Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně
31.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka počítá s novým Civicem jako s globálním vozem. Proto nechce znovu vyrábět kombi Tourer jen pro Evropu.
V březnu vtrhne na český trh nová Honda Civic, její české ceny jsou bohužel ve sférách, které ji už teď odsuzují na okraj zájmu. Nelze tedy očekávat velké prodeje, japonský hatchback asi přesvědčí jen pár fanoušků. Možná to ale je technicky natolik vyspělý vůz, že si ceny nakonec obhájí, to poznáme až se s ním seznámíme osobně. Ať už to ale dopadne jakkoli, jen u cen obtíže značky s odbytem v místních podmínkách skončit nemusí.
Stávající Civic Tourer je nadále v nabídce, přičemž momentálně jej můžete pořídit od 457 900 Kč. Za to dostanete benzinový motor o objemu 1,8 l a výkonu 142 koní a druhou úrovní výbavy Comfort. Se základním stupněm S je spojen pouze 1,6litrový turbodiesel se 120 koňmi, za který dáte minimálně 482 900 Kč. V prvním případě jde přitom o nižší sumu než u nového hatchbacku, a to navzdory vyššímu výkonu „starce“.
Kombi se tedy aktuálně jeví jako zajímavá alternativa vůči českým či německým vozům, jeho životní kariéra se ale chýlí ke svému závěru. Automobilka nyní oznámila, že montážní linky se zastaví na konci letošního roku a s jejich opětovným rozjetím počítat nemáme. V nové - tedy již desáté - generaci totiž Civic Tourer nedorazí. Japonci novinku berou jako globální vůz, a s touto strategií kombi zaměřené pouze na Evropu nekoresponduje.
Honda ovšem v rámci své nabídky plánuje mnohem větší „čistku“. S ohledem na stávající nálady asi nepřekvapí, že Japonci se zaobírají budoucností dieselů. Ty budou mít s ohledem na příchod přísnějších emisních limitů mnohem náročnější život, který je navíc spojen s mnohem vyššími vývojovými i výrobními náklady. A jelikož zmenšené benzinové motory dosáhly nízké papírové spotřeby, dle Hondy nebude dieselů třeba.
Zatímco kombík bude odeslán mimo hru již na konci roku, odklon od dieselů tak rychlý nebude. Automobilka ještě letos představí Civic osazený zrevidovanou verzí stávajícího čtyřválce 1,6 i-DTEC. Novou generací agregátu se ale již Japonci nejspíše zabývat nebudou, místo toho prý vsadí na elektrifikaci a vodíkové palivové články. Honda ostatně již v této oblasti uzavřela dohodu o spolupráci s GM.
Mluvčí značky řekl, že dle firemních odhadů by v roce 2030 mělo zhruba 66 procent všech nově nabízených aut zahrnovat jistou formu hybridní techniky či právě palivových článků. To je opravdu vysoké číslo, načež lze pochopit, proč Honda nechce zůstat pozadu. Ostatně i proto má platforma nového Civicu umožnit elektrifikaci, ačkoliv aktuálně příchod takové varianty není v plánu.
Kde ovšem s hybridem můžeme počítat najisto, je nová generace Hondy CR-V. Ta se má v evropské verzi ukázat taktéž ještě letos, přičemž nejprve dojde na odhalení základních - tedy rozumějte benzinových a dieselových - agregátů. Provedení PHEV je ale jistotou, jen dorazí o trochu později. Aktuálně ostatně není k mání ani ve Státech, kde již má nové CR-V čtvrt roku po premiéře.




















Honda Civic Tourer po pouhých pár letech života končí, navíc bez nástupce
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 2 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 4 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 5 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 7 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva