Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devátý Civic dostal nový posilovač řízení a jistější podvozek. Designové změny jsou pouze drobné.
Není tomu dlouho, co jsme informovali o modernizaci americké Hondy Civic Coupe a už zde máme i facelift hatchbacku prodávaného na Starém kontinentu. Souvislost je ale pouze zdánlivá - oba vozy jsou prakticky úplně jiné, přičemž evropská verze víceméně jen rovná krok s novým kombíkem Tourer, který se ukázal na autosalonu ve Frankfurtu. Souběžně s tím se pak Honda snažila dodat modelu trochu více sportovní přitažlivosti, aby tak alespoň trochu usnadnila čekání na vrcholné provedení Type-R, kterého se dočkáme až v roce 2015.
Co lze tedy pod kapotou faceliftované deváté generace očekávat? Tou zřejmě nejzásadnější mechanickou úpravou je překalibrovaný elektrický posilovač řízení, který by měl poskytovat větší jistotu při vyšších rychlostech. Souběžně s tím pak mají odlišnou charakteristiku přední a zadní tlumiče, zatímco zadní náprava má novou sbíhavost kol a odklon. Zlepšena by tak měla být celková ovladatelnost, po které prahla nejen zákaznická obec, ale nakonec i my v našich testech.
Změny kosmetického rázu jsou již minoritní. Spodní část zadního okna dostala zatmavení kvůli většímu soukromí ve voze, přičemž černá dekoruje také okolí registrační značky nebo vykrojení čelního nárazníku. Lehce pozměněny pak byly i lemy blatníků a nová je nabídka litých kol. To je ale po stránce venkovní opravdu vše.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, který dostal nové kontrastní bílé prošívání a pár dekorů imitujících hliník. Ani zde samozřejmě nechybí černé doplňky, základní architektura však zůstává naprosto nezměněna. To samé se pak dá říci i o motorovém prostoru, který nechali technici ze Swindonu ležet ladem.
O trochu větší pozornost byla věnována rozšíření bezpečnosti. A to o paket Advanced Driving Assist Systems, který zahrnuje monitoring jízdy ve správném pruhu, rozpoznávání dopravního značení, varování před vozidly ve slepém úhlu a samočinné brzdy. Ve Velké Británii by přitom tento paket měl vyjít na 500 GBP (cca 15 000 Kč), na českou cenu si však musíme počkat. To ostatně platí i pro celý „facelift”.




Facelift proměnil Hondu Civic jen minimálně. Nový je tak např. posilovač řízení nebo selekce litých kol
Zdroje: Honda, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
dnesBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 7 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
před 9 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 10 hodinamiDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
dnesJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
dnes
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry