Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě

(+ video) HPD připravila balíček úprav pro CR-Z, která tak konečně netrpí nedostatkem výkonu. Dostupnost v Evropě je však přinejmenším sporná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě

13.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) HPD připravila balíček úprav pro CR-Z, která tak konečně netrpí nedostatkem výkonu. Dostupnost v Evropě je však přinejmenším sporná.

Honda CR-Z přišla na trh v roce 2011 a i když od ní svět očekával mrštnost a rychlost, výkon zhruba 120 koní na relativně těžký hybrid nestačil. Facelift přivezl drobné změny v designu a tlačítko Sport Plus, které na deset vteřin přidalo 16 koní, celkově však výkon zůstal na stejně nízké úrovni a nelze se tak divit špatným prodejům, které japonskou automobilku vedly ke stažení CR-Z z nabídky na Starém kontinentu.

Divize automobilky Honda Performance Development (HPD) však kromě stavění závodních motorů pracovala také na způsobu, jak dostat na přední kola CR-Z vyšší výkon. Svůj stroj představila na SEM Show a jeho nejpodstatnější součástkou je kompresor Rotrex, který z 1,5litrového čtyřválce doluje 187 koní a 232 Nm. Díky nastavení se motoru nejvíce líbí ve vyšších otáčkách, tedy přesně tam, kde to u sportovní Hondy čekáte. Ke zrychlení z nuly na stovku stačí 7 sekund.

Kromě kompresoru a součástek pro jeho připojení sada obsahuje také mezichladič, vstřikovače s větší kapacitou a úpravu řídící jednotky. Přesto však upravené CR-Z odpovídá přísným emisním normám v Kalifornii, takže by s těmi evropskými nemělo mít nejmenší problémy, ale oficiálně se jej nedočkáme - je postaveno na CR-Z modelového roku 2014. Balíček však lze dodatečně namontovat na jakékoliv CR-Z s manuální převodovkou, vyrobené od roku 2011 - což také říká, jak rozsáhlý byl loňský facelift.

Kromě úpravy výkonu dodává HPD také sportovní výfuk, spojka, samosvorný diferenciál, sportovní tlumiče a kratší pružiny, větší drážkované brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny a sportovními destičkami a 18" kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 215/40 R18. V nabídce je také lízátko pod přední nárazník, zadní spoiler, napodobenina difuzoru a nezbytná loga a nálepky. Interiér zůstává standardní, je však možno vyměnit sedadla za sportovní, příp. změnit dekor interiéru za karbonový.

Cena Hondy CR-Z HPD by se ve Státech měla pohybovat okolo 30 tisíc dolarů, tedy dle aktuálního kurzu okolo 590 tisíc korun a to není zrovna málo. Sada úprav sama o sobě by měla činit okolo 6 tisíc dolarů (cca 118 tisíc Kč). Nakolik bude dostupná současným majitelům CR-Z v Evropě, nám není známo; hotová CR-Z HPD se dovážet téměř jistě nebude.


Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 1 - honda cr-z hpd 01Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 2 - honda cr-z hpd 02Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 3 - honda cr-z hpd 03Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 4 - honda cr-z hpd 04Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 5 - honda cr-z hpd 05Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 6 - honda cr-z hpd 06Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 7 - honda cr-z hpd 07Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 8 - honda cr-z hpd 08Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 9 - honda cr-z hpd 09Honda CR-Z: 187 koní díky kompresoru i v sérii, nikoliv však v Evropě - 10 - honda cr-z hpd 10
Kromě kompresoru pod kapotu dostala Honda CR-Z HPD také centrální sportovní výfuk, 18" kola a lepší brzdy a tlumiče

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.