I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek

Poladěná verze japonského SUV by měla setrvat u kombinace 2,5litrového čtyřválce o 178 koních a automatu. Do Evropy tak možná ani nedorazí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek

15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poladěná verze japonského SUV by měla setrvat u kombinace 2,5litrového čtyřválce o 178 koních a automatu. Do Evropy tak možná ani nedorazí.

Sportovní divize japonské automobilky se v poslední době projevuje stále častěji, a to nikoliv jen v rámci samotné Toyoty. Naposledy jsme si tak mohli představit možná na první pohled ne zcela pravděpodobného kandidáta na tovární tuning, a sice Lexus RX. Nyní se oddělení TRD rozhodlo vstoupit do stejné řeky, ovšem v případě hlavní značky své mateřské firmy. Šéf divize Bill Fay totiž uvedl, že dalším pánem na holení bude Toyota RAV4.

Tato novinka by měla mnohé čerpat ze závodního speciálu, který s podporou automobilky postavil a provozuje Ryan Millen. Jeho „služební vůz“ dostal do vínku upravený off-roadový podvozek, speciální pneumatiky a interiér oholený až na kost. Pohonné ústrojí složené z 2,5litrového benzinového čtyřválce a šestistupňové automatické převodovky však zůstalo zcela sériové, což je základ, na kterém TRD postaví silniční model.

Zmiňovaný benzinový motor však dost možná bude rovněž důvodem, proč se sportovně laděná Toyota RAV4 nepodívá na Starý kontinent. Japonská automobilka totiž na evropských trzích aktuálně nabízí pouze verze osazené dvoulitrovými pohonnými jednotkami. S 2,5litrovou kubaturou je spojen pouze hybrid, který nejspíše nebude moci sladit upravený podvozek s přítomností elektromotoru a paketem baterií.

Na druhou stranu, i v případě pouhého navěšení plastů a specifických litých kol bychom neměli čeho litovat, neboť zatímco hybrid dává k dobru 197 koní a stovku zvládne pokořit za 8,1 sekundy, u standardního 2,5litrového motoru můžeme počítat „pouze“ se 178 koňmi a 8,6sekundovou akcelerací. Zároveň se také vyznačuje vyšší žíznivostí než alternativní hnací ústrojí, tedy alespoň na papíře.

Jsme tedy skutečně zvědavi, zda se Toyota RAV4 TRD na Starý kontinent dostane, a pokud ano, pak v jaké formě. Bližší informace bychom měli dostat v řádu měsíců, dost možná se tedy japonská značka s něčím blýskne již na newyorském autosalonu. Prodej sportovní varianty by pak nejspíše odstartoval v závěru letošního či na počátku příštího roku.


I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 1 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 01I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 2 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 02I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 3 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 03I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 4 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 04I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 5 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 05I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 6 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 06I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 7 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 07I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 8 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 08I Toyota bude mít své ostré SUV, RAV4 TRD ale vsadí jen na vzhled a podvozek - 9 - Toyota RAV4 TRD Ryan Millen 09
Závodní speciál Ryana Millena se má stát základem pro silniční Toyotu RAV4 TRD

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.