Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX Sport Inspiration detailně a naživo, bude to nová QX50
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept SUV má délku 4,6 m, rozvor 2,8 m a světlou výškou 230 mm. Dorazit by mohl s výkonem až 405 koní.
Přiznejme si na rovinu, že někdejší Infiniti EX nebylo zrovna modelem, ze kterého by se lidem podlamovala kolena. S příchodem roku 2013 došlo k přejmenování na QX50, tento krok však japonské značce nevyšel tak, jak si asi plánovala - prodeje na evropském i americkém kontinentu klesly na polovinu někdejších čísel. Náprava se ovšem rýsuje, neboť Infiniti na autosalonu v Pekingu představilo nový koncept QX Sport Inspiration.
Původně přitom nebylo jasné, za který ze stávajících modelů značky tato studie v budoucnu zaskočí. Nyní však jsou venku i některá technická data, QX Sport Inspiration měří 4,6 m na délku, 1,9 m na šířku a 1,65 m na výšku. Tím víceméně kopíruje rozměry stávajícího crossoveru QX50, což lze říci také o rozvoru 2,8 m. Pro úplnost pak jen dodáme, že světlá výška činí 230 milimetrů.
O pohonném ústrojí se značka prozatím nezmiňuje, nicméně pohled na otáčkoměr s červeným polem startujícím okolo osmi tisíc otáček naznačuje, že pod kapotou bychom mohli nalézt nový třílitrový šestiválec bi-turbo. Ten aktuálně existuje ve dvou verzích, z nichž ta slabší produkuje 305 koní a 400 Nm, ta silnější 405 koní a 475 Nm. Maximum točivého momentu je přitom pokaždé k dispozici v pásmu 1 600 až 5 200 ot./min.
U modelů Q50 a Q60 je tato pohonná jednotka pokaždé spjata se sedmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, který lze za příplatek vyměnit za systém 4x4. Obdobnou kombinaci nejspíše dostane i příští QX50, ačkoliv v případě crossoveru možná bude čtyřkolka standardem. Mimo to nejspíše dorazí také dieselový třílitr a hybridní varianta kombinující benzinový šestiválec s elektromotorem.
Více bychom se měli dozvědět v řádu měsíců, neboť stávající Infiniti EX/QX50 přišlo na svět již v roce 2007. Ve světle dnešních životních cyklů automobilů tak již přesluhuje, pročež nástupce nejspíše dorazí do dvou let. Při pohledu na design Alfonso Albaisy můžeme jen litovat, že v České republice již nebude oficiálně k mání, jakkoli nedávný odchod značky pochopitelně nemusí být definitivní.














Infiniti QX Sport Inspiration se naživo ukázalo v Pekingu, jako příští QX50 by mělo dorazit v řádu dvou let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva