Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai N: sportovní divize představena, na silnici zanechá otisky již za měsíc
10.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka společně se sportovním oddělením odhalila i jeho první vlaštovku. Model i20 WRC si přitom ostrý soutěžní debut odbude v Monte Carlu.
O sportovní korejské divizi se dnes nezmiňujeme poprvé. Na rozdíl od našeho předchozího příspěvku však již víme, že ponese název Hyundai N, přičemž dané písmeno odkazuje na vývojové centrum značky v Namyangu. Tam však vrcholné závodní a sportovní modely vznikat nebudou, taktovku nad nimi totiž přebírá oddělení značky sídlící v německém Alzenau poblíž Frankfurtu. Tedy ta samá divize, se kterou Korejci vstupují do světa WRC.
První ostré představení přitom není daleko, neboť Hyundai i20 WRC bude bojovat o příčky nejvyšší již v lednu na Rallye Monte Carlo. Identifikovat jej přitom budete moci nejen podle modrošedé karoserie, ale především podle generálního sponzora, kterým se stává Shell. Proto se ostatně spodní část vozu ohákla do červeného. Logo N symbolizující novou divizi je pak jasně viditelné na jakémkoliv podkladu.
Bližší specifikace ale již Hyundai tají, což se netýká pouze soutěžního provedení, ale také ostrých modelů určených pro veřejné silnice. U nich je nejasné i datum uvedení, podle vedení však jejich příchod má upevnit pozici automobilky na evropských trzích a zároveň zvýšit podíl ze stávajících 3,5 procent na 5 procent v roce 2020, přičemž kromě nových zákazníků jde Hyundai také o loajalitu těch stávajících.
„O divizi N se více rozhovoříme příští rok. Nosnou myšlenkou je ovšem spojení mezi vývojovým centrem v Namyangu a sportovním oddělením v Alzenau, kde by veškeré nápady inženýrů byly aplikovány na speciální modely,“ zmínil jediné konkrétní informace Michel Nandan, šéf oddělení Hyundai Motorsport.
Na detaily si tedy budeme muset pár měsíců počkat. Na co se ovšem dá vsadit, jsou časté zmínky o Severní smyčce Nürburgringu. Korejská automobilka totiž v září letošního roku otevřela poblíž Zeleného pekla své nové technické oddělení. Že by se tedy Hyundai stalo držitelem nějakého rekordu? No, nic není nemožné.







Hyundai i20 WRC je první vlaštovkou nové divize N. Ta by se v budoucnu měla podílet také na ostrých silničních modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 56 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 2 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 5 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
