Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata Hybrid 2015: hybridní i40 odhalena, se spotřebou 5,5 l/100 km
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Benzin-elektrický hybrid z Koreji dostal v nové generaci dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Spotřeba klesla a zavazadelník naopak narostl.
Oficiální příchod nové Sonaty jsme sledovali velmi důkladně. Nejprve ho předznamenávaly špionážní fotky, které odhalily, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází jistý konzervativismus. Později jsme ji rozpitvali do posledního detailu a v souvislosti s tím jsme zmiňovali i největší konkurenty v podobě Toyoty Camry, Fordu Fusion a Hondy Accord. Posléze se představila ještě americká varianta a „zelená“ verze s názvem Eco, která předznamenávala příchod ještě úspornějšího Hybridu. A ten se na scéně objevuje právě teď na domácí půdě v Soulu.
Sedan spolu s hybridním ústrojím dostal výrazněji střižený design, který ho bude odlišovat od zbytku modelové řady. Z hlediska vzhledu se bavíme především o jiné masce chladiče, která má prospívat aerodynamice, dále o speciálních kolech v rozměrech 16 a 17 palců, o plně zakrytovaném podvozku, zadnímu náznaku difuzoru a nakonec ještě o nápisech prozrazujících jeho příslušnost k „zelené smečce“. S ohledem na těch několik málo fotografií se však musíme zatím smířit jen s tímto poznáním a dále se budeme tedy raději věnovat použité technice.
V pořadí druhá generace hybridní Sonaty je vybavena dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Nu s přímým vstřikováním benzinu, který produkuje 115 kW (156 koní) a točivým momentem 190 Nm. Spalovacímu agregátu dělá pomocníka při jízdě elektromotor, jehož výkon dosahuje na 38 kW (52 koní) a točivý moment na 205 Nm. Pokud tápete, kolik to dělá při jízdě dohromady v kombinovaném režimu, pak vás nepotešíme, neboť takové hodnoty se na světlo zatím nedostaly. Můžeme ale prozradit, že předchozí hybrid s motorem 2,4 litru vykazoval spolu s elektromotorem systémový výkon 199 koní.
Ví se ovšem zcela bezpečně, že kombinovaná spotřeba klesla ze 6,2 l na stávajících 5,5 l/100 km, na čemž nese svůj podíl mimo jiné nová šestistupňová automatická převodovka bez měniče točivého momentu obohacená trakčním motorem. Lehčí tlumič torzních kmitů a nová spojka s menším počtem lamel snižují tření a přispívají k efektivnějšímu přenosu a použití síly, na nižší spotřebě se ale rovněž podepisuje elektrické olejové čerpadlo. Výhodou pro budoucí majitele bude jistě i větší kapacita lithium-iontových akumulátorů, která narostla o 13,3 procenta na výsledných 1,62 kWh.
Kromě toho byla soustava baterií uložena na údajně vhodnější místo, a sice do podlahy zavazadelníku, čímž se podařilo zavazadlový prostor ještě o 10,5 procenta zvětšit - nyní se do hybridní Sonaty vejde přibližně 380 litrů batožiny. Stále to ale prý ještě nebude všechno, neboť hybridní verzi má v příštím roce dále doplnit varianta plug-in hybrid a Korejci prý pracují také na konkurenci pro Toyotu Prius, kterou připravují také pro druhou polovinu příštího roku.
Momentálně je těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se nová Sonata alias i40 objeví v Evropě, ale nemuseli bychom čekat tak dlouho, jako tomu bylo u generace předchozí. Zatímco Američané s ní mohli jezdit od roku 2009, Evropa měla tu čest až v roce 2011. Novou Sonatu mají „Státy” dostat ještě letos na podzim, u nás bychom s dřívějším termínem než koncem příštího roku nepočítali. Každopádně v USA se hybridní verte představí na lednovém Detroitu a do prodeje na hlavních trzích mimo Koreu půjde již v první polovině roku, kde chce prodat 37 tisíc kusů (v roce 2015).





V Koreji má nové Hyundai Sonata již dávno po premiéře, teď už včetně verzí Eco a Hybrid…
...zatímco my v ČR si budeme muset na novinku zřejmě ještě nějakou dobu počkat
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB