Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz 2014 oficiálně představena i jako Hybrid, zatím jen pro Japonsko
19.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 54 foto) Japonská novinka slibuje lepší ovladatelnost a stabilitu i spotřebu 2,7 l/100 km. Dorazit má v září, do Evropy i s dieselem.
Tak takové představení nepamatujeme. Třetí generace Hondy Jazz, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se zatím ukazovala jen ve formě všemožných úniků. Ještě před jakýmkoli oficiálním představením evropskou pobočkou automobilky se ale na stránkách britského Auto Expressu objevily rovnou jízdní dojmy z prvních jízd právě japonskou verzí Fit. Až poté byly zveřejněny alespoň oficiální specifikace a snímky alespoň japonského provedení a evropské zastoupení značky pro jistotu mlčí nadále. Nevíme, kdy se tento stav změní, ale berme to jako výhodu - zatím vám můžeme představit nový Fit, proti němuž se Jazz bude lišit hlavně jménem, a přidat rovnou i pár dojmů a dalších informací od britských kolegů, především těch týkajících se nové hybridní verze.
Tento model je jednou ze tří motorizací, přičemž 1,5litrový benzinový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem nabízí dohromady 135 koní a 170 Nm točivého momentu. Součástí hybridního pohonu je tzv. Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive neboli i-DCD (tenhle název museli u Hondy vymýšlet dlouho), který do jednoho celku spojuje dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku, elektromotor a jistě malý, nicméně blíže nespecifikovaný paklík Li-ion akumulátorů.
S tímto pohonem se Jazz rozjede z klidu na stovku za 10,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 193 km/h. Možná více než to ale bude potenciální zájemce interesovat průměrná spotřeba paliva, která má dle automobilky činit pouhých 2,7 l/100 km. Nevíme, jak přesně měří spotřebu hybridů japonské normy, a tak tento výsledek předem nebudeme označovat za reálný, ani nereálný, ale dozajista k němu pomáhá schopnost vozu pohybovat se alespoň v nižších rychlostech ryze na elektřinu a ani při stání pochopitelně vůbec nepoužívat spalovací motor.
Tomu odpovídají i dostupné jízdní režimy EV (auto pohání pouze elektromotor), Hybrid (snad netřeba vysvětlovat) a Engine, kdy je do hry zapojen jen a pouze spalovací motor. Více informací pak bude oznámeno při zářijovém debutu, což platí hlavně o 1,3litrovém a 1,5litrovém benzinovém motoru i o dieselu chystaném pro evropské trhy. Zatím je známo jen tolik, že menší benzinová jednotka nabídne nejvýše 100, větší pak maximálně 132 koní.
Od kolegů z AutoExpressu ovšem dále víme, že hybridní model disponuje zajímavým zvukem (že by z reproduktorů?) a že jak on, tak i standardní benzinové modely nabízejí jistější vedení v zatáčkách a stabilitu při vyšších rychlostech. Obojí je přitom kromě nově naladěného podvozku dílem rozvoru prodlouženého o přibližně 50 mm, i v rámci dimenzí si ovšem budeme muset počkat na slavnostní premiéru.
Uvnitř pak nový Jazz má nabídnout kvalitnější materiály, přičemž hybridní verze dostane do standardu duální automatickou klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth, 15palcová litá kola nebo LEDková světla. Kromě toho Honda nabídne i verzi RS, jež sází na agresivnější vizuál, o mechanických změnách ale nevědí ani ve Velké Británii.
Po stránce cenové pak kolegové zmiňují odhad ve výši 18 500 GBP (cca 555 000 Kč) za Jazz Hybrid, což je podstatně vyšší částka než u generace minulé. Standardní model ovšem dozajista bude startovat níže. I jeho ceník je ale zatím ve hvězdách, stejně jako příchod japonské novinky do Evropy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.















Honda Jazz se prozatím představila jen ve verzi pro japonský trh, kde chce bodovat hlavně hybridní verzí
Zdroje: Honda, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před hodinouVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 3 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 4 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 6 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1