Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poladěná verze japonského SUV by měla setrvat u kombinace 2,5litrového čtyřválce o 178 koních a automatu. Do Evropy tak možná ani nedorazí.
Sportovní divize japonské automobilky se v poslední době projevuje stále častěji, a to nikoliv jen v rámci samotné Toyoty. Naposledy jsme si tak mohli představit možná na první pohled ne zcela pravděpodobného kandidáta na tovární tuning, a sice Lexus RX. Nyní se oddělení TRD rozhodlo vstoupit do stejné řeky, ovšem v případě hlavní značky své mateřské firmy. Šéf divize Bill Fay totiž uvedl, že dalším pánem na holení bude Toyota RAV4.
Tato novinka by měla mnohé čerpat ze závodního speciálu, který s podporou automobilky postavil a provozuje Ryan Millen. Jeho „služební vůz“ dostal do vínku upravený off-roadový podvozek, speciální pneumatiky a interiér oholený až na kost. Pohonné ústrojí složené z 2,5litrového benzinového čtyřválce a šestistupňové automatické převodovky však zůstalo zcela sériové, což je základ, na kterém TRD postaví silniční model.
Zmiňovaný benzinový motor však dost možná bude rovněž důvodem, proč se sportovně laděná Toyota RAV4 nepodívá na Starý kontinent. Japonská automobilka totiž na evropských trzích aktuálně nabízí pouze verze osazené dvoulitrovými pohonnými jednotkami. S 2,5litrovou kubaturou je spojen pouze hybrid, který nejspíše nebude moci sladit upravený podvozek s přítomností elektromotoru a paketem baterií.
Na druhou stranu, i v případě pouhého navěšení plastů a specifických litých kol bychom neměli čeho litovat, neboť zatímco hybrid dává k dobru 197 koní a stovku zvládne pokořit za 8,1 sekundy, u standardního 2,5litrového motoru můžeme počítat „pouze“ se 178 koňmi a 8,6sekundovou akcelerací. Zároveň se také vyznačuje vyšší žíznivostí než alternativní hnací ústrojí, tedy alespoň na papíře.
Jsme tedy skutečně zvědavi, zda se Toyota RAV4 TRD na Starý kontinent dostane, a pokud ano, pak v jaké formě. Bližší informace bychom měli dostat v řádu měsíců, dost možná se tedy japonská značka s něčím blýskne již na newyorském autosalonu. Prodej sportovní varianty by pak nejspíše odstartoval v závěru letošního či na počátku příštího roku.








Závodní speciál Ryana Millena se má stát základem pro silniční Toyotu RAV4 TRD
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
