Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda City 2015: nová generace představena, na český trh se zřejmě nevrátí
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonský sedan se pyšní novou karoserií i o něco většími rozměry. Pod kapotou pak najdeme i diesel o výkonu 100 koní.
Honda City byla svého času k dostání i na tuzemském trhu. Jelikož však Češi věnovali několikanásobně větší pozornost konkurenčnímu Renaultu Thalia nebo Dacii Logan, došlo před dvěma roky k nevyhnutelnému - japonská automobilka doprodala skladové zásoby a nové již nenavezla. Dá se tedy očekávat, že zavádět zde nebude ani zcela novou generaci (v rámci sedanu čtvrtá, celkově již šestá), která byla aktuálně představena v indickém Novém Dillí.
Japonský sedan se přitom v rámci rozměrů až tak nezměnil. Na délku totiž i nadále měří 4 400 mm a na šířku 1 695 mm. Výška ovšem narostla o 10 mm na 1 495 mm, zatímco rozvor se protáhnul dokonce o 50 mm na 2 600 mm. V kabině tak City nabízí o poznání více místa než dříve, k čemuž se přidává i avizované jistější chování z pohledu řidiče, které má pramenit z rozšířeného rozchodu kol.
Kromě toho mohou indičtí řidiči (v prvé fázi bude nové City k mání pouze na tomto trhu, posléze se ale má rozšířit do 60 zemí světa) spoléhat na zcela nový diesel 1,5 DOHC i-DTEC, který byl vyvinut speciálně pro jejich účely. Tedy tak alespoň hovoří tiskové prohlášení, z praxe ovšem víme, že daných 100 koní a 200 Nm mohou již delší dobu okusit také majitelé Hondy Amaze.
Vyjma této pohonné jednotky bude k mání ještě 1,5litrový benzinový čtyřválec, u kterého jsme až dosud mohli evidovat 118 koní. Honda však agregát pro novou generaci lehce upravila, díky čemuž prý nově nabídne lepší rovnováhu mezi jízdní dynamikou a spotřebou. Oficiální parametry však chybí, představit si tak pod tímto prohlášením můžeme cokoliv.
Představení nového City tak můžeme uzavřít zmínkou o designu, který je zjevně jen umírněou evolucí toho předchozího. Mezi hlavní změny ovšem patří agresivnější nárazníky, odlišná světla, jiná litá kola a nahrazení nevzhledného biče anténou v podobě žraločí ploutve. Jestli je vám tento styl po chuti, zvažte sami...











Nová generace Hondy City sází hlavně na novou techniku. Delší je tedy rozvor a v motorovém prostoru nechybí dieselový motor. Designové změny jsou ovšem pouze evoluční
Zdroj: Honda, živé foto: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
