Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
18.7.2025 | Petr Prokopec
Šokující je tento záměr leda svou hloupostí, jinak se Honda drží přesně v mezích toho, co dnes neúspěšně dělá kdekdo. CTR stěží bude výjimkou, však si stačí uvědomit, co lidé na tomto autě milovali a o co by s elektrickým nebo hybridním pohonem přišlo.
Současná Honda Civic Type-R je králem mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Času 7 minut a 44,881 sekundy dosáhli Japonci na plné délce okruhu už v roce 2023, přičemž až letos se jim po mnoha úpravách přiblížil limitovaný Volkswagen Golf GTI Edition 50. Na překonání konkurence však Němcům nestačilo ani navýšení výkonu na 325 koní, ani hrátky s podvozkem. A dokonce si nepomohli ani s rychleji řadící automatickou převodovkou, zatímco Type-R má k dispozici pouze manuál.
Ruční řazení je přitom jeden z důvodů, proč je CTR i v šesté generaci takovou ikonou. Kromě toho ovšem fanoušci chválí také jeho benzinový dvoulitr, stejně jako jim není proti srsti méně než 1,5tunová hmotnost. Dopřát si ovšem vrcholný Civic může stále méně lidí, neboť jeho cena míří stále výše. Když totiž na počátku roku 2023 v Evropě startoval, mohli jste jej na českém trhu pořídit od 1 299 000 Kč. Nyní ale už potřebujete o minimálně 145 tisíc korun víc.
Případní zájemci by si ovšem měli raději pospíšit, neboť CTR už je na starém kontinentu odepsaný a letos skončí. Důvodem jsou směrnice GSR2, které vyžadují, aby byl řidič soustavně monitorován. Taková úprava stávající generace by se ovšem Japoncům nevyplatila, a proto šestou generaci pošlou v Evropě na odpočinek dříve než v Japonsku či Spojených státech. Nyní se dozvídáme, že auto se může vrátit, ale je to vůbec dobrá zpráva? Snad ani ne, snad radši nic než tohle.
Projektový lídr značky Tomoyuki Yamagami totiž kolegům z Auto Expressu sdělil, že Honda auto nespojuje se spalovacím pohonem a označení Type-R může dostat v budoucnu cokoli. „Podstata Type-R netkví v přeplňovaném motoru,“ uvedl, čímž zjevně otevřel vrátka nejen skloňovanému hybridu, ale dokonce i elektromobilu. Někteří to označují za „šokující”, podle nás by to ale bylo šokující jen tím, jak hloupý krok by to byl. Je to leda cesta k úplnému zabití této ikony, tohle přece na nadšence nefunguje a každý soudný člověk to musí vidět.
O elektrifikaci Type-R se ostatně už dříve zmiňoval Toshihiro Akiwa, šéf divize Hondy, která má u Hondy na povel vývoj elektrických aut. Ten sice připustil, že fanouškům ostrých hatchbacků nejde pouze o rychlost v přímém směru, pouze ale označil za výzvu tomu uzpůsobit vývoj. Výzva to jistě je, v tuto chvíli je ale jedním slovem neřešitelná. Je to vážně jako „u blbejch”, tady se někdo dokola pokouší prorazit hlavou zeď.
I když se Japonci budou snažit sebevíc, stále budou narážet na již víc než sto let staré limity elektromobilů. Dokud jejich baterie budou těžké, pojmou jen velmi málo energie, kterou je navíc zdlouhavé doplnit a bude u nich při zběsilé jízdě hrozit přehřátí, automobilové nadšence nikdy neosloví. Platit to bude i za předpokladu, že by elektrický Type-R sebral onen rekord svému spalovacímu „dědečkovi“, ani tomu ale vývoj nesměřuje. Však se podívejte, jak se na okruzích trápí i skoro 2000koňový elektromobily za desítky milionů.






Co lidé milují na stávajícím CTR? Relativně točivý motor, manuál či nízkou hmotnost. O to vše by ale příští generace přišla, pokud by měla být elektrická. Japonci přesto takovým směrem zjevně chtějí jít. Foto: Honda
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
