Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai znovu dramaticky mění design, Tucson 2019 nafotili nemaskovaný v Číně
9.8.2018 | Petr Prokopec
Asijské značky se nikdy nebály tnout do živého a design toho či onoho modelu zcela změnit klidně jen s faceliftem. Udělalo to i Hyundai s Tucsonem v Číně, je však otázkou, zda se k témuž odhodlá i jinde.
V prvním letošním čtvrtletí Hyundai vyrukovalo s faceliftem modelu Tucson. Zatímco na severoamerickém trhu nahradil u kompaktního SUV přeplňovanou jedna-šestku atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l, v Evropě turbo zůstalo ve hře, společně s dieselovými agregáty. Motoricky se tedy lišil, vizuálně Tucson na obou kontinentech dostal identické prvky.
Nyní tu máme třetí variantu, a sice model určený pro čínský trh. Tam je třetí generace Hyundai Tucson k dispozici v prodeji od roku 2015 a na modernizaci se tedy zdá být poněkud brzy. Asijské automobilky ale často mění vzhled svých aut dříve, než v Evropě bývá zvykem. A také razantněji, jak nedávno ukázaly snímky jiného faceliftovaného Hyundai, Elantry. Tucson kráčí velmi podobnou cestou a z dosavadního vzhledu zejména přídě nepřejímá skoro nic.
Vůz zatím nebyl oficiálně představen, špionážní fotografové je ale zachytili již nyní, a to kompletně bez maskování. Prohlédnout si jej tak můžeme ze všech stran, dokonce i shora. Již na první pohled jsou patrné diametrálně odlišné čelní partie, kde byly vzorem nejspíše poslední novinky Audi. Máme tu tedy ostře vyprofilovanou masku chladiče, na níž navazují světla s LEDkami pro denní svícení. Ostře řezané jsou také boční vstupy vzduchu se zakomponovanými mlhovkami, nechybí ani centrální chladicí otvor.
Záď již takovou proměnou neprošla, víceméně zde lze zmínit hlavně nové lampy propojené diodovým proužkem. Kromě toho pak můžeme vzpomenout ještě na jiný design 17- a 18palcových litých kol či dvojí variantu prosklené střechy, kdy základ počítá s menším oknem, zatímco na vrcholu je průhledný takřka celý strop. Dle výbavy se pak ostatně budou lišit i čelní světla, tedy to, zda v nich LEDky budou či nikoliv.
Po stránce motorické ale již Čína drží basu s Evropou, s přeplňovanou jedna-šestkou naladěnou na 177 koní a 265 Nm točivého momentu lze tedy počítat i na největším trhu světa. Půjde přitom o jedinou volbu, v rámci převodovek pak lze sáhnout jen po sedmistupňovém dvouspojkovém automatu. Zákazníci tak vlastně budou moci vybírat jen mezi pohonem předních a všech čtyř kol.
Jestli Korejci plánují použít tento vzhled také v Evropě, zatím nemáme zprávy. Sami posuďte, zda by to bylo žádoucí, nebo ne - jistě se najdou tací, kterým svalnaté přední partie budou imponovat, my se ale mezi takové neřadíme.










Hyundai Tucson pro Čínu přichází po faceliftu s úplně jiným vzhledem než v Evropě a USA. Jestli nás v budoucnu čeká totéž, zatím není jasné
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nejnovější články
Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včeraŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
včeraNástupci nechtěných elektromobilů Fordu jsou u ledu, dědicové firmy ale přesto dál blouzní v elektrické křeči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva