Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
14.5.2024 | Petr Prokopec
Řešení zuffenhausenskou automobilkou léta odmítané kvůli zvýšené hmotnosti se nakonec stane realitou a byli jsme mezi prvními, kteří ho mohli poznat na vlastní kůži. Než vám ho přiblížíme, pojďme si říci, o co tu půjde.
O hybridizaci Porsche 911 se mluví už léta, ostatně s prvním takovým počinem přišla zuffenhausenská automobilka v roce 2010. Tehdejší varianta GT3 R Hybrid vznikla ve spolupráci s týmem Williams F1, přičemž užívala systém rekuperace kinetické energie KERS a setrvačník místo baterií. Dva elektromotory roztáčející přední nápravu 222 koňmi pak doplňovaly klasický plochý čtyřlitrový šestiválec, který produkoval 500 koní. Toto provedení nicméně zamířilo pouze na závodní tratě, nikoli na veřejné silnice.
Již za dva týdny, tedy v úterý 28. května, se ovšem bude měnit historie. Porsche chystá facelift stávající generace 992, která přišla na svět v roce 2019. Po stránce designové se nicméně velké změny nečekají, ostatně sportovní ikona zůstává u stejné siluety již dekády. Jak ale už jistě tušíte, pod kapotou nezůstane kámen na kameni, neboť i silniční Porsche 911 vyfasuje hybridní ústrojí. Jak se navíc zdá, nepůjde jen o novou samostatnou verzi, místo toho se komplexnější technologií pochlubí již standardní Carrery.
Automobilka toho o novince zatím mnoho neprozradila, je si ale zjevně vědoma toho, že příchod hybridizace jakéhokoli typu může řadu jejích fanoušků vyděsit. Proto zkouší každého z nich uchlácholit zmínkou o čase zajetém na Ringu. Nordschleife totiž novinka zvládá obkroužit za 7 minut a 16,9 sekundy, tedy o 8,7 sekundy rychleji než „srovnatelná“ Carrera S generace 992. Osazena přitom byla silničními pneumatikami a doplňkovým aerokitem, jehož součástí je i pevné velké zadní křídlo.
„Máme více přilnavosti, více výkonu a výhodou je i spontánnější reakce sportovního hybridu,“ uvedl na adresu novinky Jörg Bergmeister, testovací jezdec a ambasador automobilky. Jeho slovům věřit můžeme a nemusíme - na jednu stranu v roce 2021 zvládl s Porsche Cayman GT4 RS obkroužit slavný okruh za 7 minut a 4,511 sekundy. A loni s tímtéž vozem, ovšem osazeným kitem Manthey Racing, daný čas stlačil pod sedmiminutovou bariéru, a to na 6:58,092. Ale také ho platí Porsche.
To samé je spojeno s Frankem Moserem, který měl vývoj novinky na povel. Ten dodal, že Porsche neponechalo nic náhodě: „Novou 911 jsme otestovali při všech myslitelných podmínkách, od mrazivého chladu až po spalující horko, ať již šlo o náročnou jízdu v horských průsmycích, nebo o popojíždění v zácpách v městském prostředí, nová 911 vše zvládla bez ztráty květinky. Koneckonců, naši technici a testovací jezdci s ní během vývoje najezdili víc než pět milionů kilometrů,“ uvedl.
Zda jedna z největších změn v 61leté historii ikonického vozu bude opravdu stát za to, vám na Autoforum.cz povíme už brzy, neboť jsme nechyběli na první prezentaci zatím ještě maskovaného prototypu. Na premiéru sériového provedení jsme nicméně i tak velmi zvědavi, neboť Porsche by během ní mělo naznačit, jakým směrem se bude ubírat u extrémnějších variant typu Turbo či GT3.










Automobilka ze Zuffenhausenu najela při vývoji hybridní 911 přes pět milionů kilometrů, což mimo jiné vyústilo ve zlepšení času na Ringu o 8,7 sekundy v porovnání s dosluhující verzí Carrera S. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 2 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha