Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
31.1.2025 | Petr Prokopec
Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce.
Ford sice v posledních letech nemluvil o spalovací technice s velkým nadšením, zejména v Americe si však byl vědom toho, co a kdo jej živí. I když tedy také v zámoří byla donedávna elektromobilita silně protežována, vedle toho modrý ovál neměl problém představit Mustang sedmé generace osazený osmiválcovým motorem. V případě verzí GT a Dark Horse lze počítat s atmosférickým pětilitrem, varianta GTD ovšem sází na kompresorem přeplňovanou 5,2litrovou jednotku. Na zadní kola tak posílá ohromných 827 koní.
Jakkoli jde o velmi početné stádo, není to nic proti tomu, s čím se modrý ovál vytasil nyní. Kromě zkompletovaných aut totiž automobilka prodává také samotné motory, přičemž kromě pětilitrové jednotky v její nabídce figuroval i 7,3litrový osmiválec. Oba agregáty počítaly s atmosférickým plněním, přičemž ten objemnější dával k dobru 624 koní. Nově se však dočkal kované hřídele, pístů a ojnic. Hlavně však dorazil třílitrový kompresore Whipple, který výkon osmiválce zvedl na více než 1 000 koní.
Konkrétní data Ford zatím neupřesnil, stejně jako není známa ani oficiální cena jednotky zvané Megazilla 2.0. Nicméně předchozí atmosférické provedení stálo 22 995 dolarů (cca 555 tisíc korun) a za kompresor si modrý ovál účtoval 9 995 USD (asi 241 tisíc Kč). Mezi „fordisty” se tedy hovoří o ceně okolo 800 tisíc korun, což na motor takových parametrů není zase tolik. A můžete počítat se zárukou na dva roky či 39 tisíc kilometrů. Těch kilometrů se nezdá být tolik, najet je ale budete muset na závodních okruzích, neboť na silnice tento motor legálně nesmí, má moc vysoké emise.
Pokud je toto omezení zásadní problém, zvolit můžete i méně objemnou pětilitrovou jednotku opět s osmi válci. Ta se rovněž dočkala kompresoru Whipple, pročež nově produkuje zhruba 811 koní, tedy o 300 kobyl více než v atmosférickém stavu. Spojeny jsou s ní stejné tovární garance, ovšem v tomto případě je silniční využití možné. Stát pak tento agregát má asi 20 tisíc dolarů, tedy cca 483 tisíc korun. To je na 811 koní v novém továrním motoru se zárukou snad už i láce.
Zatímco oba motory budou k dispozici až ve čtvrtém letošním kvartálu, zmíněný kompresor lze pořídit již nyní. Pokud jeho montáž proběhne v autorizovaném servisu Fordu, je možné počítat se zárukou dokonce na tři roky či 58 tisíc kilometrů. Automobilka přitom většinu dílů po celém světě, osmiválce, ať již v atmosférickém nebo přeplňovaném stavu, si tedy můžete objednat i vy. Jen nepočítejte s dodávkou přes noc, jako je tomu u některých komponentů v USA.





Modrý ovál letos odstartuje prodej objemných osmiválců doplněných kompresorem Whipple. Volit lze mezi více než 1 000 a 811 koňmi, první jednotka však není určena pro silniční využití. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před hodinouNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 3 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 4 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom