Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ukončí trápení jedno z velkých propadáků posledních let, mizí z prvního trhu
24.3.2021 | Petr Prokopec
Byl to ambiciózní pokus proniknout do sfér trhu, ve kterých se Ford jako doma cítit nemůže. O problémech se poprvé mluvilo v roce 2016, teď už se ale zřejmě situace stala neudržitelnou.
Jedním z trendů posledních let jsou snahy mainstreamových výrobců posunout se blíže prémiovým značkám. Do tohoto vlaku naskočil i Ford, který již v roce 1973 odkoupil italskou karosárnu Vignale. Ve stejné době modrý ovál převzal i konkurenční karosárnu Ghia, přičemž její název posléze začal používat pro vrcholné úrovně svých výbav. Vignale se zpět na scéně objevilo až po příchodu nového milénia, kdy ho Ford začal užívat stále více, byť nejprve u konceptů. V roce 2013 však oznámila, že takto pojmenována bude luxusní divize značky.
První vlaštovkou, jež měla krást zákazníky prémiovým značkám, se v roce 2014 stalo Mondeo. Během následujících dvou let přibyla řada dalších modelů, současné se ale začalo mluvit o tom, že Fordy Vignale jsou propadák. Zájem o tyto verze byl mnohem menší, než Ford doufal, automobilka se ale rozhodla dále bojovat a získat si v těchto sférách jméno.
V roce 2018 tak do nabídky přibyl i Focus Vignale, úspěch se ale nedostavil dodnes. Český zdroj od jednoho z dodavatelů Fordu, který má na starosti výrobu některých specifických součástí právě na verze Vignale, nám potvrdil, že odběry těchto komponentů zůstávají nadále minimální. A tak vzhledem k současné situaci na trhu snad ani nepřekvapí, že Ford nehodlá do budování image této značky cpát další peníze.
Oficiálně zatím víme tolik, že Focus Vignale v dubnu skončí v Nizozemsku, další trhy se ale mají přidat. V zemi tulipánů vrchol nabídky Focusu nebyl zrovna úspěšný, neboť dosud po něm sahala pouhá dvě procenta zákazníků. A to skutečně není důvod, proč by vůbec kvůli této variantě měly být tištěné propagační materiály.
Při pohledu na ceny není až tak překvapivé, proč zájem není zrovna enormní. Focus se nepohybuje v kategorii, kdy lidé žádají extra dávku luxusu, místo toho má zkrátka jen umožnit přesun z jednoho místa na druhé. A pokud toho dost nabízí již v základu, většině zákazníků to zkrátka stačí. Více je tak lákají verze jako Trend, které v Nizozemsku startují na 26 775 Eur (cca 704 tisíc Kč). Za to lidé dostanou třeba 16palcová litá kola zvenčí nebo 8palcový displej a multimédia Sync 3.2 s navigací uvnitř.
Vignale oproti tomu sice disponuje sedmnáctkami nebo 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, k mání je ovšem od 33 195 Eur (asi 874 tisíc Kč). To není zrovna suma, kterou by kdokoliv chtěl platit za auto a litrovým tříválcem a 125 koňmi pod kapotou. Téměř nulový zájem je tedy pochopitelný.
Nyní je otázkou jen tolik, jaká bude další strategie Fordu. Ve světle pandemie nelze od značky nelze očekávat velkou trpělivost, koneckonců si jen stačí uvědomit, že loňské registrace modelu Focus byly vůbec nejnižší v historii, tedy pokud pomineme rok 1998, kdy se začínal prodávat a v nabídce figuroval jen po velmi krátkou dobu. Letos navíc pád pokračuje, v lednu bylo totiž na starém kontinentu prodáno jen 9 789 vozů, tedy o 52,5 procenta méně než loni ve stejném měsíci.






Fordy Vignale jsou od značku propadák a automobilce zjevně dochází trpělivost. V dubnu tak ukončí prodej Focusu Vignale na některých trzích - zatím víme o tom nizozemském, zřejmě ale nebude jediný. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 2 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejčtenější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
17.6.2025Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
17.6.2025Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
17.6.2025To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
17.6.2025Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
17.6.2025
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 07.15. 14:08 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.15. 12:16 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.14. 23:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.14. 16:19 - řidičBOB