Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chystá i ostrá SUV. Jednomu říká Barbar Konan a ne, neděláme si legraci
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S tímto označením přišel sám jeden z šéfů korejské značky. Automobilka svým „Barbarem” naváže na ostré verze i30, tedy budou-li úspěšné.
Tento týden se na českém trhu začalo oficiálně prodávat nové Hyundai i30 N, tedy vůbec první dílo korejské sportovní divize. To nakonec není tak levné, jak jsme očekávali na základě zahraničních cen, levnější než Škoda Octavia RS totiž není. Místo toho jde částkou 699 990 Kč (o 3 tisíc Kč nad RS) přímo proti Volkswagenu Golf GTI. Je však nutné dodat, že oproti českému i německému vozu disponuje rozsáhlejší standardní výbavou a vyšším výkonem.
Oněch 700 tisíc korun přitom dáte za verzi s 250 koňmi, provedení disponující 275 koňmi je k mání od 739 990 Kč. Za to přitom dostáváte navíc 19palcová kola s pneumatikami Pirelli, elektronický diferenciál, výkonnější brzdy, výztuhu v zavazadelníku či aktivní ventil výfukového systému. Dokoupit pak lze panoramatickou střechu (25 000 Kč) či speciální nebo metalický lak (v obou případech za 16 900 Kč).
Hyundai i30 N je ovšem jen první vlaštovkou sportovní divize korejské značky, která má své sídlo nejen v domácím Namyangu, ale rovněž na Nürburgringu. Její šéf Albert Biermann, někdejší hlava BMW M, a řada dalších vysoce postavených manažerů, ovšem již mnohokrát zmínili, že následovat má celé hejno. Nepřekvapivě v něm přitom najdeme i SUV, která mají změnit zažité pořádky.
Je ovšem třeba dodat, že tyto vozy nejsou pro sportovní oddělení prioritou, místo nich by se druhou vlaštovkou měla stát ostrá verze chystaného Hyundai i30 Fastback. Tento vůz by měl dorazit v příštím roce jako ještě přímější konkurence Octavie RS (je to také liftback), teprve poté přijde řada na modely s vyšší stavbou karoserie. Jako první by přitom měl vyrukovat Tucson N, po něm bude následovat Kona. Oba čeká více koní, větší brzdy či poladěný podvozek.
„Zdá se, že zákazníci shledávají sportovní SUV zajímavými, jsou pro ně kombinací rodinného a zábavného vozu. Jak přitom řekl již pan Biermann, Tucson je ve fázi zvažování a Kona - které říkáme Barbar Konan - by mohl následovat,“ upřesnil situaci Andrew Tuitahi, šéf produktového plánování australské odnože korejské značky.
Tuitahi zároveň potvrdil, že u obou SUV lze počítat s pomalejším příchodem na trh. „Budování sportovní divize je záležitostí, v jejímž případě musíme být podle našeho názoru velmi opatrní a obezřetní. Musíme totiž zajistit, aby každý vůz, který pod takovou značkou vyvineme a pustíme do prodeje, byl výjimečný,“ dodává marketingový manažer.
Šéf australského zastoupení Hyundai J.W. Lee pak ještě zmiňuje, že automobilka se snaží změnit vnímání zákazníků, to ovšem není jednodenní záležitost. „Kdykoliv si totiž uděláme průzkum, vzejdeme z něj jako značka vyrábějící dostupná nebo levná auta. Sice dobrá, ale za málo peněz. Doufám proto, že úspěch divize N se postupně přenese na celou naši značku.“
Strategii tedy mají Korejci nalajnovanou vcelku bezchybně, nyní nezbývá nic jiného než vyčkat, zda svět bude zejména na Hyundai i30 N slyšet. Při pohledu na 275 koní a 740 tisíc korun v jedné rovnici se úspěch dá přímo očekávat. Jsou tu ovšem ony zavedené pořádky, o nichž mluvil Lee a jenž mohou být větší překážkou než méně výkonná, ale zavedenější konkurence...









Hyundai Kona se již během premiéry ukázalo ve verzi Iron Man. Vůbec bychom se přitom nedivili, kdyby jí ostrá varianta byla minimálně po stránce vzhledové podobná
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 6 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 8 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 9 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 11 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1