Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford už plánuje ostřejší verzi Focusu RS, stovku má zdolat pod 4 sekundy
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Focus RS se ještě ani pořádně neprodává a modrý ovál již zvažuje limitovanou edici, která má být nejrychleji akcelerujícím hot hatchem všech dob.
Třetí generace Fordu Focus RS se světu oficiálně představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje však zamíří až v příštím roce, přičemž modrý ovál mezičas vyplňuje poněkud nudnou sérií osmi videí, které mapují vývoj. Kromě toho ovšem automobilka také bedlivě sleduje veškeré reakce na její nejnovější ostrý hatchback, což má spojitost s myšlenkami na ještě žhavější provedení. To by mělo dorazit v limitované edici s potenciálem nejrychleji akcelerujícího hot hatche všech dob.
V tomto směru má Focus RS co dohánět, přestože rozhodně nejde o žádného loudu. S výkonem 350 koní a pohonem všech čtyř kol zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, což je čas ještě donedávna vyhrazený nejvyšší lize supersportů. Nicméně na pokoření konkurenčního Mercedesu-AMG A 45 a Audi RS3 Sportback to nestačí, neboť třícípá hvězda danou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy, u čtyř kruhů jsou pak o desetinu pomalejší.
Na druhou stranu, snaha o udržení nákladů základního provedení na uzdě dává modrému oválu opravdu velký manévrovací prostor. Zvažovaná ostřejší verze by tak kupříkladu mohla dostat do vínku polykarbonátová okna, karbonové panely karoserie, komponenty podvozku z kovaného hliníku či karbon-keramické brzdy. Mimo to by mohlo být přikročeno k odstranění odhlučňujících materiálů a luxusních prvků v interiéru.
Taková dieta by mohla srazit hmotnost o více než sto kilogramů, s čímž by spárován byl vyšší výkon. Ford ostatně již uvedl, že navýšit potenciál 2,3litrového čtyřválce EcoBoost není až takový problém. Ostřejší Focus RS by tak mohl dát do placu 400 koní nebo i více, jejichž přenos by dostala na starosti dvouspojková automatická převodovka od Getragu. Ta však zvládá přenášet jen 450 Nm, a tak by musela doznat úprav.
Změny by se dotkly rovněž podvozku, který by kromě elektronicky ovládaného diferenciálu zadní nápravy dostal do vínku i přední samosvor (tento krok byl prý zvažován i pro standardní provedení kvůli zlepšení ovladatelnosti). Vše by pak završila agresivnější karoserie upravující proudění vzduchu, načež by se Focus RS mohl dostat při akceleraci pod 4 sekundy. Tedy na úroveň stávající supersportovní ligy.
Zda se tak ovšem skutečně stane, to je prozatím sporné. Oficiálně totiž ostřejší provedení stále ještě nebylo potvrzeno. I kdyby se ovšem „hot hot hatch“ realitou nestal, nemusí potenciální majitelé standardního provedení až tak truchlit. Podle lidí z automobilky je totiž Focus RS osazený příplatkovými 19palcovými koly a semi-slicky Michelin Pilot Sport rychlejší, než naznačují oficiální parametry.
Ostřejší Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci..






...nicméně již standardní provedení má co nabídnout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
