Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 2,0 Turbo: Japonci znovu vydrancují sklady Mercedesu
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní 3,7litrová pohonná jednotka prý produkuje nadmíru emisí. Proto Infiniti sáhne po přeplňovaném dvoulitru naladěném na 211 koní.
Japonská automobilka Infiniti letošním rokem očividně chytá druhý dech. Za to může především spolupráce s Mercedesem, který pro nový sedan Q50 dodal 2,2litrový turbodiesel naladěný na 170 koní. Díky tomu má značka ve své flotile model, který v kombinaci s šestistupňovým manuálem produkuje jen 114 g emisí CO2 na kilometr, což je pro Infiniti zásadní údaj. Je totiž pouhé dva gramy za plánem, v němž si stanovila 20procentní redukci emisí. Na ty přitom na západ od našich hranic dají více než na spotřebu 4,9 l/100 km, jež 114 g/km odpovídá.
Tím ovšem snaha Infiniti splnit regulace Evropské unie nekončí. A opět by přitom měl být i Mercedes-Benz, přičemž tentokráte se na návštěvu japonské delegace mohou připravit sklady s benzinovými pohonnými jednotkami. Chystaný 3,7litrový šestiválec, který dorazí na podzim, sice jakožto hybrid před testy normované spotřeby obstojí, bude ale drahý a samotný šestiválec by pro změnu vykazoval příliš vysoké hodnoty. Proto je integrace méně objemného motoru s přeplňováním logická.
Zvolenou pohonnou jednotkou se přitom stane přeplňovaný dvoulitr, který jsme loni na podzim otestovali pod kapotou Mercedesu A 250. Jeho výkon bude i nadále činit 211 koní, vlivem zásahu japonských techniků by ovšem měla být změněna normovaná spotřeba a tedy emise CO2.
Ani to by ale neměla být konečná. Pro příští rok totiž Infiniti plánuje představení nového sedanu Q70, který bude nástupcem současného modelu M. Premiéra zřejmě proběhne na autosalonu v Ženevě, kde by se vůz měl objevit s novým dieselovým motorem. Značka ovšem tají, zda jej opět pořídila u Mercedesu, či zda vznikl přímo pod její střechou. Sázka na druhou možnost se ale zdá být jistotou.















Infiniti Q50 již používá turbodiesel Mercedesu. Japonská značka ovšem do stejných skladů zamíří i pro benzinový motor
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
