Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q30: japonská třída A plně odhalena, prý jde prakticky o produkční auto
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonský „cross-back“ narostl oproti dárcovskému vozu o 37 mm do výšky. Na délku a šířku pak překonává i Q3 či X1.
Den před zahájením frankfurtského autosalonu rozhodně nemůžeme nazvat klidem před bouří. Dá se totiž očekávat, že v následujících hodinách dorazí celá řada informací o chystaných premiérách, které buď odhalí samy automobilky, nebo se dostanou na svět takříkajíc pod rukou. Typickým takovým příkladem je studie Infiniti Q30, která se na světlo začala drát už v předchozích týdnech.
Nyní vám chystaný „cross-back“ můžeme konečně představit ze všech stran, a to včetně poněkud futuristické kabiny. Podle značky je však 95 procent všech prvků, které vidíme, produkční realitou. Dá se tedy předpokládat, že do roku 2015, kdy má jít novinka do prodeje, se již bude měnit pouze minimum. Zvenčí tak zřejmě jen přibudou kliky dveří, trochu se zjemní nárazníky a lehce padne i velikost kol. Jinak ale opravdu koukáme na sériový model.
Uvnitř těch změn bude již o trochu více, přeci jen měděné doplňky asi do výroby nedorazí. Stejně jako zajímavě stylizované ozdobné švy sedadel. Kůží potažená palubní deska či obklady v lesklé piánové černi by ovšem již cestu do produkčního modelu najít mohly. Koneckonců, Infiniti se chce maximálně odlišovat od davu, aby mohlo co nejvíce zaujmout mladé, kteří prý v roce 2020 budou představovat na 80 procent veškeré kupní síly. Již od roku 2015 by tak modelu Q30 mělo být prodáváno na 50 tisíc kusů ročně.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se představy Infiniti vyplní - registrace japonské značky jsou letos na klíčovém americkém trhu o nějakých sedm procent nižší. A to i přes zahájení prodeje nového sedanu Q50, kterého se v USA v srpnu prodalo pouze 2 434 kusů. Přitom Infiniti původně plánovalo, že vůz bude enormním hitem, po kterém ročně sáhne nějakých 65 tisíc zákazníků. Ale nebudeme předbíhat, třeba se tento plán nakonec podaří naplnit.
Od produkční reality se tedy opět vrátíme ke konceptu, který je již dle předchozího oznámení postaven na platformě Mercedesu třídy A. Ve srovnání s dárcovským vozem však jeho výška narostla o 37 mm na 1 470 mm. S délkou 4,46 metru a šířkou 1,85 metru pak Infiniti Q30 dokonce překonává i modely Audi Q3 nebo BMW X1, čímž je potvrzena jeho snaha zaskočit za hatchback, kupé i crossover.
I když se přitom Infiniti sebevíc snaží tuto variabilitu zdůraznit, jednou okolností jakoukoliv věrohodnost svého tvrzení narušuje. A sice názvem. Pouhé „Q“ v názvu totiž odkazuje na silniční zaměření, neboť při terénních ambicích bychom nyní měli tu čest s modelem QX30. To se ovšem nestalo, proto naše přezdívka „cross-back“.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu













Infiniti Q30 s výjimkou několika detailů skutečně vypadá na produkční verzi
Infiniti Q30 má být podle automobilky hatchbackem, kupé i crossoverem. Jeho název však podle nomenklatury značky naznačuje, že nepočítá s ničím jiným než se silničním využitím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
před 3 hodinamiTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
před 5 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před 6 hodinamiBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 8 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB