Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Apollo R a Apollo Enraged: ostří němečtí hoši
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Kdo v Ženevě vyhlíží u Gumpertu produkční Tornante, osrtouhá. Dvě Apolla ve válečných barvách ale za pozornost stojí.
Uvedení supersportu Tornante se prozatím odkládá na neurčito. Roland Gumpert, šéf a majitel německé manufaktury momentálně hodlá uspokojovat potřeby závoděníchtivé klientely. K tomu jim nabídne buď čistě okruhový stroj Apollo R anebo silniční verzi Apollo Enraged, kterou jsme o víkendu měli možnost zahlédnout na uniklé fotografii a omylem jsme ji považovali za „eRko“.
Pokud budou majitelé alespoň trochu schopni točit volantem a šlapat na pedály, v obou případech mají velkou šanci, že se ve startovním poli amatérů nebo profesionálů neztratí. Apollo R se opět spoléhá na přepracovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru a dvojici turbodmychadel, které dokáží vyšponovat výkon na 860 koní při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 960 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Motor točí maximálně 7 400 otáček a spolupracuje se sekvenční závodní převodovkou TT40e s přímým ozubením a dvoulamelovou spojkou.
Karoserie je z větší části vyrobena z uhlíkových kompozitů. Platforma kombinuje hliník s karbonem a posádku chrání trubkový rámu s integrovanou karbon-kevlarovou buňkou. V zájmu snížení hmotnosti jsou boční okna vyrobena z polykarbonátu a vůz dostal lithiový akumulátor. Gumpert Apollo R váží pouze 1 100 kg a to jsou do podvozku integrovány pneumatické zvedáky.
Výsledkem poměru 782 koní na tunu je akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a zrychlení 8,6 vteřiny na dvojnásobek. Maximálka je vlivem krátkých převodů „jen“ 308 km/h. Podvozek závodního stroje tvoří dvojité lichoběžníky, vzpěry push-rod, plně stavitelné tlumiče dovolující měnit světlou výšku karoserie v rozsahu od 40 do 120 mm a titanové stabilizátory. Osmnáctipalcová hliníková kola dostala slicky Michelin.
Kabina Apolla R je z větší části čalouněná alcantarou, nechybí šestibodové závodní pásy včetně systému ochrany krční páteře (HANS) nebo automatický hasicí systém.
Ani silniční Gumpert Apollo Enraged se ale nemá za co stydět. Stejný motor V8 je vyladěný na 780 koní při 6 000 otáčkách a 920 Nm při 4 000 ot./min. Na stovku se dostane za stejných 2,9 sekundy, na 200 km/h to trvá o desetinu déle. Sedmistupňová sekvenční převodovka s pádlovým řazení je stejně jako u závodní verze spojena se samosvorných diferenciálem. Maximálka je naopak kvůli delšímu finálnímu převodu vyšší - Enraged jede 330 km/h.
Oba vozy vznikly hlavně z popudu poptávky na asijských trzích, a tak si zřejmě najdou své zákazníky právě tam. Cenu těchto extrémních provedení zatím neznáme, ani objem jejich produkce, který má být prostě „omezený”. Jisté ale je, že Gumpert chce jejich akcie podpořit novými rekordními časy mezi silničními i okruhovými vozy na Severní smyčce německého Nürburgringu. A na to jsme určitě zvědavi.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Apollo R na stánku Gumpertu v Ženevě
Gumpert Apollo Enraged živě v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
před hodinouToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
před 2 hodinamiMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 4 hodinamiFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzali nová BMW zdarma. Ukázali, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
před 5 hodinamiAlfa Romeo zrušila konec modelů Giulia a Stelvio, budou dál k mání i s motory V6. Nástupce musí předělat na „normální” pohon
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.22. 11:39 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.22. 10:01 - Stepan
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch