Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský sedan s německým motorem se začne prodávat nejprve v Číně. Ostatní trhy přijdou na řadu později, Evropa možná nikdy.
Sdílení mnoha komponentů není ve světě automobilů nic nového, zajímavé ovšem je, že v poslední době v jeho středu nacházíme stále častěji Mercedes-Benz. Německá automobilka zejména své modely s pohonem předních kol stále častěji vybavuje pohonnými jednotkami s logem Renaultu, na oplátku pak otevírá své sklady Infiniti pomalu kdykoliv si zamane. Díky tomu již můžeme pod kapotou sedanu Q50 nalézt 2,1litrový turbodiesel a nově do téhož motorového prostoru zamíří i benzinový dvoulitr.
Příchod nové pohonné jednotky oznámila japonská automobilka na autosalonu v čínském Guangzhou, kde se zároveň pochlubila i prvními technickými parametry. Na motoru totiž nejprve zapracovali firemní technici, kteří výkon navýšili z 211 na 214 koní. Točivý moment 320 Nm však oproti originálu o 30 Nm poklesnul, přičemž navíc je k dispozici od 1 250 otáček namísto původních 1 200 ot./min.
Důvodem těchto změn má být lepší sounáležitost s charakterem vozů Infiniti, nás však trochu více zaujala jiná věc a sice kompatibilita s evropskými emisními normami. Benzinový dvoulitr totiž odpovídá pouze standardu Euro 5, který přestane platit v září, tedy zhruba v době, kdy by se model Q50 s tímto motorem měl dostat na evropské trhy. Je tak dost možné, že na Starý kontinent ani nedorazí, jakkoli upravit jej na plnění Euro 6 by nemuselo být složité. Pravým důvodem totiž nakonec může být neochota Mercedesu prát se na domácí půdě ve stejné třídě o zákazníky s přímým konkurentem vybaveným tou samou technikou.
Evropa ale beztak není tou částí světa, která by Infiniti živila, mnohem více parády značka nadělá v Číně, kde bude pohonná jednotka v prodeji od jara 2014. Cenu, spotřebu a jízdní dynamiku zatím neznáme, neboť k upřesnění má dojít později. Jen motorem však útok na čínský trh nekončí, neboť v příštím roce začne Infiniti v továrně v Xiangyang vyrábět také modely Q50 a QX50 s prodlouženým rozvorem.






Infiniti Q50 bude od příštího roku na čínském trhu k mání nejen s benzinovým motorem, ale také s prodlouženým rozvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva