Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský sedan s německým motorem se začne prodávat nejprve v Číně. Ostatní trhy přijdou na řadu později, Evropa možná nikdy.
Sdílení mnoha komponentů není ve světě automobilů nic nového, zajímavé ovšem je, že v poslední době v jeho středu nacházíme stále častěji Mercedes-Benz. Německá automobilka zejména své modely s pohonem předních kol stále častěji vybavuje pohonnými jednotkami s logem Renaultu, na oplátku pak otevírá své sklady Infiniti pomalu kdykoliv si zamane. Díky tomu již můžeme pod kapotou sedanu Q50 nalézt 2,1litrový turbodiesel a nově do téhož motorového prostoru zamíří i benzinový dvoulitr.
Příchod nové pohonné jednotky oznámila japonská automobilka na autosalonu v čínském Guangzhou, kde se zároveň pochlubila i prvními technickými parametry. Na motoru totiž nejprve zapracovali firemní technici, kteří výkon navýšili z 211 na 214 koní. Točivý moment 320 Nm však oproti originálu o 30 Nm poklesnul, přičemž navíc je k dispozici od 1 250 otáček namísto původních 1 200 ot./min.
Důvodem těchto změn má být lepší sounáležitost s charakterem vozů Infiniti, nás však trochu více zaujala jiná věc a sice kompatibilita s evropskými emisními normami. Benzinový dvoulitr totiž odpovídá pouze standardu Euro 5, který přestane platit v září, tedy zhruba v době, kdy by se model Q50 s tímto motorem měl dostat na evropské trhy. Je tak dost možné, že na Starý kontinent ani nedorazí, jakkoli upravit jej na plnění Euro 6 by nemuselo být složité. Pravým důvodem totiž nakonec může být neochota Mercedesu prát se na domácí půdě ve stejné třídě o zákazníky s přímým konkurentem vybaveným tou samou technikou.
Evropa ale beztak není tou částí světa, která by Infiniti živila, mnohem více parády značka nadělá v Číně, kde bude pohonná jednotka v prodeji od jara 2014. Cenu, spotřebu a jízdní dynamiku zatím neznáme, neboť k upřesnění má dojít později. Jen motorem však útok na čínský trh nekončí, neboť v příštím roce začne Infiniti v továrně v Xiangyang vyrábět také modely Q50 a QX50 s prodlouženým rozvorem.






Infiniti Q50 bude od příštího roku na čínském trhu k mání nejen s benzinovým motorem, ale také s prodlouženým rozvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 7 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 10 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 11 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva