Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015 odhalena, ale jen jako nový koncept
29.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci si z nás dělají srandu. Místo představení produkční verze ostrého Civicu v Paříží ukážou další koncept. Dynamikou prý předčí slavné NSX.
Japonci se veřejnosti pochlubili novým Civicem Type-R oficiálně již na ženevském autosalonu v podobě konceptu, přičemž se to neobešlo bez slov o králi své kategorie. Od té doby v nás s každou další zprávou roste napětí, kdy už nám konečně představí finální kus. Tomu ostatně nasvědčoval už téměř nemaskovaný prototyp, první oficiální video a nakonec i únik odhaleného vozu při natáčení dalšího snímku. Bohužel, o produkční verzi ani tentokrát nešlo, jedná se totiž o předprodukční podobu číslo dvě.
V Paříži zkrátka jen pokračuje cesta k sériové výrobě, ke kusu, jenž se má stát podle lidí z vývoje tou nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu, která položí na lopatky i Mégane RS 275 Trophy-R. Prvním překvapením je modrá barva s červenými a černými akcenty, jimž dosud předcházely verze oděné jen do červené karoserie. Po stránce vzhledu však už ničím v zásadě nepřekvapuje, a tak na svém místě zůstal i komplikovanější zadní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku, dvacetipalcová kola, přes která prosvítá brzdová soustava Brembo, i čtveřice výfuků s difuzorem.
Pod kapotou se nachází zcela nový dvoulitr i-VTEC s turbodmychadlem z nové řady motorů Earth Dreams Technology a výkonem „přes 280 koní“. Novinkou je však prohlášení, že ve finále vůz dostane minimálně 304 koní a 407 Nm točivého momentu, jenž má být řidiči k dispozici od dvou tisíc otáček, přičemž se dokáže vytočit až k sedmi tisícovkám. Nebude přitom mít žádné problémy s vyhověním emisní normě Euro 6.
Honda nám slibuje senzační jízdní zážitky, kterým se údajně nevyrovná ani žádný z jeho předchůdců a z hlediska dynamiky, výkonu, odezvy na plyn má předčít navzdory přeplňování dokonce i legendární NSX. Type-R tak zahájí novou éru výkonných modelů značky, později ho doplní právě hybridní nástupce posledního zmiňovaného modelu. Velmi pozitivní zprávou je použití šestistupňové manuální převodovky v základní výbavě, čímž chtěli konstruktéři zajistit maximální spojení vozu s řidičem. To prý aby mohl při nájezdu do zatáčky přesně podle gusta jít například z pětky na trojku. I s touto volbou bude vůz schopný zrychlit na stokilometrovou rychlost do šesti sekund.
Kromě toho se bude na volantu nacházet magické tlačítko +R, jehož aktivací vůz citelně ztuhne a bude mnohem agilnější než v základním nastavení. Stane se tak prostřednictvím adaptivních tlumičů a jejich čtyřstupňového systému Adaptive Damper, posilovače řízení a sportovnější mapy řídicí jednotky. Už v základním nastavení však nebude nouze o rychlé změny směru z teritoria sportovních vozů, avšak po stisknutí +R se prý změní v doslova extrémní nástroj pro všechny nadšence a milovníky závodních tratí.
Novinkou se stane i systém zamezující jevu zvanému torque steer, který se projevuje taháním za volant při akceleraci. Na starost ho bude mít speciální osa řízení s dvojicí dodatečných čepů, což znamená mechanické řešení podobné tomu ve Focusu RS. Ještě dodejme, že novinka chystaná pro Paříž bude o tři centimetry snížená oproti všem běžným Civicům a vyniká také jednoznačně zdařilejší aerodynamikou i lepším přítlakem. Teď už jen doufejme, že produkční vůz bude vznikat v britském Swindonu opravdu už od příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.








Honda Civic Type-R v modré je dalším předprodukčním kusem pro výstavu, Honda si prý dává záležet, aby s ní byla na Nordschleife nejrychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1