Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent

Nová Sonata sází na konzervativnější design a bohatší výbavu. Navíc dostala sportovnější podvozek, motory se ale prakticky nemění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent

24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Sonata sází na konzervativnější design a bohatší výbavu. Navíc dostala sportovnější podvozek, motory se ale prakticky nemění.

Oficiální příchod nového Hyundai Sonata předznamenávaly špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před necelými dvěma týdny. Na nich bylo i přes horší kvalitu jasně patrné, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází značný konzervatismus. To by dost možná modelu mohlo i uškodit, neboť se stále jedná o segment, kde je odvážný vzhled adorován. Bude tedy zajímavé sledovat, nakolik se korejskému vozu povede ve srovnání s takovou Toyotou Camry, Fordem Fusion nebo Hondou Accord.

Prodejní výhled je však přeci jen záležitostí předčasnou, neboť ačkoliv byla nová Sonata aktuálně odhalena před domácím publikem, její globální debut je naplánován až na dubnový autosalon v New Yorku. Do showroomů amerických prodejců pak vůz dorazí až na podzim, díky čemuž budeme mít jasné výsledky o jeho úspěchu či naopak selhání k dispozici až někdy za rok touto dobou.

Co lze přitom od novinky očekávat? V prvé řadě jsou to jiné rozměry, neboť při délce 4 855 mm, šířce 1 865 mm, výšce 1 475 mm a rozvoru 2 805 mm je nová Sonata o 35 milimetrů delší, 30 mm širší a 5 mm vyšší než stávající provedení. Mezi nápravami pak přibylo deset milimetrů, díky čemuž se na více komfortu mohou těšit hlavně cestující vzadu. Mimo to ovšem také na 462 l narostl zavazadelník.

V rámci platformy se přitom jedná o stejné komponenty, jaké podepíraly i šestou generaci. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně potunilo kvůli sportovnější jízdě (testovalo se i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení), přičemž opomenuto nebylo ani navýšení torzní tuhosti - o podstatných 41 procent.

Změny se odehrály také v motorovém prostoru, kde Korejci mohou nadále počítat s motory 2,0 CVVL, 2,0 Lpi a 2,4 GDi a šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model.

Momentálně je přitom těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se v Evropě nová Sonata alias i40 objeví. Zatímco Američané mohli s šestou generací jezdit již od roku 2009, Starý kontinent měl tu čest až od roku 2011. Pokud si navíc uvědomíme, že v té době jsme dostali kombík, zatímco sedan následoval až o pár měsíců později, pak si asi na novinku ještě pár let počkáme.

Bude tedy zajímavé, nakolik se především zvenčí budou oba modely lišit. Uvnitř však již lze očekávat stejnou výbavu, jíž aktuálně představují vyhřívaná a ventilovaná sedadla, osmipalcový dotykový displej, klimatizace a elektrické stínidlo na zadním okně nebo možnost spárování smarphonu s multimediálním systémem vozu.

Z většího modelu Genesis pak dorazí i řada bezpečnostních prvků včetně plejády airbagů, monitoringu slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu či aktivního tempomatu. Je tedy zřejmé, že v tomto směru jsou Korejci připraveni od podlahy až po strop. Uvidíme, jak s tím bude štymovat nový designový jazyk.


Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 1 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 01Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 2 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 02
V Koreji má nové Hyundai Sonata již po premiéře...

Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 3 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 03Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 4 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 04Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 5 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 05Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 6 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 06Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 7 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 07Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 8 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 08Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 9 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 09Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 10 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 10Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 11 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 11Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 12 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 12Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 13 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 13Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 14 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 14Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 15 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 15Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 16 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 16Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 17 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 17Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 18 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 18Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent - 19 - Hyundai Sonata 2015 oficialni sada 19
...zatímco zbytek světa si musí počkat na autosalon v New Yorku, kde se větší a tužší novinka ukáže zřejmě i s dalšími pohonnými jednotkami

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.