Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzi zkouší zachránit umírající třídu aut luxusem a motorem sportovních vozů
26.11.2019 | Petr Prokopec
Luxusní salónek na kolech hnaný výkonným motorem, v to prý přetvořili Francouzi někdejšího zakladatele třídy MPV. Dnes spíše crossover dostal více výbavy a motor Méganu RS a Alpine A110.
Na sklonku roku 2014 spatřil světlo světa nový Renault Espace. Francouzská automobilka si zjevně již při vývoji byla vědoma faktu, že zákazníci začínají utíkat od minivanů k SUV, proto pátá generace není po stránce vizuální čistokrevným MPV jako předchůdci, stal se z ní spíše crossovery s off-roadovými geny. Tento krok se zpočátku jevil jako dokonalý tah na branku, neboť prodeje se v letech 2015 a 2016 vyhouply nad hranici 21 tisíc kusů ročně. Takového odbytu Francouzi naposledy dosáhli v roce 2008.
Jenže naneštěstí nic netrvá věčně a nezměnil to ani vnější design nového Espace - aktuální trendy posunuly MPV na pokraj vyhynutí. Loňské prodeje tak byly nejnižší za poslední dvě dekády a letošní bilance je ještě horší. Renault proto zkouší situaci zachrńit faceliftem a udělat z Espacu ještě zajímavější nabídku. Vychází přitom z toho, že více než 60 procent všech prodaných aut tohoto modelu si lidé kupují v nejvyšší úrovni výbavy Initiale Paris, a tak přitápí právě pod kotlem luxusu.
Zvenčí tedy mnoho novinek neregistrujeme, máme tu pouze novou grafiku zadních lamp, odlišný zadní nárazník, litá kola v novém designu a čelní matricové diodové světlomety, jenž se u Renaultu objeví vůbec poprvé. Zmiňovaná úroveň Initiale Paris se pak dočkala ještě menších modifikací v rámci nárazníku, jehož tvar sice zůstává stejný, ovšem pozměněny byly chromové dekorace a dorazila i nová linka vedoucí od strany ke straně a opticky rozšiřující karoserii.
Uvnitř je novinek o chlup více, neboť přepracována byla středová konzole a na ni navazující tunel. Nová je tedy uzavíratelná schránka na nápoje, jejíž součástí jsou i porty na USB. Opomenuta nebyla ani nová multimédia Easy Link, která nabízí kompatibilitu s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, přičemž je doprováží 9,3palcový, na výšku orientovaný dotykový displej. A počítat lze také s příchodem 10,2palcového virtuálního kokpitu, se kterým dorazila třídimenzionální navigace.
Skutečnost, že výbava Initiale Paris dosahuje u zákazníků největší obliby, pak ovlivnila i samotnou modernizaci. Nikoliv jen kvůli venkovnímu nárazníku, změny se odehrály rovněž v kabině, kde lze sáhnout po jedné ze dvou verzí - Black Titanium či Light Sand-Grey - koženého čalounění Nappa s dvojitými ozdobnými švy. Elektricky stavitelná přední sedadla pak disponují vyhříváním a chlazením, stejně jako masážním strojkem, zatímco okna se dočkala lepší laminace kvůli snížení hlučnosti. Nové materiály a výbava kabinu celkově posunuly o kus výše, Renault ji dokonce popisuje jako luxusní salónek na kolech.
Zajímavý je pohled pod kapotu, neboť Espace je nově k mání s přeplňovanou jedna-osmou, jenž odvádí svou práci v Alpine A110 a Renaultu Mégane RS. V tomto případě lze počítat s 225 koňmi, jenž dostala na povel výhradně sedmistupňová automatická převodovka. Mimo to je možné sáhnout také po dvoulitrovém turbodieselu, který je spárován s šestistupňovým automatem a jenž lze objednat s nižším (160 koní, 350 Nm) či vyšším (200 koní, 400 Nm) výkonem.
Lze už jen dodat, že inovované MPV můžete osadit řiditelnou zadní nápravou 4Control, stejně jako autonomním řízením úrovně SAE2. Rozměrná prosklená střecha je však již součástí standardu, stejně jako pětice sedadel - za sedmimístné provedení je ale již třeba připlácet. To je ale vše, pro úplnost jen zmíníme, že Espace páté generace je i po faceliftu k mání pouze v levostranném provedení. Země jako Velká Británie tedy opět mohou na jeho příchod zapomenout.




































Renault Espace se dočkal faceliftu, který kupodivu zasáhl také pod kapotu
Zdroj: Renault
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva