Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devátý Civic dostal nový posilovač řízení a jistější podvozek. Designové změny jsou pouze drobné.
Není tomu dlouho, co jsme informovali o modernizaci americké Hondy Civic Coupe a už zde máme i facelift hatchbacku prodávaného na Starém kontinentu. Souvislost je ale pouze zdánlivá - oba vozy jsou prakticky úplně jiné, přičemž evropská verze víceméně jen rovná krok s novým kombíkem Tourer, který se ukázal na autosalonu ve Frankfurtu. Souběžně s tím se pak Honda snažila dodat modelu trochu více sportovní přitažlivosti, aby tak alespoň trochu usnadnila čekání na vrcholné provedení Type-R, kterého se dočkáme až v roce 2015.
Co lze tedy pod kapotou faceliftované deváté generace očekávat? Tou zřejmě nejzásadnější mechanickou úpravou je překalibrovaný elektrický posilovač řízení, který by měl poskytovat větší jistotu při vyšších rychlostech. Souběžně s tím pak mají odlišnou charakteristiku přední a zadní tlumiče, zatímco zadní náprava má novou sbíhavost kol a odklon. Zlepšena by tak měla být celková ovladatelnost, po které prahla nejen zákaznická obec, ale nakonec i my v našich testech.
Změny kosmetického rázu jsou již minoritní. Spodní část zadního okna dostala zatmavení kvůli většímu soukromí ve voze, přičemž černá dekoruje také okolí registrační značky nebo vykrojení čelního nárazníku. Lehce pozměněny pak byly i lemy blatníků a nová je nabídka litých kol. To je ale po stránce venkovní opravdu vše.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, který dostal nové kontrastní bílé prošívání a pár dekorů imitujících hliník. Ani zde samozřejmě nechybí černé doplňky, základní architektura však zůstává naprosto nezměněna. To samé se pak dá říci i o motorovém prostoru, který nechali technici ze Swindonu ležet ladem.
O trochu větší pozornost byla věnována rozšíření bezpečnosti. A to o paket Advanced Driving Assist Systems, který zahrnuje monitoring jízdy ve správném pruhu, rozpoznávání dopravního značení, varování před vozidly ve slepém úhlu a samočinné brzdy. Ve Velké Británii by přitom tento paket měl vyjít na 500 GBP (cca 15 000 Kč), na českou cenu si však musíme počkat. To ostatně platí i pro celý „facelift”.



Facelift proměnil Hondu Civic jen minimálně. Nový je tak např. posilovač řízení nebo selekce litých kol
Zdroje: Honda, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
