Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě
13.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) HPD připravila balíček úprav pro CR-Z, která tak konečně netrpí nedostatkem výkonu. Dostupnost v Evropě je však přinejmenším sporná.
Honda CR-Z přišla na trh v roce 2011 a i když od ní svět očekával mrštnost a rychlost, výkon zhruba 120 koní na relativně těžký hybrid nestačil. Facelift přivezl drobné změny v designu a tlačítko Sport Plus, které na deset vteřin přidalo 16 koní, celkově však výkon zůstal na stejně nízké úrovni a nelze se tak divit špatným prodejům, které japonskou automobilku vedly ke stažení CR-Z z nabídky na Starém kontinentu.
Divize automobilky Honda Performance Development (HPD) však kromě stavění závodních motorů pracovala také na způsobu, jak dostat na přední kola CR-Z vyšší výkon. Svůj stroj představila na SEM Show a jeho nejpodstatnější součástkou je kompresor Rotrex, který z 1,5litrového čtyřválce doluje 187 koní a 232 Nm. Díky nastavení se motoru nejvíce líbí ve vyšších otáčkách, tedy přesně tam, kde to u sportovní Hondy čekáte. Ke zrychlení z nuly na stovku stačí 7 sekund.
Kromě kompresoru a součástek pro jeho připojení sada obsahuje také mezichladič, vstřikovače s větší kapacitou a úpravu řídící jednotky. Přesto však upravené CR-Z odpovídá přísným emisním normám v Kalifornii, takže by s těmi evropskými nemělo mít nejmenší problémy, ale oficiálně se jej nedočkáme - je postaveno na CR-Z modelového roku 2014. Balíček však lze dodatečně namontovat na jakékoliv CR-Z s manuální převodovkou, vyrobené od roku 2011 - což také říká, jak rozsáhlý byl loňský facelift.
Kromě úpravy výkonu dodává HPD také sportovní výfuk, spojka, samosvorný diferenciál, sportovní tlumiče a kratší pružiny, větší drážkované brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny a sportovními destičkami a 18" kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 215/40 R18. V nabídce je také lízátko pod přední nárazník, zadní spoiler, napodobenina difuzoru a nezbytná loga a nálepky. Interiér zůstává standardní, je však možno vyměnit sedadla za sportovní, příp. změnit dekor interiéru za karbonový.
Cena Hondy CR-Z HPD by se ve Státech měla pohybovat okolo 30 tisíc dolarů, tedy dle aktuálního kurzu okolo 590 tisíc korun a to není zrovna málo. Sada úprav sama o sobě by měla činit okolo 6 tisíc dolarů (cca 118 tisíc Kč). Nakolik bude dostupná současným majitelům CR-Z v Evropě, nám není známo; hotová CR-Z HPD se dovážet téměř jistě nebude.










Kromě kompresoru pod kapotu dostala Honda CR-Z HPD také centrální sportovní výfuk, 18" kola a lepší brzdy a tlumiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
