Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska

Ruská oligarchie obávající se o svou bezpečnost může nově sáhnout i po méně nápadných pancéřovaných automobilech, než jsou BMW nebo Mercedesy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska

27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ruská oligarchie obávající se o svou bezpečnost může nově sáhnout i po méně nápadných pancéřovaných automobilech, než jsou BMW nebo Mercedesy.

K vrcholnému dílu automobilky Hyundai se v Evropě tak snadno nedostanete, každopádně jde to i bez individuálního importu ze Spojených států nebo Koreje. Limuzínu Equus (prodávanou také pod jménem Centennial) lze bez obtíží oficiálně pořídit v Rusku, kde jsou požadavky na automobily přeci jen trochu jiné. Samotnou jinakost preferencí tamních zákazníků navíc podtrhuje i tento konkrétní vůz postavený Hyundai ve spolupráci s německou společností Stoof International.

Na první pohled to poznáte jen stěží, ale Equus na fotografiích je podle úpravce schopen ochránit svou posádku před výbuchem patnáctikilogramové nálože trinitrotoluenu, případně ekvivalentu jiných trhavin. Aby Hyundai něco takového dokázal a vyhověl normám balistické ochrany EEC CEN B6 - B7/VR7, pochopitelně musel být náležitě přepracován, což znamená doplněný o laminovaná vrstvená skla a spoustu plátů pancíře, kevlaru a podobných materiálů.

Protože jde ve výrobním programu Stoof International o novinku, prozatím nám chybí bližší specifikace. Víme však, že obrněný Equus bude možné pořídit se standardním nebo prodlouženým rozvorem, který auto protáhne až na 5,46 metru a navýší jeho hmotnost z 2 010 na 3 840 kilogramů. Součástí výbavy bude komplexní kamerový systém, automatický hasicí okruh, interkom, infračervené osvětlení s dalšími kamerami, výstražný akustický systém, případně satelitní sledování.

Zbytek automobilu by měl vycházet ze sériové techniky špičkové verze a to znamená přímovstřikový pětilitrový vidlicový osmiválec série Tau o výkonu 430 koní při 6 400 ot./min., nejvyšší točivý moment 510 newtonmetrů při 5 000 ot./min. a pohon zadních kol zajištěný osmistupňovou automatickou převodovkou.

Kolik bude Hyundai resp. Stoof International požadovat za korejského bodyguarda, pro tuto chvíli netušíme. Vůz si ale odbude svou výstavní premiéru tento týden na moskevském autosalonu a je proto pravděpodobné, že se firma stavějící také pancéřovaný Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes třídy S na výstavě pochlubí dalšími podrobnostmi.


Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 1 - Hyundai Equus Stoof International 01Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 2 - Hyundai Equus Stoof International 02Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 3 - Hyundai Equus Stoof International 03Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 4 - Hyundai Equus Stoof International 04Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 5 - Hyundai Equus Stoof International 05Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 6 - Hyundai Equus Stoof International 06Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 7 - Hyundai Equus Stoof International 07Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 8 - Hyundai Equus Stoof International 08Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 9 - Hyundai Equus Stoof International 09Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 10 - Hyundai Equus Stoof International 09_1Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 11 - Hyundai Equus Stoof International 10Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 12 - Hyundai Equus Stoof International 11Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 13 - Hyundai Equus Stoof International 12Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 14 - Hyundai Equus Stoof International 13Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska - 15 - Hyundai Equus Stoof International 14
Prodloužení rozvoru a masivní pancéřování zvýší hmotnost auta na téměř čtyři tuny

Zdroj: Autoblog Spanish

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.