Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford v Evropě zřejmě vážně zešílel, faceliftem zkouší zabít i jednu ze svých posledních dojných krav
8.2.2024 | Petr Prokopec
Zdá se, že v domácích Spojených státech přichází Ford pod tlakem k okolností k rozumu a zákazníkům znovu nabízí hlavně to, po čem touží. Evropská divize očividně smýšlí jinak a nemá problém přizabít ani dojnou krávu jménem Puma.
Ford u nás loni prodal 5 655 nových aut, tedy o výrazných 1 744 kusů méně než v roce předchozím, třebaže celý trh šel výrazně nahoru. Modrý ovál tak mezi výrobci klesl na devátou příčku, načež již definitivně vybledly vzpomínky na dobu, kdy se automobilka prala s Volkswagenem o pozici místní dvojky. Na tu ostatně mohou zapomenout i Němci, neboť byli převálcováni korejským Hyundai. To na rozdíl od nich stále nabízí auta, jaká chtějí hlavně zákazníci. Znovu se tak jen potvrdilo, že sedat na vějičku politikům se nevyplácí, neboť i když máte zaháčkovanou celou státní správu, prodejní čísla to nespasí.
Není tomu přitom až tak dlouho, co klíčovými modely Fordu byly Fiesta, Focus a Mondeo. Dva z nich se ale již nevyrábí, tomu třetímu pak také pomalu zvoní hrana. Modrý ovál tak bytostně spoléhá na SUV Puma a Kuga, jenž se ostatně starají pomalu o polovinu registrací - první zmíněné loni dosáhlo na 1 210 prodejů, druhé pak na 1 214. Preferovaný elektrický Mustang Mach-E vedle toho oslovil jen 69 lidí. A jakkoli ve zbytku Evropy se mu daří o trochu lépe, pořád je to propadák.
Pokud byste ovšem čekali, že modrý ovál si posype hlavu popelem, chytne se za nos a začne konečně fungovat, jak by měl, pak jste neskutečně naivní. Značka totiž aktuálně přišla s faceliftem SUV Puma, který nepochybně povede jen k odchodu dalších zákazníků. Ze hry je totiž spalovací jedna-pětka, kterou dosud používalo provedení ST. To disponovalo 200 koňmi a 320 Nm točivého momentu, které posádku dostali v kombinaci se šestistupňovým manuálem na stovku za 6,7 s.
Ford se nyní rozhodl, že SUV bude nabízet už jen s litrovým tříválcem EcoBoost. Ten bude k dispozici ve třech úrovních, z nichž základní produkující 125 koní půjde spárovat s manuálem i sedmistupňovým automatem. U dalších dvou (155 a 170 koní) však již bude možné sáhnout pouze po převodovce Powershift. S ní přitom vrcholné provedení ST rozhodně není rychlejší než předchozí jedna-pětka, stovky totiž dosahuje až za 7,4 sekundy, tedy o sedm desetin pomaleji.
Proč takové rozhodnutí? Ford si jednoduše slibuje mnohé od elektrické verze, která má být odhalena v příštích měsících. Ani ti nejnaivnější ovšem nepředpokládají, že bude startovat hluboko pod půl milionem korun jako nejlevnější benzinové provedení. Značka tak zjevně hodlá zabít svou další dojnou krávu, pročež asi nepřekvapí, že venkovní změny jsou velmi skromné a souvisí pouze s upravenou grafikou světel a přesunutím firemního emblému do výpletu čelní masky.
Uvnitř se toho již změnilo o trochu více, přičemž dominantou kabiny jsou12,8palcový digitální přístrojový štít a 12palcová obrazovka multimédií. V souladu s tím byla eliminována řada fyzických tlačítek, což je další z kroků, které lidé nevítají s otevřenou náručí. Vskutku je tedy třeba se ptát, u koho Ford hodlá bodovat - faceliftovaná Puma se totiž vzdaluje publiku, které ji dle zmiňovaných registrací milovalo. Tohle vážně nemůže dopadnout jinak než špatně.
Puma si prošla lehčím faceliftem, který jí toho více vzal než dal. Kroky automobilky jsou tak stále méně pochopitelné. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před hodinou - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 3 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 4 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 6 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva