Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hybridní Porsche 911 bude, na šestiválce ale prý nezanevře
16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucnost ikonického sporťáku je skutečně spojena s dráty a cívkami. Značka se přitom odrazí od závodního speciálu 919, šestiválec však zachová.
O německé automobilce ze Zuffenhausenu jsme se v posledních týdnech zmiňovali opravdu často, a to zejména v souvislosti s přeplňovanou pohonnou jednotkou. Ta nahradila dosavadní 3,4litrové a 3,8litrové atmosférické šestiválce, přičemž tento krok zapřísáhlé fanoušky značky nepotěšil, ať už Porsche říká cokoli.
Kromě downsizingu a přeplňování se ovšem značka zabývá také dalšími způsoby, jak snížit spotřebu a zároveň navýšit jízdní dynamiku. Logický je v tomto ohledu příchod elektromotoru, který se již nastěhoval pod kapoty modelů Panamera a Cayenne. Porsche samozřejmě uvažuje o jeho využití také u ikonického sporťáku, nicméně dodává, že překonat bude třeba nemalé těžkosti, a to doslova. „Problémem u sportovních aut je hmotnost,“ říká šéf motorářské divize Thomas Wasserbach.
„Přirozeně požadujeme vysoký elektrický výkon, ale netoužíme po velkém paketu baterií, neboť se tím zvýší hmotnost. Takže aktuálně zvažujeme, jaký bude v rámci hybridizace další krok. S danou technologií již máme nemalé zkušenosti (v případě zmiňovaných modelů - pozn. red.) a pod kapotou závodního speciálu 919 lze najít odlehčený systém baterií, nicméně ten je příliš drahý, takže na něm musíme zapracovat a přenést veškerá specifika na model 911,“ dodává Wasserbach.
Další nesnází, kterou bude muset Porsche překonat, je platforma. Ačkoliv již v případě minulé generace existovalo provedení 911 GT3 R Hybrid, to nebylo klasickým hybridem, ale k pohonu předních kol užívalo setrvačník poháněný zrekuperovanou energií. Tento systém je méně komplexní a vyžaduje méně dodatečného prostoru, nicméně zároveň spotřebovává energii stejně rychle, jako jí generuje.
Z toho důvodu se hybridní provedení nestane realitou dříve než s příchodem nové generace, která by měla dorazit za čtyři až pět let. Pod kapotou přitom bude i nadále šestiválec, neboť tuto pohonnou jednotku zákazníci podle Wasserbacha milují. Nicméně i šéf motorářské divize zmiňuje, že jakmile dojde k dalšímu zpřísnění legislativy, nebude jiná možnost než plná elektrifikace.
















Porsche 911 se skutečně dočká hybridního ústrojí, to však nebude vycházet z prototypu GT3 R Hybrid...
...nýbrž ze závodního speciálu 919
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 10 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 3 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 5 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 8 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 19:10 - Stepan
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda