Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014: úplně nový sedan přistižen v Koreji, míří ještě výš
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai je zřejmě k nezastavení. Ačkoli se jeho současný sedan Genesis prodává teprve od roku 2009, automobilka již testuje skoro hotový nový model.
Pod jménem Genesis u nás známe jen loni testované kupé, které v mezičase prošlo výrazným faceliftem. To je ale Genesis Coupe, samotný Genesis je velký sedan kdesi na úrovni BMW řady 7, tedy skutečně velké auto nejvyšší třídy, které je poháněno adekvátními motory a nabízeno v několika luxusních edicích. Nejpodrobněji jsme se o něm zmiňovali v případě provedení Prada poháněného motorem 5,0 V8 o výkonu 424 koní. Také pláčete při pohledu na svou i30 poháněnou podměrečným dieselem? To nic, tomuhle modelu totiž už brzy odzvoní.
Ačkoli byl uveden na klíčový americký trh teprve v roce 2009, automobilka má prý skoro hotový úplně nový model. Ono „prý” si pak dosaďte spíše ke slovům o novém modelu než k tomu, že má něco hotové - o tom totiž po prohlédnutí přiložených fotografií nemůže být pochyb. Při pohledu do kalendáře nás ale mysl svádí spíše k úvahám o faceliftu, který by byl po čtyřech letech na trhu adekvátní. Jenže obvykle dobře informovaní kolegové z Hyundai Blogu tvrdí, že vůz je úplně nový.
Minimálně těžká kamufláž a z pod ní prosvítající designové prvky tomu nahrávají - v případě faceliftu se maskují spíše detaily, tohle vypadá na docela jinak koncipovaný vůz. Zdroj konstatuje, že auto vsadí na úplně nový, mnohem dynamičtější design s šestiúhelníkovou maskou chladiče známou třeba z nového Santa Fe a výraznější světlomety s LED, které konec konců z kamufláže celkem jasně prosvítají.
Ani technicky nemá Genesis 2014 zůstat věrný starým pořádkům. Tedy základní rozložení s motorem vpředu a pohonem zadních kol zůstane zachována, celá platforma ale má být zásadně vylepšena, aby nabídla ještě kvalitnější a jistější jízdu a přispěla k maximálnímu snížení pohotovostní hmotnosti. Podle informací Hyundai Blogu se má hmotnost snížit v průměru o 100 kilogramů, ani aktuální model přitom není vyloženě těžký - váží mezi 1 700 a 1 840 kilogramy, to je kupříkladu výrazně méně než o třídu níže posazené a slabší BMW M550d. Po dalším snížení by se hmotnost Genesisu dostala na úroveň dnes obvyklou ve vyšší střední třídě.
Vůz má být pochopitelně nadále výspou technologických dovedností padajícího H, a tak krom třeba zmíněných LED-světlometů nabídne znovu pětilitrový osmiválec pod kapotou. K tomu by se měl přidat mimo jiné přeplňovaný benzinový šestiválec 3,3 T-GDI produkující až 395 koní a hovoří se i o hybridním pohonném ústrojí. Novinka by se také měla stát úplné prvním vozem automobilky, který dostane již dříve avizovaný desetistupňový automat.
Nový Genesis se coby vůz modelového roku 2014 má představit již v průběhu následujícího roku, nedivili bychom se premiéře na jarním autosalonu v New Yorku nebo některé z pozdějších korejských autoshow. Do prodeje pak má zamířit přibližně za 12 měsíců. Máme se tedy na co těšit, i když Genesis jako takový se zřejmě Evropě znovu vyhne a zůstane doménou amerických a asijských showroomů Hyundai.




Nemůže být pochyb o tom, že Hyundai má skoro hotový nový velký sedan. Jestli půjde o další generaci Genesis zatím nemůžeme říci s jistotou, zdroje o tom ale hovoří jako o hotové věci
Zdroje: Hyundai Blog, Genesis Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 10 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 11 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch