Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q30: japonská třída A plně odhalena, prý jde prakticky o produkční auto
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonský „cross-back“ narostl oproti dárcovskému vozu o 37 mm do výšky. Na délku a šířku pak překonává i Q3 či X1.
Den před zahájením frankfurtského autosalonu rozhodně nemůžeme nazvat klidem před bouří. Dá se totiž očekávat, že v následujících hodinách dorazí celá řada informací o chystaných premiérách, které buď odhalí samy automobilky, nebo se dostanou na svět takříkajíc pod rukou. Typickým takovým příkladem je studie Infiniti Q30, která se na světlo začala drát už v předchozích týdnech.
Nyní vám chystaný „cross-back“ můžeme konečně představit ze všech stran, a to včetně poněkud futuristické kabiny. Podle značky je však 95 procent všech prvků, které vidíme, produkční realitou. Dá se tedy předpokládat, že do roku 2015, kdy má jít novinka do prodeje, se již bude měnit pouze minimum. Zvenčí tak zřejmě jen přibudou kliky dveří, trochu se zjemní nárazníky a lehce padne i velikost kol. Jinak ale opravdu koukáme na sériový model.
Uvnitř těch změn bude již o trochu více, přeci jen měděné doplňky asi do výroby nedorazí. Stejně jako zajímavě stylizované ozdobné švy sedadel. Kůží potažená palubní deska či obklady v lesklé piánové černi by ovšem již cestu do produkčního modelu najít mohly. Koneckonců, Infiniti se chce maximálně odlišovat od davu, aby mohlo co nejvíce zaujmout mladé, kteří prý v roce 2020 budou představovat na 80 procent veškeré kupní síly. Již od roku 2015 by tak modelu Q30 mělo být prodáváno na 50 tisíc kusů ročně.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se představy Infiniti vyplní - registrace japonské značky jsou letos na klíčovém americkém trhu o nějakých sedm procent nižší. A to i přes zahájení prodeje nového sedanu Q50, kterého se v USA v srpnu prodalo pouze 2 434 kusů. Přitom Infiniti původně plánovalo, že vůz bude enormním hitem, po kterém ročně sáhne nějakých 65 tisíc zákazníků. Ale nebudeme předbíhat, třeba se tento plán nakonec podaří naplnit.
Od produkční reality se tedy opět vrátíme ke konceptu, který je již dle předchozího oznámení postaven na platformě Mercedesu třídy A. Ve srovnání s dárcovským vozem však jeho výška narostla o 37 mm na 1 470 mm. S délkou 4,46 metru a šířkou 1,85 metru pak Infiniti Q30 dokonce překonává i modely Audi Q3 nebo BMW X1, čímž je potvrzena jeho snaha zaskočit za hatchback, kupé i crossover.
I když se přitom Infiniti sebevíc snaží tuto variabilitu zdůraznit, jednou okolností jakoukoliv věrohodnost svého tvrzení narušuje. A sice názvem. Pouhé „Q“ v názvu totiž odkazuje na silniční zaměření, neboť při terénních ambicích bychom nyní měli tu čest s modelem QX30. To se ovšem nestalo, proto naše přezdívka „cross-back“.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu













Infiniti Q30 s výjimkou několika detailů skutečně vypadá na produkční verzi
































Infiniti Q30 má být podle automobilky hatchbackem, kupé i crossoverem. Jeho název však podle nomenklatury značky naznačuje, že nepočítá s ničím jiným než se silničním využitím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 5 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 7 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 8 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
