Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lewis Hamilton se sám znovu usvědčil ze lži, tentokrát si za to nechal i zaplatit
4.11.2022 | Petr Prokopec
Britský pilot se už dříve chytil do pastí svých vlastních prohlášení, ani nelibé reakce veřejnosti mu ale nezabránily v tom vstoupit znovu do stejné řeky. Tentokrát ovšem nejde o opomenutí, měl jinou motivaci.
Lewis Hamilton se už před drahnou řádkou let rozhodl, že se vedle závodění bude věnovat také aktivismu. Na tom nutně není nic špatného, ostatně ze své pozice může britský pilot některé věci změnit k lepšímu. Zatím se však nezdá, že by něco takového činil. Respektive stále více začíná připomínat pokrytce, který sice ostatní vyzývá k tomu, aby nepili nic jiného než vodu, ovšem sám si dopřává vína plnými doušky.
Hamilton totiž v minulosti mnohokrát uvedl, že za volantem spalovacích vozů jej kromě ef-jedniček už nikdo neuvidí. Toto tvrzení ale ještě vícekrát porušil. Nejnověji se tak stalo v uplynulých týdnech, neboť svolil, že pro Jima Ratcliffa, zakladatele značky Ineos Automotive, otestuje jeho off-road Grenadier. Ten je duchovním nástupcem Land Roveru Defender, přičemž benzinové i dieselové motory odebírá od BMW.
Grenadier standardně disponuje pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která v případě vonnějších oktanů přenáší na obě nápravy 286 koní. V případě dieselové verze pak pracuje s 249 koňmi, přičemž automobilka uvedla, že spalovací motory byly zvoleny záměrně. Bez nich by totiž off-road nedokázal odvádět náročnou práci v odlehlejších oblastech. Ve výhledu je nicméně i vodíková varianta.
Na její test si ovšem Hamilton bude muset ještě nějaký ten pátek počkat, se spalovací verzí si sjel už teď. A nemohl si ji vynachválit: „Řízení tohoto auta si velmi užívám. Je velmi pohodlné, zejména při zvážení obrovských děr, přes které jsme přejížděli... Na okruhu jsem byl poměrně rychlý. Opravdu velmi mne překvapila vysoká míra přilnavosti,“ uvedl po testu Hamilton. Sám Radcliffe k tomu podotknul, že asi žádný ze zákazníků nebude auto řídit tak jako sedminásobný mistr světa Formule 1. Do pilota si nicméně i rýpl s tím, že v terénu moc nejezdí.
Hamilton tak zas jednou porušil svůj vlastní slib, tentokrát to navíc nebylo zadarmo. Nevíme, jestli Ineos Hamiltonovi zaplatil za tuto akci přímo, nebo šlo o aktivitu nasmlouvanou v rámci sponzoringu formulového týmu Mercedesu, pro který je Ineos klíčovým partnerem a z nemalé části přispívá i na jeho plat. Tak či onak to nedělal zadarmo, což jeho pokrytectví přidává ještě víc hořkou příchuť než v předchozích případech, kdy si obvykle „jen” sjel ve vlastních autech, která už podle svých slov neměl nikdy řídit.
Na závěr dodejme, že s vývojem své prvotiny značka začala v roce 2017. Výroba vozu nedávno odstartovala ve Francii, na předání prvních kusů pak dojde ještě před Vánoci. Zda si ovšem Hamilton jeden nadělil pod stromeček, nevíme. Platí to pak ostatně i o jeho bývalém kolegovi Valtteri Bottasovi, který Grenadier v minulosti taktéž otestoval. Fin však na rozdíl od Brita spalovací vozy nehaní.






{Hamilton byl z nového britského off-roadu nadšen, i když v minulosti opakovaně sliboval, že za volant spalovacího auta už nesedne. Tady měl ostatně zvláštní, finanční motivaci. Foto: Ineos Automotive
Zdroj: Ineos Automotive
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
