Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz 2015: evropská verze odhalila detaily, máme i 48 nových fotek
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské mini MPV nabídne až 1 314 litrů v zavazadelníku. K mání bude s 1,3litrovým motorem i-VTEC o výkonu 102 koní a ve třech výbavách.
O evropské verzi nové generace Hondy Jazz se dnes rozhodně nezmiňujeme poprvé, však podrobnější článek o ní jsme přinesli již krátce před debutem sériového provedení na březnovém autosalonu v Ženevě. V té době však byla k dispozici jen velmi okleštěná fotogalerie a především pouze vybraná technická data. Nyní se však Japonci pochlapili a dali k dobru pořádnou sadu obojího. K mini MPV se tedy oprávněně můžeme vrátit.
Začneme venkovními rozměry, které počítají s délkou 3 915 milimetrů a rozvorem 2 530 mm. Vůči minulé generaci tak novinka narostla o 95, respektive 30 milimetrů, z čehož profitují pasažéři i jejich zavazadla. Kupříkladu na zadních sedadlech je totiž nyní o 115 mm více prostoru pro nohy, nad zadní nápravu pak ve standardním stavu naložíte 354 litrů. Při sklopení zadních sedadel se ale kapacita zvětší až na 1 314 l.
Jen většími venkovními dimenzemi a s tím souvisejícím zavazadelníkem ovšem nová Honda Jazz ohromit nehodlá. Kromě toho zde máme také centrálně uloženou palivovou nádrž a systém sedadel zvaný Magic Seats, díky kterému lze libovolně vyklápět vzhůru zadní sedáky či zcela sklopit sedadlo předního spolujezdce. Kromě velkého objemu tak dovnitř naložíte i skutečně dlouhé předměty.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde zpočátku bude k dispozici pouze jediný agregát, a sice zcela nová 1,3litrová pohonná jednotka typu i-VTEC. Ta dává 102 koní v 6 000 otáčkách a 123 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min., přičemž spřažena může být s novou šestistupňovou manuální převodovkou (nahrazující starou pětistupňovou) či automatem CVT.
Jak se asi dá očekávat ipři pohledu na maximální výkon i na vcelku nízký točivý moment při vyšších otáčkách, nenucenou dynamikou nás nový Jazz příliš neohromí. S manuálem totiž stovku pokoří za 11,2 sekundy a rozjede se na 190 km/h, při volbě příplatkového automatu lze počítat s 12sekundovým sprintem a maximálkou 183 km/h. Průměrná spotřeba u převodovky CVT pak byla vypočítána na 4,6 l/100 km.
Mimo to Honda dodává, že podvozek zahrnující zadní torzní příčku byl nastaven speciálně pro evropské silnice. Zákazníkům by to mělo zaručit lepší agilitu i vyšší komfort, aerodynamicky optimalizovaná karoserie se pro změnu má postarat o vyšší komfort v kabině. Nakolik je však toto tvrzení pravdivé, to budeme moci posoudit až během prvních testů.
Dodat lze tedy momentálně již tolik, že nová Honda Jazz zamíří na evropské trhy se třemi úrovněmi výbavy. Již v základu lze přitom počítat s klimatizací a pětipalcovým displejem, zatímco střední úroveň nabídne multimediální systém Honda Connect se 7palcovou obrazovkou. Vrcholu pak bude vyhrazen kůží obšitý volant, bezklíčový vstup a startování či automatická klimatizace.















































Nová Honda Jazz bude v Evropě alespoň zpočátku k mání pouze s novým 1,3litrovým benzinovým motorem a specificky naladěným podvozkem. Vybírat bude možné mezi třemi stupni výbavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 2 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
