Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 2,0 Turbo: Japonci znovu vydrancují sklady Mercedesu
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní 3,7litrová pohonná jednotka prý produkuje nadmíru emisí. Proto Infiniti sáhne po přeplňovaném dvoulitru naladěném na 211 koní.
Japonská automobilka Infiniti letošním rokem očividně chytá druhý dech. Za to může především spolupráce s Mercedesem, který pro nový sedan Q50 dodal 2,2litrový turbodiesel naladěný na 170 koní. Díky tomu má značka ve své flotile model, který v kombinaci s šestistupňovým manuálem produkuje jen 114 g emisí CO2 na kilometr, což je pro Infiniti zásadní údaj. Je totiž pouhé dva gramy za plánem, v němž si stanovila 20procentní redukci emisí. Na ty přitom na západ od našich hranic dají více než na spotřebu 4,9 l/100 km, jež 114 g/km odpovídá.
Tím ovšem snaha Infiniti splnit regulace Evropské unie nekončí. A opět by přitom měl být i Mercedes-Benz, přičemž tentokráte se na návštěvu japonské delegace mohou připravit sklady s benzinovými pohonnými jednotkami. Chystaný 3,7litrový šestiválec, který dorazí na podzim, sice jakožto hybrid před testy normované spotřeby obstojí, bude ale drahý a samotný šestiválec by pro změnu vykazoval příliš vysoké hodnoty. Proto je integrace méně objemného motoru s přeplňováním logická.
Zvolenou pohonnou jednotkou se přitom stane přeplňovaný dvoulitr, který jsme loni na podzim otestovali pod kapotou Mercedesu A 250. Jeho výkon bude i nadále činit 211 koní, vlivem zásahu japonských techniků by ovšem měla být změněna normovaná spotřeba a tedy emise CO2.
Ani to by ale neměla být konečná. Pro příští rok totiž Infiniti plánuje představení nového sedanu Q70, který bude nástupcem současného modelu M. Premiéra zřejmě proběhne na autosalonu v Ženevě, kde by se vůz měl objevit s novým dieselovým motorem. Značka ovšem tají, zda jej opět pořídila u Mercedesu, či zda vznikl přímo pod její střechou. Sázka na druhou možnost se ale zdá být jistotou.
















Infiniti Q50 již používá turbodiesel Mercedesu. Japonská značka ovšem do stejných skladů zamíří i pro benzinový motor
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 4 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 5 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 7 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 8 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch