Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti FX 2012: jemný facelift pro jemného Japonce
4.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Středně velké SUV od Infiniti je na trhu teprve dva roky, automobilka se ale rozhodla jej již pro ten třetí vylepšit. S čím faceliftované FX přichází?
Možná se vám slovo facelift bude v tomto případě zdát až příliš silné, na první pohled jde spíše o větší množství novinek pro další modelový rok. Ale vzhledem k tomu, že inovace se dotkly i vzhledu vozu, není označení „jemný facelift” zcela nemístné. A tak se jej v tomto článku podržíme i my.
Druhá generace modelu FX vytáhla do boje o zákazníky teprve v roce 2009, nám ale může připadat ještě novější. Ještě chvíli poté totiž trvalo, než Infiniti začalo nabízet svá auta prakticky po celém světě, do té doby šlo hlavně o americkou záležitost. Na druhou stranu relativně brzké vzhledové inovace nejsou u japonských aut ničím až tak zvláštním - zatímco v Evropě se většina výrobců drží zažitého schematu „čtyři roky na trhu - facelift - tři roky na trhu - konec” jen s jemnými modifikacemi, Japonci jsou schopni nadělit svým autům větší vzhledová vylepšení klidně každý druhý rok. Ať už ale načasování jemného faceliftu FX vnímáte jakkoli, pojďme se společně podívat, s čím přichází.
Na první pohled se může zdát, že s ničím. A na ten druhý... také. Někde mezi třetím a desátým pohledem se ale začnou rýsovat vizuální úpravy přední části vozu, která se nechala inspirovat liniemi posledních konceptů značky, třeba crossoverem Etherea. Projevuje se to především ve ztvárnění masky chladiče a tím i předního nárazníku, které dostaly několik „živěji” tvarovaných linií. Jinak vypadá i okolí předních mlhových světel a vůz bude dále k mání v jedné nové barvě (šedé Graphite Shadow, která nahradí šedou Platinum Graphite). Tím vnější vzhledové novinky v podstatě končí, uvnitř pak na první pohled zaujme leda upravená přístrojová deska s výraznějším podsvětlením bílou barvou.
Další odlišnosti pramení především z úpravy výbav - standardem pro všechna provedení se stala vyhřívaná sedadla, k FX35 Deluxe Touring si budete moci nově přikoupit 20" kola v novém designu, pro FX50 Sport pak adaptivní přední světla a konečně u FX35 Deluxe Touring se stanou standardem ventilovaná kožená sedadla známá již z výbavy Premium.
Pod kapotou nedošlo k žádným změnám, a tak i pro rok 2012 bude FX nabízeno v Americe se dvěma benzinovými motory 3,5 V6 s 303 koňmi (FX35) a 5,0 V8 s 390 koňmi (FX50). V Evropě navíc zůstane zachována i nabídka třílitrového turbodieselu pro model FX30d, roli menšího benzinového šestiválce na starém kontinentu zastává motor 3,7 ve verzi FX37S. Vůz bude dále k dispozici výlučně se samočinným řazením prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, pro osmiválec zůstane zachován jako standard pohon všech kol, u šestiválcových provedení bude na výběr z pohonu pouze zadní, nebo obou náprav.
Novinkou v nabídce pro další rok se stane i provedení FX35 AWD Limited Edition, zatím to ale vypadá, že půjde pouze o americkou specialitku. Jak již název napovídá, půjde o omezenou edici založenou na provedení FX35 AWD, jež se bude pyšnit specifickým modrým lakem Iridium Blue (na snímcích) doplněným o 21" kola z lehkých slitin obutá do pneumatik 265/45 R21. Z další výbavy nabídne adaptivní přední světla s tmavým pozadím, tmavé výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících a podobně ztvárněné hliníkové střešní ližiny. Uvnitř najdeme opět hliníkové nášlapy pedálů, tmavě šedé koberečky s modrým obšitím, navigaci a kamerový systém Around View pro lepší výhled z vozu zejména při parkování.
V USA se inovované Infiniti FX dostane do prodejů v průběhu října, na přesné informace o pojetí evropské verze a její dostupnosti si patrně budeme muset ještě chvíli počkat.
Infiniti FX pro rok 2012 vč. dvou snímků FX35 AWD Limited Edition
A pro srovnání FX modelového roku 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 15.5.2024
Nejnovější články
- Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před hodinou - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva