Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden končí s vlastní výrobou ve velkém stylu, tohle jsou nové ostré stroje HSV
1.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Labutí píseň Holdenu Commodore skládá divize HSV prostřednictvím dvou speciálních edic a vrcholné verze W1 s motorem z Corvette ZR1.
Neveselou budoucností australského Holdenu jsme se zabývali již před delší dobou, kdy byly oznámeny plány na konec výroby vlastních modelů. To postihne zejména sedan Commodore, který stojí na platformě Zeta a vyznává klasickou koncepci, tedy motor vpředu podélně a pohon zadních kol. Prodává se i v USA jako Chevrolet SS a můžete ho mít i s manuálem.
Tenhle vůz je důležitým předmětem zájmu divize HSV, Holden Special Vehicles, jejíž produkty opravdu stojí za to. A právě ta dává příbuzným modelům Commodore a Senator stylové sbohem edicemi „30 Years” a GTSR - a zejména speciální verzí nazvanou GTSR W1.
Edice „30 Years” - podle třech dekád fungování HSV - představuje první stupeň nad standardní nabídku HSV pro rok 2017. Zahrnuje modely Maloo R8, ClubSport R8, ClubSport R8 Tourer, Senator Signature a GTS a nabídne víc než jen loga na různých místech. Zejména je podstatnou úpravou kalibrace řídící jednotky motoru 6,2 V8 LSA u všech verzí kromě GTS, které tak nově nabídnou 558 koní a 691 Nm. Parametry motoru v GTS zůstávají na 585 k a 740 Nm.
Standardem se u všech verzí stává vektorování točivého momentu mezi zadními koly a také upravený výfukový systém, který nabídne víc zvuku osmiválce zejména v nízkých otáčkách a při částečném zatížení. K funkčním úpravám zařaďme brzdy AP Racing se šestipístkovými třmeny vpředu, které jsou nově na všech verzích, nikoliv jen na GTS.
Vzhled doplnila upravená 20" kola pro všechny modely kromě Senatoru, který má v edici 30 Years standardně kovaná 20" kola "SV Rapier". Ostatní modely je budou mít v nabídce za příplatek. A všechny modely dostanou tři nové barvy - ostrou zelenou „Spitfire”, šedou „Son of a gun” a oranžovou „Light my fire”.




O patro výš stojí edice GTSR, ve které můžete mít sedan a pick-up Maloo. Na pohled jdou rozeznat novým předním nárazníkem, který není příliš elegantní, zato agresivní je až běda. Odlišná jsou světla denního svícení a nasávací otvory. Přední blatníky byly rozšířeny o 12 mm na každé straně.
Nový je i zadní nárazník s kosodélníkovými koncovkami výfuku a spoiler „Aeroflow” na víku zavazadelníku u sedanu. Obě karosářské verze dostanou ještě lepší brzdy než GTS - také od AP Racing a se šestipístkovými třmeny vpředu, ovšem kotouče tu jsou plovoucí a mají průměr 410 mm. Nová jsou také 20" kola „SV Panorama”. Uvnitř nacházíme kromě hromady označení GTSR také nová sedadla - údajně vůbec nejlepší ve vozech HSV.
GTSR je i o chloupek silnější než „standardní” GTS, a to díky rychloprůchozímu filtru sání K&N. Výkon je u něj 592 koní, točivý moment zůstává na 740 Nm, takže odhadujeme, že kromě filtru sání je také na víc vzduchu upravena i řídící jednotka - anebo Holden čísla nafukuje. V každém případě je tohle nejsilnější verze motoru LSA, kterou kdy HSV nabídlo.
Vrchol nicméně tvoří jiný model, sedan HSV GTSR W1, nejsilnější a nejdražší HSV všech dob. Jeho cena je s obrovským náskokem nejvyšší, necelých 170 tisíc australských dolarů, což je na vůz od HSV docela hodně. Cenově tohle auto v Austrálii soupeří s BMW M3 nebo Mercedesem-AMG C63 S, i když je trochu dražší než tyto kousky. Výkonem je ale o třídu výš - ve sférách M5, E63 S nebo Audi RS6.
Pod kapotou je kompresorový osmiválec LS9 z Corvette C6 ZR1, který nabízí 645 koní a 815 Nm. Jedinou dostupnou převodovkou je šestistupňový manuál Tremec TR-6060 s dvoutalířovou spojkou. Navíc jich vznikne jen 300 kusů, takže před sebou máme sběratelský kousek.
Místo vlastních nastavitelných magneto-reologických tlumičů tu jsou kousky od jihoaustralského specialisty SupaShock. Nejsou nastavitelné a jsou podobné závodnímu odpružení používanému v sérii V8 Supercars, jen s úpravami směrem k možnému použití na normální silnici.
GTSR W1 je silně zaměřeno na okruhy, což ukazují i použité pneumatiky. Jsou tu semislicky Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 265/35 R20 vpředu a 295/30 R20 vzadu. Jsou obuty na stejná kola „SV Panorama” jako zbytek edice GTSR, jen mají v jednom z paprsků vyraženo označení W1.
Výsledkem má být zrychlení na stovku za 4,2 vteřiny a čtvrtmíle za 12,1 s, pokud se vám povede start a budete správně řadit. Tahle čísla jsou zatím předběžná, ale vůbec bychom se nedivili, kdyby je W1 ještě překonalo. Maximálka je omezená na 250 km/h jako u všech vozů HSV, ale bez omezovače by prý mělo W1 zvládnout 293 km/h. A pokud by vás zajímala spotřeba - katalogové číslo zní 16,5 l/100 km v kombinaci.
Vzhledově vychází W1 z verzí GTSR, ale přidává pár drobností, jako např. karbonové výdechy na blatnících, částečně karbonový spoiler „Aeroflow” a tmavší koncovky výfuku. Uvnitř najdeme stejná sedadla, jen jsou celá potažená alcantarou a standardem je i alcantarový volant a hlavice řadicí páky.
Produkce edic 30 Years a GTSR se už rozběhla, verze W1 se má začít vyrábět v dubnu a poslední kousky mají sjet z výrobní linky v září tohoto roku. Samozřejmostí je u všech vozů servisní program do pěti let nebo 105 tisíc km v ceně. Kolik jednotlivé vozy v Austrálii stojí, prozradí následující tabulka, ovšem máte-li zájem i přes nutný volant na špatné straně, doporučujeme zejména u GTSR W1 příliš neotálet.
Ceny posledních novinek HSV
Kompletní fotogalerie
HSV Clubsport R8 Tourer 30 Years
HSV Senator Signature 30 Years
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy