Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Brutální Ford Mustang GTD se prohnal po Ringu v rekordním čase. Nezklamal, každého ale neoslnil
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nejlepší oficiální čas amerického auta na nejnáročnějším okruhu světa, takže stěžovat si dost dobře nelze. Modrý ovál ale vyšponoval očekávání publika na maximum, a tak není divu, že každý není konečným výsledkem ohromen.
Pokud chodíte často do kina, nejspíše se vám v posledních letech stává to, že ze sálu odcházíte spíše zklamaní než nadšení. Hollywoodská studia totiž poněkud selhávají v kvalitě, což kompenzují rozsáhlejšími reklamními kampaněmi. Ty často lákají na pomalu nejlepší film všech dob, čímž budí nemalá očekávání. Jenže jim nedokážou až tak úplně dostát, pročež máte nakonec jen vztek, že jste utratili nemalé peníze a obětovali dvě hodiny života, které vám už nikdy nikdo nevrátí.
Podobným způsobem očekávání budoval Ford, který loni v létě představil Mustang ve vrcholné verzi GTD. Ta se dočkala zcela nového bodykitu, stejně jako 5,2litrového kompresorem přeplňovaného motoru, jenž produkuje 827 koní. Tento výkon míří na zadní kola skrze osmistupňový automat, o jeho zkrocení se pak starají karbon-keramické brzdy. Mimo to modrý ovál přišel s aktivními tlumiči, kdy u zadních lze sledovat jejich práci skrze speciální okénko.
Automobilka oznámila, že Mustang GTD bude prvním americkým vozem, který objede Nordschleife v čase pod 7 minut. To pochopitelně není zanedbatelný počin, spolu s exkluzivitou pak měl ospravedlnit vysokou cenu startující na 325 tisících dolarech (cca 7,74 milionu korun). Jakkoli by už tak měla klientelu protřídit, Ford se po vzoru GT uchýlil k podivnému divadlu, kdy každého zákazníka lustruje více než někdejší komunistická tajná bezpečnost Čechoslováky a vybírá si, komu auto prodá.
Právě vzhled vozu, výkon, zmínky o okruhových časech a fakt, že mělo jít o cosi nadmíru výjimečného, vybudily v publiku obrovská očekávání. Kvůli tomu se ale Ford nyní nemůže zlobit, když se z celého světa ozývá spíš vlažný potlesk tu ta tam přerušovaný jemným bučením. Mustang GTD totiž sice Severní smyčku Nürburgringu zvládl pod 7 minut, tím nezklamal, ovšem jen velmi těsně. Jeho čas 6 minut a 57,685 sekundy je totiž na úrovni 11 let starého Porsche 918 Spyder.
Tyto dva vozy pochopitelně nechceme srovnávat, přece jen hypersport ze Zuffenhausenu je jiná liga. U této značky ale zůstaneme, neboť nastavenou laťkou byl čas 6 minut a 49,328 sekundy, jenž zajela 911 GT3 RS již v roce 2022. Tento vůz je v USA o 1,9 milionu Kč levnější a zároveň disponuje o 300 koní nižším výkonem. Přesto ale měl v cíli obrovský náskok, osm sekund je i na 21kilometrovém Ringu docela hodně.
Ford pak sice zmiňuje, že do karet mu nehrálo počasí, čemuž by člověk při pohledu z okna rád věřil, nicméně daný čas Dirk Müller zajel již 7. srpna. A jak je patrné z fotografií, trať nebyla zrovna vlhká, stejně jako v pohoří Eifel nemrzlo. Bude tedy zajímavé, zda se na jaře při slibovaném návratu značka vytasí s o poznání rychlejší jízdou. Pokud ale nezvládne překonat 911 GT3 RS, tak jako tak musí v jistých kruzích počítat se zklamáním.
V tuto chvíli tedy už jen zmíníme, že na Ring vyrazil vůz v takřka standardním provedení. Oproti sériové verzi byl totiž vybaven závodní sedačkou s pětibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou klecí. Mimo to se dočkal také paketu Performance, jehož součástí jsou 20palcová hořčíková kola a další odlehčené prvky. S touto sadou ovšem mohou počítat i zákazníci, byť za příplatek.
Mustang GTD je sice nejrychlejším americkým produkčním vozem na Ringu, potlesk je ale spíš vlažný. Automobilka totiž očekávání publika vybudila na maximum, za levnějším a méně výkonným Porsche 911 GT3 RS ale přesto zaostala za parník. Čas je na úrovni relativně tuctové a zásadně levnější 911 GT3. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
dnes - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Číňané spustili na vodu novou největší loď světa na převážení aut, jedním tahem jich i do Evropy odveze až 9 200
před 6 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 8 hodinami - Pozor na automatické převodovky při koupi ojetiny, jsou poruchovější než kdy dřív. Na vině jsou „obvyklí podezřelí”
před 9 hodinami - Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
před 11 hodinami - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.21. 17:15 - pavproch
- IT poradna 01.21. 15:30 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB