Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HB20X: nový crossover pro Brazílii je skutečný allroad
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od konkurence není HB20X pouze oplastovaným hatchbackem HB20. Hyundai poladilo i podvozek a dodalo na výbavě.
Pouhý měsíc zabralo korejské automobilce, než z hatchbacku HB20 vytvořila crossover HB20X. Oba modely přitom aktuálně stojí bok po boku na výstavišti v Sao Paulu, vůz s vyšší světlou výškou ovšem do prodeje nezamíří hned, nýbrž až na počátku příštího roku. Důvodem je zřejmě snaha o vytvoření dostatečného prostoru pro zajištění popularity obyčejnějšího hatchbacku, neboť HB20X na autosalon dorazil v plné produkční formě.
Kromě zvýšeného podvozku se přitom liší ještě předními a zadními nárazníky, kde Hyundai přidalo na ochranných černých plastech a hliníkových plátech. Nové jsou mlhovky a trochu poladěna byla i čelní maska, zatímco blatníky jsou klenutější a zpětná zrcátka byla ve spodní části nalakována stříbrně. Kromě toho HB20X již ve standardu dostal 15palcová litá kola.
Interiér pro změnu poctila sada hliníkových pedálů, nechybí ani klimatizace či modré ozdobné švy na volantu a sedadlech. Pod kapotou pak novinka brazilského Hyundai, která se bude vedle hatchbacku HB20 vyrábět v nově otevřené továrně Piracicaba, nabídne jen jediný motor. A to 1,6litrový čtyřválec o výkonu 128 koní.
Stejně jako v případě HB20 je přitom možné volit mezi automatickou a manuální převodovkou, na výběr pak máte i samotné palivo. V Brazílii je totiž poměrně hodně rozšířen etanol. Hyundai přitom hodlá svou nabídku v Jižní Americe rozšířit ještě o sedan, který by společně s modelem HB20X měl dorazit na jaře.
Hned další značka nám tak potvrzuje, že se nespoléhá pouze na stávající velké trhy, mezi něž patří Čína a Spojené státy. Na rozdíl od konkurence je však Hyundai úspěšné i v Evropě. Je tedy možné, že světovou jedničkou nakonec nebude ani Toyota, ani Volkswagen či General Motors, ale právě korejská značka.





Hyundai HB20X je novým crossoverem pro brazilský trh. K dispozici je s jedním motorem, volit můžete ze dvou převodovek. Výkon 128 koní však vždy míří na přední kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 10 hodinami
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
