Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2017: desátá generace bude líbivější a prostornější
13.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má vrátit Hondu v Evropě zpět do hry. Základní modely dostanou malé motory, Type-R se vrátí s dvoulitrem a více než 350 koňmi.
Honda Civic v posledních letech na Starém kontinentu ztrácí pevnou půdu pod nohama. Zatímco ještě v roce 2007 bylo na evropských trzích prodáno 120 799 exemplářů, loni značka dosáhla pouze 42 035 registrací. A obdobně na tom byla i předloni a rok předtím. Zájem o osmou generaci byl tedy třikrát vyšší než o stávající generaci devátou, která se nemůže pochlubit zrovna působivým designem. To jsme ostatně zmínili i v testu verze Type-R, jež se prapodivné tvary snažila alespoň trochu vylepšit všemožnými spoilery a mohutným zadním křídlem.
Není tedy divu, že vedení značky bije na poplach a hodlá evropské zákazníky získat zpět. Pomoci mu v tom má desátá generace, která se ukáže v roce 2017. Jistý náznak věcí budoucích jsme přitom dostali již letos, kdy se na dubnovém autosalonu v New Yorku ukázalo koncepční kupé. Tato karosářská verze sice na Starý kontinent nedorazí (stejně jako sedan), nicméně s agresivnějším a oku Evropana milejším designem počítat můžeme.
Nový hatchback (a posléze i praktičtější Tourer, který dorazí v roce 2018) tedy dostane dynamicky stylizovanou příď s úzkými světlomety a prominentním znakem Hondy. Z profilu by i přes čtveřici dveří měl připomínat zmiňované kupé, k čemuž napomůže i výrazně zaoblená střecha. Záď společně s koncovými lampami pak bude lehce odkazovat na styl, ve kterém je vyveden stávající Civic.
Uvnitř by novinka měla působit vyspělejším dojmem, přičemž do vínku dostane rozměrný centrální dotykový displej. I tak bude možné některé funkce ovládat za pomoci tlačítek, těch však oproti současnosti ubude. Posíleny naopak budou bezpečnostní technologie, se kterými se Honda chce vyšvihnout na špičku segmentu. Nic konkrétního však v tomto ohledu nezaznělo.
Přesunout se můžeme pod povrch, kde máme očekávat novou platformu. S ní je spojeno více místa v kabině, zvláště pak na zadních sedadlech. A nejspíše také nižší hmotnost, díky které Honda osadí motorový prostor méně objemnými agregáty. Tedy především 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem i-VTEC a 1,6litrovým turbodieselem. K mání pak bude šestistupňový manuál nebo CVT.
Vrchol řady bude i nadále tvořit verze Type-R, která dorazí o trochu později než standardní modely a z přeplňovaného dvoulitru vydoluje přes 350 koní. Výroba všech variant pro Evropu se pak bude odehrávat v továrně v britském Swindonu, do které Honda napumpovala více než 200 milionů liber (cca 7,6 miliardy korun). Počítat bychom tedy měli rovněž se zlepšením kvality.


Desátá generace Hondy Civic se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...které vycházejí z newyorského konceptu i snímků špionážních fotografů
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha