Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
31.1.2025 | Petr Prokopec
Možná se budeme lišit v prvním pohledu na cenu, ale považte, že tohle jsou jednotky, které by svými parametry ještě nedávno vyrovnaly agregáty od Bugatti. Ty stojí miliony, tady máte monstrózní výkony za statisíce.
Ford sice v posledních letech nemluvil o spalovací technice s velkým nadšením, zejména v Americe si však byl vědom toho, co a kdo jej živí. I když tedy také v zámoří byla donedávna elektromobilita silně protežována, vedle toho modrý ovál neměl problém představit Mustang sedmé generace osazený osmiválcovým motorem. V případě verzí GT a Dark Horse lze počítat s atmosférickým pětilitrem, varianta GTD ovšem sází na kompresorem přeplňovanou 5,2litrovou jednotku. Na zadní kola tak posílá ohromných 827 koní.
Jakkoli jde o velmi početné stádo, není to nic proti tomu, s čím se modrý ovál vytasil nyní. Kromě zkompletovaných aut totiž automobilka prodává také samotné motory, přičemž kromě pětilitrové jednotky v její nabídce figuroval i 7,3litrový osmiválec. Oba agregáty počítaly s atmosférickým plněním, přičemž ten objemnější dával k dobru 624 koní. Nově se však dočkal kované hřídele, pístů a ojnic. Hlavně však dorazil třílitrový kompresore Whipple, který výkon osmiválce zvedl na více než 1 000 koní.
Konkrétní data Ford zatím neupřesnil, stejně jako není známa ani oficiální cena jednotky zvané Megazilla 2.0. Nicméně předchozí atmosférické provedení stálo 22 995 dolarů (cca 555 tisíc korun) a za kompresor si modrý ovál účtoval 9 995 USD (asi 241 tisíc Kč). Mezi „fordisty” se tedy hovoří o ceně okolo 800 tisíc korun, což na motor takových parametrů není zase tolik. A můžete počítat se zárukou na dva roky či 39 tisíc kilometrů. Těch kilometrů se nezdá být tolik, najet je ale budete muset na závodních okruzích, neboť na silnice tento motor legálně nesmí, má moc vysoké emise.
Pokud je toto omezení zásadní problém, zvolit můžete i méně objemnou pětilitrovou jednotku opět s osmi válci. Ta se rovněž dočkala kompresoru Whipple, pročež nově produkuje zhruba 811 koní, tedy o 300 kobyl více než v atmosférickém stavu. Spojeny jsou s ní stejné tovární garance, ovšem v tomto případě je silniční využití možné. Stát pak tento agregát má asi 20 tisíc dolarů, tedy cca 483 tisíc korun. To je na 811 koní v novém továrním motoru se zárukou snad už i láce.
Zatímco oba motory budou k dispozici až ve čtvrtém letošním kvartálu, zmíněný kompresor lze pořídit již nyní. Pokud jeho montáž proběhne v autorizovaném servisu Fordu, je možné počítat se zárukou dokonce na tři roky či 58 tisíc kilometrů. Automobilka přitom většinu dílů po celém světě, osmiválce, ať již v atmosférickém nebo přeplňovaném stavu, si tedy můžete objednat i vy. Jen nepočítejte s dodávkou přes noc, jako je tomu u některých komponentů v USA.





Modrý ovál letos odstartuje prodej objemných osmiválců doplněných kompresorem Whipple. Volit lze mezi více než 1 000 a 811 koňmi, první jednotka však není určena pro silniční využití. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    