Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai překvapivě ukázalo záda downsizingu, Tucson má po faceliftu o polovinu větší motor
29.3.2018 | Petr Prokopec | 13 příspěvků
Od jakéhokoli velkosériového výrobce je to nečekaný krok, neradujte se ale předčasně - skoro o litr objemnější náhrada motoru 1,6 se netýká všech.
Facelift Hyundai Tucson patří mezi ty skoro neviditelné. Korejské SUV totiž na autosalonu v New Yorku ukázalo zvenčí jen lehce modifikovanou čelní masku, přední a zadní světlomety nebo jinou selekci litých kol. Opravdová novinka se ovšem skrývá pod kapotou, kde došlo k upsizingu, a to opravdu mohutnému. Automobilka totiž dala padáka 1,6litrovému přeplňovanému motoru se 177 koňmi a na jeho místo dosadila 2,4litrový motor naladěný na 181 koní.
Tato pohonná jednotka bude tvořit vrchol nabídky, přičemž stejně jako základní dvoulitrový čtyřválec se 166 koňmi počítá s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jak se ale dalo tušit, tato novinka se týká pouze amerického trhu, kde zákazníci na tak malý motůrek nebyli zvědaví. On na něj leckdo není zvědavý ani tady, v Evropě se ale píská podle regulací Evropské unie, a tak tu modernizovaný Tucson počítá s jednotkami, u nichž „byl zredukován objem za účelem dalšího zlepšení emisí CO2“.
Vrcholnou jednotkou na Starém kontinentu tedy bude dvoulitrový turbodiesel, jenž produkuje 186 koní. Ty přitom může přenášet šestistupňový manuál či nově vyvinutý osmistupňový automat. Dále za „producenty sazí“ kope nová jedna-šestka, jenž disponuje 115 nebo 133 koňmi. Slabší verze počítá jen s manuálem a pohonem 4x2, silnější lze ale spárovat i s čtyřkolkou i automatem.
Benzinová nabídka je oproti tomu umírněnější, počítá totiž pouze s 1,6litrovým motorem. V atmosférické verzi produkuje 132 koní a dostupný je jen jako manuální předokolka. Přeplňované provedení pak dostalo 177 koní, jenž může přenášet stran manuálu i sedmistupňový automat. Obě převodovky lze pak spárovat s pohonem předních či všech čtyř kol.
Na odhalení konkrétních technických parametrů dojde za pár týdnů, aktuálně se tedy přesuneme k dalším novinkám. Ty jsou již na obou kontinentech shodné a počítají s rozšířením bezpečnostní výbavy. Vůz tak nově může disponovat přednárazovým systémem, monitoringem jízdních pruhů, detekcí únavy řidiče nebo sadou kamer.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval prémiový audio systém Krell, bezdrátové dobíjení mobilů QI či sedmipalcový displej spojený s multimédii, jenž podporují Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth. Standardem je nyní také zadní port na USB, zatímco na přání lze sáhnout po osmipalcové obrazovce či navigaci s 3D mapami.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, facelift rozhodně není nejrozsáhlejší, přičemž ta nejzajímavější novinka se na evropské trhy nedostane, bohužel. Dodat tedy můžeme již jen zmínku o zahájení prodeje novinky, jenž je naplánováno na letošní léto.























Faceliftované Hyundai Tucson se ukázalo v americké verzi, jenž se dočkala upsizingu...
...i v té evropské, která nadále počítá s maloobjemovými agtegáty
Diskuze 13 příspěvků
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejnovější články
- Audi poslalo domů 10 tisíc lidí ze dvou největších továren, nemá pro ně práci
před hodinou - Američané našli způsob, jak nadobro zabránit mlžení čelního skla auta zevnitř
před 2 hodinami - Levně k mání je KITT, v němž jezdil i David Hasselhoff. Ale takový, o kterém možná ani nevíte
před 3 hodinami - Dohoda o Brexitu je pro automobilky časovaná bomba, vybuchne v roce 2023
před 4 hodinami - Nejkrásnější kousky propadáku VW ze závěru jeho výroby přestaly ztrácet hrdost
před 5 hodinami - Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady
před 6 hodinami - Jeremy Clarkson prozradil víc k nové show s jeho vlastním Lamborghini v hlavní roli
před 7 hodinami - Němci vybrali nejúspornější SUV pro tahání přívěsů, ta teď mohou přijít vhod
před 9 hodinami - Dodnes neojetá poslední Škoda s motorem V6 je tip na nenápadný rychlík za slušné peníze
včera - Je to paradox, ale nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h si kupují stále bohatší lidé
včera
Živá témata na fóru
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub