Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: velký facelift v detailech, spotřebu srazil až k 4,4 litru
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV se dočkalo velké modernizace, která přinesla 1,6litrový diesel, 9st. automat či chytrý tempomat.
O faceliftu Hondy CR-V se již hovoří nějaký ten pátek. Plně jsme si ovšem doposud mohli představit pouze zámořské provedení, v případě evropské verze totiž doposud byly k dispozici jen některé detaily. Víme tedy, že novinka dostane devítistupňový automat, který bude prozatím spojen jen s 1,6litrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Kromě toho jsme mohli informovat také o novém adaptivním tempomatu, který dokáže reagovat na chyby druhých rychleji než vy. Tím však fakta víceméně končila.
Nově zde máme pořádnou sadu fotek a s nimi i veškerá potřebná fakta, tedy kromě českých cen, které budou oznámeny později. S faceliftovanou Hondou CR-V se tedy rozhodně nevidíte naposledy, místo slibů ale raději rovnou přejdeme do motorového prostoru. Zde bude k mání benzinový dvoulitr naladěný na 155 koní, s nímž bude možné spřáhnout šestistupňový manuál či pětistupňový automat. Lákavěji přitom vypadá první zmíněná převodovka, se kterou se sprint odehraje za 10,2 sekundy.
Spíše než po tomto motoru však budou evropští zákazníci sahat po 1,6litrovém turbodieselu, který v nabídce nahrazuje již letitý agregát 2,2 i-DTEC. Počítat přitom můžeme se dvěma verzemi, z nichž ta méně výkonná bude produkovat 120 koní. Spojena bude výlučně s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, kdy počítat můžeme s 4,4litrovou spotřebou a 11,2sekundovým sprintem. Honda přitom počítá, že po této verzi sáhne 60 procent všech zákazníků.
Zbytek klientely si tedy mezi sebe rozebere výše zmíněný benzinový agregát, který lze objednat s pohonem předních nebo všech čtyř kol, a výkonnější varianta dieselové jedna-šestky. Ta je naladěna na 160 koní a 350 Nm, jež může přenášet šestistupňový manuál nebo onen devítistupňový automat. Ve druhém případě se zrychlení na stovku odehraje za rovných deset sekund, zatímco spotřeba byla vyčíslena na 5,1 l/100 km. Manuál je ovšem rychlejší i úspornější.
Mimo to dostalo CR-V nově do vínku přepracovaný podvozek, který těží z nového předního zapouzdření, lepších tlumičů a pozměněné geometrie spodních ramen. O patnáct milimetrů byl navíc rozšířen rozchod kol vpředu i vzadu, zatímco odklon kol byl navýšen o půl stupně kvůli vyšší stabilitě. Dále Honda o osm procent vylepšila převod řízení, které je tak agilnější, a zároveň o šest procent snížila hluk a vibrace v kabině.
Interiér navíc profituje z nového multimediálního systému Honda Connect, který přináší nejen satelitní navigaci či zpětnou kameru, ale také možnost surfování po internetu a streamování rádií. Opomenout samozřejmě nesmíme ani v úvodu zmíněný adaptivní tempomat, který má reagovat zejména na nepředvídatelné „myšky“ evropských řidičů. Touto zmínkou ale můžeme článek ukončit.


Honda odhalila kompletní technické parametry faceliftovaného modelu CR-V...
...stejně jako novou sadu fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
dnesIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 6 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 7 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 9 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 10 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda