Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Elantra 2016: nová generace odhalena, i s dieselem 1,6 e-VGT
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+videa) Šestá generace Elantry má agresivnější design i pevnější skelet. Nový je i interiér, motory plní Euro 6.
Ačkoliv se pozornost prakticky celého motoristického světa soustředí na Frankfurt a s ním spojené novinky, občas nezaškodí hodit očkem také mimo Evropu. Korejská automobilka Hyundai totiž konečně odhalila šestou generaci sedanu Elantra. Prozatím se jedná pouze o verzi určenou pro domácí trh, prodávanou pod jménem Avante, nicméně ta americká má debut naplánovaný na listopadové Los Angeles. A jelikož značka vůz tituluje jako globální, dočkáme se jej také v Evropě, o čemž si ostatně řekneme později.
Prozatím se ovšem zabývejme korejskou verzí, která vůči předchůdci narostla o 20 milimetrů na 4 570 mm. Zároveň je také o 25 milimetrů širší (1 800 mm) a o pět milimetrů vyšší (1 440 mm). Rozvor ale již zůstal na 2 700 milimetrech. Navzdory větším rozměrům by ovšem novinka měla být lehčí a tužší než předchozí generace, neboť podíl vysokopevnostní oceli obsažené ve struktuře stoupnul z 21 procent na 53 %.
Po stránce designové rozhodně není vozu co vyčítat, nová Elantra působí díky šestiúhelníkové čelní masce a splývavé střešní linii nadmíru dynamicky. Nový je pak i design kol, počítat lze s anténou ve tvaru žraločí ploutve a záď zdobí výraznější odtrhová hrana. Vpředu pak najdeme světlomety s LEDkami pro denní svícení, z jejichž tvaru ovšem takový Jaguar nebude mít velkou radost.
V rámci interiéru lze počítat s kaskádovitou architekturou, kde vrchní část okupuje osmipalcový displej multimediálního systému. Mimo to lze u vyšších úrovní výbavy počítat s audio systémem JBL s osmi reproduktory nebo hliníkovou sadou pedálů. Standardem se pak stává sedm airbagů, přičemž Hyundai přepracovalo čelní airbag u spolujezdce tou měrou, aby poskytl větší míru bezpečí zde sedícím dětským pasažérům.
Počítat mohou zákazníci rovněž s autonomními brzdami, varováním před kolizemi s vpředu jedoucími vozy, monitoringem jízdních pruhů a detekcí aut ve slepých úhlech. Pod kapotou lze pak hledat 1,6litrový turbodiesel o výkonu 136 koní, který bude možné spárovat se standardním šestistupňovým manuálem či příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Dále se v nabídce objeví dva benzinové atmosférické agregáty, z nichž ten 1,6litrový dává k dobru 132 koní, zatímco u dvoulitru lze počítat se 149 koňmi. První zmíněná jednotka je navíc ještě uzpůsobena spalovaní zemního plynu a v takové chvíli produkuje koní 120. Hyundai přitom dodává, že všechny motory plní normu Euro 6, což o evropské budoucnosti vozu mnohé vypovídá.
Kromě výše zmíněných pohonných jednotek pak můžeme dodat ještě tolik, že pro Ameriku se počítá s přeplňovanou jedna-šestkou T-GDI, která by měla dávat 177 koní. Evropany pak zřejmě potěší zcela nový diesel 1,6 e-VGT, jenž dostane do vínku variabilní geometrii turbodmychadel a jemuž mají lehčí měrou asistovat dráty a cívky. Spotřeba pak má činit 5,4 l/100 km, podle poněkud realističtějších korejských norem.
Tím nám dostupné informace momentálně končí, pročež jen dodáme, že na korejském trhu již značka eviduje pět tisíc předobjednávek. To ale ve výsledku není nic překvapivého, neboť od představení první generace v roce 1990 bylo již prodáno více než 10 milionů kusů. Tím se Elantra stala prvním korejským vozem, který takovou hranici překročil.
Pro letošek se přitom má prodat 50 tisíc exemplářů, příští rok ovšem tento počet naroste na 700 000 kusů. To by ovšem mohla být kvóta značně podhodnocená, neboť loni značka v celém světě vyexpedovala 930 000 vozů, pročež se Hyundai Elantra stalo třetím nejžádanějším modelem planety. Jestli se alespoň část z nich prodá znovu i u nás, kde momentálně Elantra nabízena není, ukáže teprve čas.















Hyundai Elantra se prozatím představilo pouze v korejské verzi, s návratem do Evropy se ale s ohledem na motory zjevně počítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejčtenější články
Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
15.9.2025Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
15.9.2025Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
16.9.2025Z „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
16.9.2025Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
16.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva