Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem

Je příjemné sledovat, jak jedna automobilka za druhou začínají chápat, kde leží těžiště prodejů. A kde lze počítat akorát s problémy. Japonci tak místo dalšího více či méně neprodejného elektromobilu chystají řidičskou lahůdku, škoda jen, že v Evropě to už zabalili.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem

před 2 hodinami | Petr Prokopec

Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem

/

Foto: Infiniti

Je příjemné sledovat, jak jedna automobilka za druhou začínají chápat, kde leží těžiště prodejů. A kde lze počítat akorát s problémy. Japonci tak místo dalšího více či méně neprodejného elektromobilu chystají řidičskou lahůdku, škoda jen, že v Evropě to už zabalili.

Infiniti, tedy luxusní odnož Nissanu, zatím nedosáhla podobných výšin, na jakých se vznáší Lexus, tedy pro změnu luxusní odnož Toyoty. Zatímco druhá zmíněná značka se úspěšně etablovala také v Evropě, Infiniti má dnes problémy i na americkém trhu. Stojí za tím mimo jiné i špatná manažerská rozhodnutí mateřské automobilky. Ta totiž předpokládala, že lidé jsou celí lační po elektrickém pohonu, a proto začala plánovat urychlený odchod od spalovací techniky. V čele jejího průvodu pak mělo kráčet právě Infiniti.

Hlavně v posledních měsících se ukázalo, že přirozená poptávka po elektromobilech je značně omezená. Jakkoli ale Japonci zařadili zpátečku, problémem u nich je, že své původní vizi už dříve začali jednostranně přizpůsobovat nabídku. V roce 2022 tak ukončili výrobu svého jediného kupé Q60. Loni pak na věčnost odešel také sedan Q50, přičemž nahrazen měl být elektromobilem. Jenže takový vůz by automobilce rozhodně nepřinesl prosperitu, nýbrž jen ztrátu a neklidný spánek manažerů.

Jak ale nyní informují kolegové z Auto News s odvoláním na zdroje uvnitř Infiniti, vedení japonské značky dostalo zdravý rozum. Elektrický nástupce byl totiž odpískán a místo toho se počítá s návratem Q50 jakožto spalovacího vozu. Za základ by si měl vzít platformu Nissanu Skyline, která bude spojena s pohonným ústrojím z Nissanu Z. A jeho stávající provedení používá třílitrový šestiválec, jehož 400 koní přenáší na zadní kola šestistupňový manuál.

Jestli jste právě zalapali po dechu, nejste jediní. Infiniti navíc nehodlá zůstat na stejné metě jako mainstreamová značka, pročež by motor V6 twin-turbo měl v případě Q50 produkovat i víc než 450 koní. Protože navíc Japonci zvažují, že by kromě standardního provedení vrátili do hry i sportovní variantu Red Sport, můžou se nakonec dostat i přes metu 500 kobyl. Respektive dokonce musí, pokud chtějí lépe soupeřit s vozy jako BMW M3 či Mercedes C63 AMG.

Němci přitom do budoucna s manuálem už nepočítají, stejně jako s čistě spalovacím pohonem - ostatně třícípou hvězdu již nelze pořídit ani s osmiválcem, ani s šestiválcem. Místo toho C63 používá hybridizovaný čtyřválec doplněný automatem. Infiniti by tak mohlo brnkat na strunu nadšenců daleko lépe. Ostatně zdroje Auto News novinku popisují jako „ne praktickou“. Americký prezident značky Tiago Castro pak dodává, že „má šanci nás vrátit zpátky ke kořenům“.

Q50 druhé generace by mělo dorazit v druhé půli roku 2027, přičemž Infiniti už mělo část z něj ukázat dealerům na národní konferenci v Las Vegas. Zjevně tak již jde o hotovou záležitost, pročež se Američané mohou začít těšit. Evropa ale nejspíš má smůlu, místní fanoušci si tak mohou spravit náladu pouze v bazarech. Infiniti Evropu opustilo a pochybujeme, že se do ní kvůli nové Q50 vrátí.


Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem - 1 - Infiniti Q50 Red Sport 2021 ilustracni foto 01Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem - 2 - Infiniti Q50 Red Sport 2021 ilustracni foto 02Infiniti dokonale obrací, ruší své elektrické plány a místo toho nabídne sportovní sedan s V6 a manuálem - 3 - Infiniti Q50 Red Sport 2021 ilustracni foto 03
Infinici Q50 Red Sport bylo dříve k mání i v Evropě. Z té ale nakonec zmizela nejen sportovní verze, ale i samotný sedan a značka jako taková. Američané se ovšem mohou těšit na druhou generaci, která nakonec dorazí nejen se šestiválcem, ale dokonce i s manuálem. Foto: Infiniti

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.