všemi barvami a na němž je možné zobrazit prakticky vše od navigace přes tachometr až třeba po data týkající se tlaku v pneumatikách. V případě Fordu lze ovšem počítat s infografikou, která těžce připomíná 80. léta minulého století. A nikoliv v dobrém slova smyslu, právě naopak.
Pochopitelně, na přístrojovou desku auto nejezdí a leckomu může být ukradená, na druhou stranu máme pocit, že za cenu okolo půl milionu dolarů (cca 12,8 milionu korun) by si majitelé zasloužili trochu více než těžké retro připomínající léta, s nimiž žádná generace GT nemá nic společného.
Kritiku ale nyní již nechme stranou, místo toho dodejme, že nové GT počítá s pěti řidičskými režimy Normal, Wet, Sport, Track a V-Max, po jejichž aktivaci se mění nejen nastavení zadního křídla či světlá výška, ale i zmiňovaný digitální přístrojový štít. Změny jsou ovšem velmi drobné a spočívají v detailech, jako je třeba modré podsvícení, základní grafika je ve všech případech velmi jednoduchá.
Mimo zmíněné se mění kupříkladu údaje v pravé části displeje, mezi které patří třeba tlak turbodmychadla či stav palivové nádrže. Stejně jako v případě teploty vody a oleje jde o potřebné údaje, což platí také o ukazateli sníženého podvozku. Za zmíněnou částku bychom si zkrátka představovali něco lepšího, což ostatně platí také o lacině vyhlížejíćich tlačítkách leckde po interiéru...












Ford pustil do světa nová videa a záběry odhalující hlavně digitální přístrojový štít
Něco takového auta nabízela v 80. letech minulého století - zleva VW Golf II, Toyota AE86 a Ford Thunderbird
Virtuálnímu kokpitu Audi ale nesahá ani po kotníky
K dispozici je také pár dalších nových záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 7 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 Avant a BMW i5 Touring. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 3 hodinamiNový Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 4 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví své elektromobily. Tváří se, jako by šlo o okrajovou možnost, chce je ale skoro každý
před 6 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 7 hodinamiČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- BMW Divize 05.07. 15:01 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.