Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ukončí trápení jedno z velkých propadáků posledních let, mizí z prvního trhu
24.3.2021 | Petr Prokopec
Byl to ambiciózní pokus proniknout do sfér trhu, ve kterých se Ford jako doma cítit nemůže. O problémech se poprvé mluvilo v roce 2016, teď už se ale zřejmě situace stala neudržitelnou.
Jedním z trendů posledních let jsou snahy mainstreamových výrobců posunout se blíže prémiovým značkám. Do tohoto vlaku naskočil i Ford, který již v roce 1973 odkoupil italskou karosárnu Vignale. Ve stejné době modrý ovál převzal i konkurenční karosárnu Ghia, přičemž její název posléze začal používat pro vrcholné úrovně svých výbav. Vignale se zpět na scéně objevilo až po příchodu nového milénia, kdy ho Ford začal užívat stále více, byť nejprve u konceptů. V roce 2013 však oznámila, že takto pojmenována bude luxusní divize značky.
První vlaštovkou, jež měla krást zákazníky prémiovým značkám, se v roce 2014 stalo Mondeo. Během následujících dvou let přibyla řada dalších modelů, současné se ale začalo mluvit o tom, že Fordy Vignale jsou propadák. Zájem o tyto verze byl mnohem menší, než Ford doufal, automobilka se ale rozhodla dále bojovat a získat si v těchto sférách jméno.
V roce 2018 tak do nabídky přibyl i Focus Vignale, úspěch se ale nedostavil dodnes. Český zdroj od jednoho z dodavatelů Fordu, který má na starosti výrobu některých specifických součástí právě na verze Vignale, nám potvrdil, že odběry těchto komponentů zůstávají nadále minimální. A tak vzhledem k současné situaci na trhu snad ani nepřekvapí, že Ford nehodlá do budování image této značky cpát další peníze.
Oficiálně zatím víme tolik, že Focus Vignale v dubnu skončí v Nizozemsku, další trhy se ale mají přidat. V zemi tulipánů vrchol nabídky Focusu nebyl zrovna úspěšný, neboť dosud po něm sahala pouhá dvě procenta zákazníků. A to skutečně není důvod, proč by vůbec kvůli této variantě měly být tištěné propagační materiály.
Při pohledu na ceny není až tak překvapivé, proč zájem není zrovna enormní. Focus se nepohybuje v kategorii, kdy lidé žádají extra dávku luxusu, místo toho má zkrátka jen umožnit přesun z jednoho místa na druhé. A pokud toho dost nabízí již v základu, většině zákazníků to zkrátka stačí. Více je tak lákají verze jako Trend, které v Nizozemsku startují na 26 775 Eur (cca 704 tisíc Kč). Za to lidé dostanou třeba 16palcová litá kola zvenčí nebo 8palcový displej a multimédia Sync 3.2 s navigací uvnitř.
Vignale oproti tomu sice disponuje sedmnáctkami nebo 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, k mání je ovšem od 33 195 Eur (asi 874 tisíc Kč). To není zrovna suma, kterou by kdokoliv chtěl platit za auto a litrovým tříválcem a 125 koňmi pod kapotou. Téměř nulový zájem je tedy pochopitelný.
Nyní je otázkou jen tolik, jaká bude další strategie Fordu. Ve světle pandemie nelze od značky nelze očekávat velkou trpělivost, koneckonců si jen stačí uvědomit, že loňské registrace modelu Focus byly vůbec nejnižší v historii, tedy pokud pomineme rok 1998, kdy se začínal prodávat a v nabídce figuroval jen po velmi krátkou dobu. Letos navíc pád pokračuje, v lednu bylo totiž na starém kontinentu prodáno jen 9 789 vozů, tedy o 52,5 procenta méně než loni ve stejném měsíci.






Fordy Vignale jsou od značku propadák a automobilce zjevně dochází trpělivost. V dubnu tak ukončí prodej Focusu Vignale na některých trzích - zatím víme o tom nizozemském, zřejmě ale nebude jediný. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejnovější články
Bizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
před 11 hodinamiNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včeraMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.21. 23:58 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 21:13 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch