Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Equus 2013 facelift: méně chromu, více luxusu
8.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai dále... Hyundai věčně vylepšuje svou nabídku o další nové modely a facelifty. Rychlá inovace nejnověji stihla i vůbec nejluxusnější model, Equus.
Korejci letos motají svým konkurentům hlavu, až jim z toho dobře být nemůže. Zatímco mnohé evropské automobilky přemýšlejí, kterak snížit náklady na výrobu klidně i svých vlajkových modelů a takový Volkswagen nový Golf klidně nabízí i s klikovou nápravou a pětistupňovou převodovkou, na východě bez uzardění inovují a inovují, aniž by začali být drazí. Něco jako nápravu s vlečenými rameny nebo pětistupňovou převodovku v konkurenčním Hyundai i30 ani nenajdete. Přesto jej koupíte levněji a funguje skvěle.
To berte ale jen jako jednu z mnoha ukázek toho, jak rozdílný přístup k inovacím evropští a korejští výrobci mají, jiným by mohly být délky životních cyklů jednotlivých modelů. Zatímco znovu například Volkswagen klidně za nový Passat B7 vydává facelift předchozí generace a podobně až letos vyrukoval s novým Golfem, přičemž jeho šestá generace byla znovu jen velkým faceliftem té páté, prodávané od roku 2003, na východě panují jiné mravy. Zrovna včera jsme psali o aktualizaci modelu Grandeur, který přišel teprve po dvou letech a ještě předtím o skoro hotové nové generaci sedanu Genesis, která bude na trh uvedena přibližně po čtyř- maximálně pětileté éře aktuálního modelu.
Samozřejmě, dá se na to hledět i z druhé strany - koupíte si nový vůz u padajícího H a než vám zaschne razítko na faktuře, jeho cena klesne kvůli provedenému faceliftu. Z hlediska oslovování nových zákazníků a snahy nabízet vždy to nejlepší ale podobný přístup dozajista funguje. Ostatně se podívejte jen na to, kolik novinek letos Hyundai uvedlo na český trh a jak moc se mu u nás daří.
Dnes ale znovu zamíříme daleko na východ (nebo daleko na západ, jak chcete), kde se prodává model Equus. To je aktuálně vůbec to nejlepší, co Hyundai nabízí, je to vrcholná limuzína stojící na prodloužené platformě už zmiňovaného sedanu Genesis a na trhu se vyskytuje od roku 2009. Prodává se hlavně v Asii a USA a právě tu nyní stihl středně velký facelift.
O současném provedení jsme psali jen v případě pancéřované verze z Ruska, pro srovnání designových změn zevnějšku i vnitřku ale i tento starší článek poslouží dobře. Z rychlého porovnání je zřejmé, že vůz si odpustil zejména část chromovaných linek na předních i zadních náraznících a má jiná vnější zpětná zrcátka. Tisková zpráva dále hovoří o jiné vnitřní grafice zadních LED-světel a dvou nových designech litých kol.
Mnohem více odlišností najdeme v interiéru, který skýtá prakticky zcela odlišnou architekturu. Podívejte se hlavně na středový panel, volant, menší ovladače, hranaté analogové hodiny nebo volič režimů automatické převodovky. Podobnost tomu, který se objevuje v autech od BMW, je jistě neúmyslná nebo náhodná.
Automobilka dále slibuje nové komfortní a bezpečností prvky, za všechny zmíníme head-up displej, který se v Hyundai objevuje snad vůbec poprvé, systém detekce objektů v mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek dnes asi nedojme.
Pod kapotu je možné nadále vybírat ze dvou motorů sympatických parametrů. K dispozici je buď jednotka 3,8 GDi V6 s až 246 kW výkonu, nebo ještě silnější pětilitrová V8 Tau schopná poslat na kola až 306 kW. Výkon míří výhradně na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Facelift byl aktuálně ohlášen pro korejský trh, na americkém se též zřejmě brzy objeví. U nás můžeme jen snít...



































Facelift modelu Equus se z toho nejlepšího snaží udělat něco zase o trochu lepšího...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
